Gå til innhold

Ensom og isolert

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor bor du i gikk, og hvorfor må du bli værende? Er dette for lengre tid? Er det først og fremst en samtalepartner du trenger eller noen å være aktiv sammen med?

For meg hjelper det å være ute i naturen. Ta deg en skitur eller rusle deg en tur. Hver dag. Nei, det er ikke sosialt, men det hjelper på psyken og du slipper å kikke i veggen hele dagen.

Hvor langt uti folk er dette? Er der en frivillighetssentral du kan kontakte for å treffe folk? Er der en turgruppe eller lignende?

Anonymkode: ec5df...4ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke flere mestringsstrategier og mer tålmodighet. Jeg trenger menneskelig kontakt!!!!!!!!!!

Anonymkode: 27384...0f6

Ja, denne ensomheten er grusom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mens man til sammenligning kan ligge død på Karl Johan i flere timer før kommunen kommer og soper deg opp.

Anonymkode: 77092...c35

:laugh: Fantastisk formulert! (Ikke helt sant kanskje, men hvem bryr seg)

Anonymkode: 6647a...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder seriøst på å klikke på grunn av isolasjon og ensomhet. Og nå er det jul.... hjelp, hva skal jeg gjøre????????

Jeg er også ensom, men er sammen med familie da. Jeg overlever ved å finne små gleder i hverdagen: god mat, lese om temaer som interesserer meg, shoppe på salg ting jeg trenger/vil ha, trene hvis jeg vil, finne hobbyer jeg kan like. Se på TV, høre på musikk. 

Anonymkode: 72190...48b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på biblioteket, cafe eller restaurant. Lage mat fra bunnen av. Lære nye matoppskrifter. Lage seg mål og jobbe mot dem. 

Anonymkode: 72190...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke flere mestringsstrategier og mer tålmodighet. Jeg trenger menneskelig kontakt!!!!!!!!!!

Få deg støttekontakt? Få deg en helsearbeider i bydelen? Eller bli en frivillig ressurs for andre? Besøke gamle på gamlehjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...