Gå til innhold

Mas på Cubus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skulle kjøpe en singlet. Fikk først spørsmål om jeg trengte noe mer for eksempel sokker, og jeg svarte nei. Så fikk jeg spørsmål om jeg jeg medlem av den h***** kundeklubben, jeg sa nei. Fikk så spørsmål om jeg ville bli medlem, jeg sa NEI. Så fikk jeg spørsmål om jeg ville runde opp en kr fra 69 til 70 og gi dem til UNICEF. Etter å ha blitt mast på tre ganger og sagt nei, følte jeg så klart jeg måtte si ja. Dessuten er det bare én krone. 

Men det er så jævla frekt og sleipt!!! Helvetes kundeklubbgnål og tigging! Heretter handler jeg singleter i nettbutikk hvis e fortsetter å mase. Eller finner en ny butikk hvor de ikke holder på sånn. 

Anonymkode: 8626b...726

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg, jeg jobber i en slik "mase butikk" selv, beste er å være forbredt å si nei til alt. Feks; "er du medlem i vår kundeklubb?", du: "Nei, men jeg trenger ikke å bli det heller", så slipper den ansatte å spør deg mer :) Ellers er det like greit å holde seg unna. 

Anonymkode: 2b11c...ce5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Cubus blir jeg mer irritert når de ikke spør om jeg er medlem, for da tenker jeg ikke over det selv og går glipp av alle poengene for handelen.

Men er egentlig enig i maser om alle kundekonsulent - plutselig, nærmest over natta, fikk alle butikker kundeklubb. Jeg har fullstendig mistet oversikten over hvor jeg har meldt meg inn for å få varene til annonsert pris.

Ønsker du å irritere den ansatte kan du påstå at du er medlem uten at du er det og se dem forgjeves forsøke å finne nummeret ditt. Det gjorde jeg en gang - helt uten å mene det :fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner deg, jeg jobber i en slik "mase butikk" selv, beste er å være forbredt å si nei til alt. Feks; "er du medlem i vår kundeklubb?", du: "Nei, men jeg trenger ikke å bli det heller", så slipper den ansatte å spør deg mer :) Ellers er det like greit å holde seg unna. 

Anonymkode: 2b11c...ce5

Hei! 

Jeg har god trening i å si nei til kundeklubber. Det nye var imidlertid å bli bedt om å gi en krone til unicef og det kom overraskende på, det hjelper sikkert det! Problemet er at det blir så mye forskjellig mas mange steder på en sleip måte. Sikkert ikke kult å måtte være den som spør kundene hele dagen heller. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, JA! Men jeg jobber i butikk og nå i desember har det vært fryktelig mye å spørre om hver eneste kunde. Egentlig skal vi spørre om minst seks ting ved kassen - vi har IKKE kundeklubb - jeg ga opp tidlig og valgte én ting. 

Anonymkode: 2f3a4...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skulle kjøpe en singlet. Fikk først spørsmål om jeg trengte noe mer for eksempel sokker, og jeg svarte nei. Så fikk jeg spørsmål om jeg jeg medlem av den h***** kundeklubben, jeg sa nei. Fikk så spørsmål om jeg ville bli medlem, jeg sa NEI. Så fikk jeg spørsmål om jeg ville runde opp en kr fra 69 til 70 og gi dem til UNICEF. Etter å ha blitt mast på tre ganger og sagt nei, følte jeg så klart jeg måtte si ja. Dessuten er det bare én krone. 

Men det er så jævla frekt og sleipt!!! Helvetes kundeklubbgnål og tigging! Heretter handler jeg singleter i nettbutikk hvis e fortsetter å mase. Eller finner en ny butikk hvor de ikke holder på sånn. 

Nå har du et fortrinn, du har lært utspørringstaktikken på Cubus. Neste gang du handler der kan du svare; jeg skal betale for denne, og ikke han noe annet. Jeg er ikke og skal ikke ha medlemskap i kundeklubben deres. 

Cubus instruerer vel sine ansatte i dette utspørringsmaset og det er ikke den enkelte ansatte sin sak, men ledelsens. 

Anonymkode: 6e987...888

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det aller verste er det mersalget mange butikker har ved kassa!! Unngår butikker jeg vet de praktiserer dette. Altså hjelper en ansatt meg med kjole og spør om jeg ikke trenger strømpebukse er det helt greit. Men når de helt uten innlevelse spør alle om sokker/klesrull/stearinlys osv. er det bare sinnsykt irriterende. Jobber selv i butikk men nekter denne formen for salg. Prøver heller å spørre om noe jeg tror akkurat den kunden kan trenge

Anonymkode: 4b3dd...df9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, JA! Men jeg jobber i butikk og nå i desember har det vært fryktelig mye å spørre om hver eneste kunde. Egentlig skal vi spørre om minst seks ting ved kassen - vi har IKKE kundeklubb - jeg ga opp tidlig og valgte én ting. 

Anonymkode: 2f3a4...3a0

SEKS ting?!?!?!  My God, du gjør nok klokt i å bare spørre om én. Tipper flere kunder kommer tilbake da enn om alle hadde spurt om seks ting. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det aller verste er det mersalget mange butikker har ved kassa!! Unngår butikker jeg vet de praktiserer dette. Altså hjelper en ansatt meg med kjole og spør om jeg ikke trenger strømpebukse er det helt greit. Men når de helt uten innlevelse spør alle om sokker/klesrull/stearinlys osv. er det bare sinnsykt irriterende. Jobber selv i butikk men nekter denne formen for salg. Prøver heller å spørre om noe jeg tror akkurat den kunden kan trenge

Anonymkode: 4b3dd...df9

Jeg er enig. Mersalg som tydelig avslører at man skal selge mer bare for å selge er titusen ganger verre enn om man er på peppes og de spør om du vil ha dessert eller skobutikk som lurer på om du trenger ullsåler til høstskoene dine. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har du et fortrinn, du har lært utspørringstaktikken på Cubus. Neste gang du handler der kan du svare; jeg skal betale for denne, og ikke han noe annet. Jeg er ikke og skal ikke ha medlemskap i kundeklubben deres. 

Cubus instruerer vel sine ansatte i dette utspørringsmaset og det er ikke den enkelte ansatte sin sak, men ledelsens. 

Anonymkode: 6e987...888

Jepp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere som jobber i butikk: Er det mer slik mas før jul enn resten av året? Etter mine erfaringer de to siste årene kan det virke slik, men mulig det også er tilfeldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...