Gå til innhold

Hvorfor har vestlige kvinner et slikt behov for å gå rundt bortimot nakne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man ser det overalt. Vestlige kvinner som går rundt bortimot nakne. Spesielt på byen. Hvorfor gjør de dette? Jeg tenker hvis en mann hadde gått rundt på samme måten med penisen halveis ute, hadde det defenitivt vært for å få oppmerkomshet. Men likevel gjør ikke menn dette. 

Det ironiske er at kvinner begynner å snakke om #metoo hvis menn sier noe på at de går rundt halvnakne. 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-5214571/A-merry-Boxing-Day-Revellers-streets.html

These party-goers did not leave much to the imagination as they dressed as lifeguards from 1980s TV show Baywatch. Their outfits were complete with inflatable surf boards

Anonymkode: 0097a...3b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er rett og slett motbydelig å gå kledd halvnaken. 

Hilsen vestlig jente som bruker klær ute!

Anonymkode: 4b697...bce

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja på tide at disse livredderne og badevaktene i varme land tar til vett og kler på seg! Huffameg altså!

5269c74269028cb2e1467c46cff78f7b?width=1

Seriøst: Selv om jeg ikke ville ha vaset rundt i gata kledd som en Baywatch-babe, ser jeg ikke helt problemet. De jentene ønsker selvsagt oppmerksomhet, men dersom noen skulle føle seg berettiget til å tafse på dem så har de likevel all grunn til å klage på det.

Er vi ikke snart ferdig med dette anti-#metoo-gnålet? De fleste som bruker hashtaggen har en god grunn til det.

Endret av Ardwinna
La til litt.
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seksuell trakassering handler ikke om størrelsen på klær. Det handler om menns forvaklede kvinnesyn. 

Et av de verste landene i verden når det kommer til seksuell trakassering er Egypt, og der går damene vitterlig ganske godt kledd uten at det hjelper en pøkk. Hvordan kan det ha seg? Jo, fordi størrelsen på klær ikke betyr noe, det er kvinnesynet.

Anonymkode: 5b192...d1a

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, yeans skrev:

Heller halvnaken og frisk i varmen enn fullt tildekket og døden nær av heteslag sier nå jeg...

For det finnes jo ingen mellomting

Anonymkode: 9a39f...fcc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det finnes jo ingen mellomting

Anonymkode: 9a39f...fcc

Selvfølgelig gjør det det. Men så er temaet i hi så bortinatta tåpelig at du kan ikke forvente at jeg skal svare "nøkternt".

Endret av yeans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seksuell trakassering handler ikke om størrelsen på klær. Det handler om menns forvaklede kvinnesyn. 

Et av de verste landene i verden når det kommer til seksuell trakassering er Egypt, og der går damene vitterlig ganske godt kledd uten at det hjelper en pøkk. Hvordan kan det ha seg? Jo, fordi størrelsen på klær ikke betyr noe, det er kvinnesynet.

Du traff spikern på hodet! 

Anonymkode: 48b4b...3d6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sant? Hva hjelper det med tildekkede kropper når menn vet hvordan kropper ser ut og har ustyrlige tendenser uansett. Avsløringene av overgrep og voldteker er jo bare toppen av fjellet i områder hvor de har legalisert misbruk av barn og kvinner i årtusener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette. 

Det er overhodet ingen sammenheng mellom antall voldtekter og seksuelle overgrep i land som har en "løssluppen klesstil" og land der kvinner er mer tildekket. I flere av landene som troner på topp av voldtekt-tilfeller, er kvinnene aldri lettkledd. Heller tvert i mot. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seksuell trakassering handler ikke om størrelsen på klær. Det handler om menns forvaklede kvinnesyn. Anonymkode: 5b192...d1a

De kvinnene og jentene som går med klær som er for små, for korte, for utringede, for gjennomsiktige, for trange etc. har en del jobb å gjøre selv. De forstår ikke at det å føle seg som kvinne sitter i hodet og har ingenting med å kle seg som en prostituert å gjøre. Det er ikke spesielt vakkert å se at det tyter ut alle steder. Utelivet om vinteren er også slik at veldig mange jenter er maksimalt idiotisk påkledd, eller avkledd om vi skal si det som det er. Sjekk avisenes bildeserier om "hvem som var på byen i går" og se hvor tragisk det er der ute. Mennene er normalt påkledd og kvinnene er avkledd, med disse fake-ansiktene tegnet på og alle ser ganske stereotype ut. Null personlighet, null personlig stil, null selvrespekt og null innsikt virker det som. Det er triste greier. :( 

Anonymkode: 0b96b...e7c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lurer man på hvorfor mange menn tenker at disse er horer man kan forsyne seg av som det passer en.

