Gå til innhold

Ensom og isolert

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder seriøst på å klikke på grunn av isolasjon og ensomhet. Og nå er det jul.... hjelp, hva skal jeg gjøre????????

Anonymkode: 27384...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frankenstein1

Hvorfor og hvordan er du isolert?

Jeg pleier å gå og sette meg på en kafé eller andre befolkede steder når ensomheten står på som verst og jeg ikke klarer å konsentrere meg om å flykte til Narnia. Men det blir kanskje vanskelig midt på svarte natta, spesielt om man bor i Gokk.

Mental helsetelefon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor så øde til og har av forskjellige grunner ikke mulighet til å flytte med det første. Sitter fast på flere måter. Mange mil til nærmeste kafe. Men greier ikke holde ut lenger. Akkurat nå er det resten av året som er et helvete å holde ut. Går ut over nattesøvnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke flere mestringsstrategier og mer tålmodighet. Jeg trenger menneskelig kontakt!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Er ikke kristen og jeg bor i gokk. Ellers takk for tips

Om det er noe de pleier å ha i gokk er det gjerne en menighet eller tre :fnise: Kanskje det finnes en mulighet for noe frivillig arbeid? Ellers får du prate med oss andre raringer her på forumet :nordvesta:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger et vanlig liv med vanlig, daglig interaksjon med andre mennesker. Et annet sted enn her i ødemarken. Men det kan ikke skje med én gang. Sukk.... Hvis jeg var litt mer impulsiv og ufornuftig hadde jeg bestilt flybillett til et fjernt land og reist i morgen. Men nå hyler jeg sv ensomhet. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på youtube på extreme lives eller extreme living, eller andre ting du kanskje er interessert i?

Anonymkode: 76a4c...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ateist og det er ingen menigheter her. Det er så øde!

Du skal bare være glad du slipper menigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal bare være glad du slipper menigheter.

Jeg vet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på noe oppbyggelig visdom på nettet så får du et annet perspektiv på livet ditt. 

Anonymkode: 787cd...33f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se på youtube på extreme lives eller extreme living, eller andre ting du kanskje er interessert i?

Gjør sånt hele tiden, kjære deg! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor så øde til og har av forskjellige grunner ikke mulighet til å flytte med det første. Sitter fast på flere måter. Mange mil til nærmeste kafe. Men greier ikke holde ut lenger. Akkurat nå er det resten av året som er et helvete å holde ut. Går ut over nattesøvnen.

Føler det akkurat likt. Jeg pleier å ringe min nærmeste psykiatriske poliklinikk, pleier å få lufte tankene mine til noen av dem som jobber der, over telefon og det hjelper en liten stund i det minste. Nok til at jeg får sovet en time eller to!

Anonymkode: 1e39d...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ateist og det er ingen menigheter her. Det er så øde!

Må være som et månelandskap utenfor kjøkkenvinduet! Hvordan havnet du på prærien? 

Kanskje du kan være samtalepartner på gamlehjemmet, om dere har et? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det gokk, Sånn midt på Hardangervidda? Eller en lita grend som er mindre enn det du er vandt med?

Min erfaring. Er at det er mer sosialt og varmere jo mindre og isolert stedet er. Er jeg ute og går i fjellet eller Hardangervidda. Så treffer jeg gjerne noen folk langs en sti. De stopper gjerne opp, sier hei og lurer på hvor jeg kommer i fra. Hvor jeg skal osv. Bare hygge. I småbygder er alle hjelpsomme og generøse. Kanskje litt vel nysgjerrige. Men det må man bare akseptere.

Mens man til sammenligning kan ligge død på Karl Johan i flere timer før kommunen kommer og soper deg opp.

Kom deg ut. Vær ute og tilgjengelig. Så kommer det sosiale til deg. 

Anonymkode: 77092...c35

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er juleferie. Prøver å planlegge og iverksette tiltak for å kommet et annet sted i løpet av januar. Men nå er det ferie og hver time er som en hel dag med seigpining. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...