Gå til innhold

Fikk flybillett til New York i julegave. Det ble en dyr gave å få, siden giverne forutsetter at mottakerne bruker 25-30K på å delta på deres premisser.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er denne steile initiativtakeren den eneste det går an å snakke med eller der en fru som kan bearbeides? Noen ganger kan det hjelpe å gå bakveien...🤠🙄

Om det fx er besteforeldre som inviterer kan foreldrene dine kanskje hjelpe med innspill til initiativtakerne. Eller andre som er i posisjon til å forklare/bearbeide/overtale. 😜

De fleste skjønner jo at dette ikke handler om utakknemlighet men økonomi og sunn fornuft. 

For øvrig syns jeg er et hjemmelaget gavekort som mottager ikke KAN benytte en dårlig og ingen gave. Og du som mottager skal liksom føle deg utakknemlig om du ikke kan bruke det? Tullete... 😒

Lykke til. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette virkelig ekte? Finnes det mennesker som er så dumme at de tror at 25 000 er lommepenger for alle andre mennesker? For mange mennesker er det en månedslønn. 

Men det er vel slik at det finnes mange mindre intelligente som har arvet eller har flaks og er millionærer, mens mennesker som står på og jobber livet av seg aldri tjener mer enn 30k i måneden

Anonymkode: 3a764...190

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, da jeg snakket med ham sa jeg rett ut at jeg gjerne vil være med, men at opplegget de har lagt opp til er for dyrt for meg.  Jeg har rett og slett ikke råd til dyrt hotell, et eller to dyre måltider på restaurant hver dag i dagevis og flere dyre aktiviteter.  Jeg foreslo at jeg kan finne et rimeligere hotell og ikke være med på hele programmet, men det ble blankt avfeid.  Hans holdning er at vi er med på "alt eller ingenting".  

TS

Anonymkode: 9866a...f09

Ekstremt arrogant holdning.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde glatt takket nei, og begrunnet det med at det har jeg ikke råd til.

Joda, jeg har egentlig råd til en langweekend i den prisklassen uten å måtte forsake særlig annet enn nye innskudd i sparing et par måneder, men jeg er ikke interessert i å bruke så mye penger på en langweekend, med mindre jeg selv har bestemt hvor og når og med hvem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest making.a.mess
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette minner meg om da jeg ble invitert i et bryllup i utlandet som viste seg å være en fem dagers ferie med OBLIGATORISK program. Veldig dyrt! Det eneste brudeparet dekket, var middagen. 

Bruden ble piss sur da jeg foreslo at jeg kunne komme bare på middagen. Det var visst ikke aktuelt (måtte uansett dekke flybilletter selv). 

Noen folk er ute av stand til å se at ikke deres planer passer perfekt for alle andre...

Anonymkode: 6a790...2c8

Det der er det mange som gjør desverre. Skal man invitere så får man dekke kostnadene også. For de som har familie så går feriebudskjettet til en familietur og feriedagene man har må brukes til å dekke skoleferiene. Å bruke både feriebudsjettet og feriedager på voksentur med obligatorisk opplegg er helt uaktuelt. Man sliter året igjennom for å spare til ferie så da bør man selv få velge hva denne skal brukes på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare droppet dette om jeg var deg, TS. 

Jeg har fint råd til å bruke 30 000 til en ferie, men ville sagt blankt nei til dette. For det første fordi jeg ikke prioriterer å bruke over dobbelt så mye som nødvendig på overnatting eller mat, og for det andre fordi slike «limt-til-hverandre-hele-dagen»-turer blir veldig slitsomme. For 30 000 kunne jeg fått 4-5 langweekender ellers i året, og det frister langt mer enn tur på andres premisser. Skjønner jo at det kanskje føles litt verre å si nei når det er snakk om en familierelatert og spesiell markering, og er enig i at det gjerne bør ha litt vekt i beslutningsprosessen. Men når du blir møtt med en såpass arrogant, rigid og tankeløs holdning fra initiativtakerne, ville jeg sagt nei takk. 

Anonymkode: 6ce4b...9fe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville bare droppet dette om jeg var deg, TS. 

Jeg har fint råd til å bruke 30 000 til en ferie, men ville sagt blankt nei til dette. For det første fordi jeg ikke prioriterer å bruke over dobbelt så mye som nødvendig på overnatting eller mat, og for det andre fordi slike «limt-til-hverandre-hele-dagen»-turer blir veldig slitsomme. For 30 000 kunne jeg fått 4-5 langweekender ellers i året, og det frister langt mer enn tur på andres premisser. Skjønner jo at det kanskje føles litt verre å si nei når det er snakk om en familierelatert og spesiell markering, og er enig i at det gjerne bør ha litt vekt i beslutningsprosessen. Men når du blir møtt med en såpass arrogant, rigid og tankeløs holdning fra initiativtakerne, ville jeg sagt nei takk. 

Anonymkode: 6ce4b...9fe

Amen.

Makan til idiotisk Marie Antoinette-holdning! "Er de sultne og ikke har brød? Da kan de vel spise kaker???" Hun mente ikke noe vondt med det, men visste ikke bedre! I dag er det ikke LOV å være så dum! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...