Anonymkode: 556b0...9a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lurer man på hvorfor mange menn tenker at disse er horer man kan forsyne seg av som det passer en.

Anonymkode: 556b0...9a4

Hvis jeg hadde sett en mann bare ikledd en string-truse, så hadde jeg aldri tenkt, han vil jeg voldta! Så hvis du synes det er naturlig å få lyst å voldta en jente ikledd et mini-skjørt,så må du ta et oppgjør med dine tanker, for slike tanker er absolutt ikke normale.

Anonymkode: 7517e...49a

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kvinnene og jentene som går med klær som er for små, for korte, for utringede, for gjennomsiktige, for trange etc. har en del jobb å gjøre selv. De forstår ikke at det å føle seg som kvinne sitter i hodet og har ingenting med å kle seg som en prostituert å gjøre. Det er ikke spesielt vakkert å se at det tyter ut alle steder. Utelivet om vinteren er også slik at veldig mange jenter er maksimalt idiotisk påkledd, eller avkledd om vi skal si det som det er. Sjekk avisenes bildeserier om "hvem som var på byen i går" og se hvor tragisk det er der ute. Mennene er normalt påkledd og kvinnene er avkledd, med disse fake-ansiktene tegnet på og alle ser ganske stereotype ut. Null personlighet, null personlig stil, null selvrespekt og null innsikt virker det som. Det er triste greier. :( 

Det er annen tråd her om nordmenn som har blitt dummere med tiden. Når jeg leser innlegget ditt skjønner jeg hvorfor.

I beste fall klarer ikke se forskjell på helt grunnleggende ting, i verste fall har du et skremmende menneskesyn.

Du kobler estetisk smak med overgrep/sexisme/rasisme. 

Jeg ser stadig dårlig kledde menn uten at jeg antar at de er uten personlighet, uten selvrespekt og uten innsikt i hvordan ting henger sammen. Ta deg en titt rundt omkring og tell antall mennesker med allværsjakker, dongribukser og caps. De fleste motebevisste vil si at dette er dårlig klesstil og dårlig smak, men ingen ved sine fulle fem kobler dårlig smak i klær med de tingene du tillegger det. Hvem er overfladisk sa du?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kobler estetisk smak med overgrep/sexisme/rasisme. Anonymkode: 5b192...d1a

Jeg skriver ingenting om overgrep etc. Jeg skriver om kvinner som er så langt ute å kjøre i synet på seg og hverandre at de fornekter den de er og kjenner ikke til noe annet enn det trendene sier at de skal gjøre. Deres opprinnelige naturlighet fremstår som ekkelt for dem og ungjentene starter i åtteårsalderen og vil ta bort ting for alt de har ved kroppen sin er "ekkelt" i utgangspunktet. Det har de lært av de voksne kvinnene rundt seg. Disse jentene, kvinnene har en veldig lang vei å gå for å komme på rett kjøl igjen og klare å like seg selv som de er. Selvrespekt er et ord de ikke aner hva er. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver ingenting om overgrep etc. Jeg skriver om kvinner som er så langt ute å kjøre i synet på seg og hverandre at de fornekter den de er og kjenner ikke til noe annet enn det trendene sier at de skal gjøre. Deres opprinnelige naturlighet fremstår som ekkelt for dem og ungjentene starter i åtteårsalderen og vil ta bort ting for alt de har ved kroppen sin er "ekkelt" i utgangspunktet. Det har de lært av de voksne kvinnene rundt seg. Disse jentene, kvinnene har en veldig lang vei å gå for å komme på rett kjøl igjen og klare å like seg selv som de er. Selvrespekt er et ord de ikke aner hva er. 

Et eksempel på en vestlig kvinne som i følge deg er helt ute å kjøre i synet på seg selv. Og som fornekter hvem hun er (var) og som har en lang vei å gå for å komme på rett kjøl. Grunnen til at hun praktisk talt er naken er fordi hun har "Null personlighet, null personlig stil, null selvrespekt og null innsikt virker det som."

14-princess-diana-best-looks_12550578292

:sarkasme:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er opp til deg om du vil sette det på spissen eller ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er opp til deg om du vil sette det på spissen eller ikke. 

Jeg prøver å få deg til å forstå hvor feil du tar, men har innsett at oppgaven er håpløs. Vi får bare leve med at finnes individer som deg.

Det finnes mennesker som er hellig overbevist om at det er en sammenheng mellom hudfarge og iq også, det er gjør det ikke riktig av den grunn. Men å prøve å få de til å forstå at de tar feil er håpløst. De tviholder på sitt menneskesyn av en eller annen grunn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...