Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du bor i samme leilighet og nyter godt av pengene av salget. Synes du skal melde han så det får en konsekvens for han 😂 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ringer anonymt, så kommer de på razzia. De kommer til å arrestere dere begge og ta dere med ned på stasjonen for avhør. For de kommer jo til å finne masse narkotika i leiligheten. Om du da innrømmer at du har visst om det, vil du bli straffeforfulgt du også. Kommer også an på hvor lenge du har visst om dette?

Anonymkode: 98e3f...7b7

• Liker 5
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ringer anonymt, så kommer de på razzia. De kommer til å arrestere dere begge og ta dere med ned på stasjonen for avhør. For de kommer jo til å finne masse narkotika i leiligheten. Om du da innrømmer at du har visst om det, vil du bli straffeforfulgt du også. Kommer også an på hvor lenge du har visst om dette?

Anonymkode: 98e3f...7b7

Jeg tenker å sende inn et anonymt tips på nettsiden dems og skrive nøyaktig situasjonen, at han er kjæresten min og fortelle det slik jeg fortalte det i tråden her og skrive at jeg veldig gjerne vil holdes anonym

Anonymkode: c731f...13f

Skrevet
27 minutter siden, Mik87 skrev:

Du bor i samme leilighet og nyter godt av pengene av salget. Synes du skal melde han så det får en konsekvens for han 😂 

Jeg bor i samme leilighet, men klarer meg fint uten de pengene. Vi eier vår egen leilighet, og er i fulltids jobb hvor jeg tjener bra og fortsatt klarer å spare itillegg til det jeg bruker i mnd😊 Så for meg spiller det ingen rolle med de pengene eller ikke.

Skrevet

Hvorfor vil du sende kjæresten din i fengsel? Avslutt heller forholdet å la han holde på til han (sannsynligvis) blir tatt selv. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i samme leilighet, men klarer meg fint uten de pengene. Vi eier vår egen leilighet, og er i fulltids jobb hvor jeg tjener bra og fortsatt klarer å spare itillegg til det jeg bruker i mnd😊 Så for meg spiller det ingen rolle med de pengene eller ikke.

Du forstår ikke poenget mitt, de pengene er fra en kriminell handling som du er fullstendig klar over..at du ikke trenger de pengene spiller ingen rolle så lenge du nyter godt av de (egentlig er det moralsk værre at dere ikke trenger pengene men selger alikevel) meld han du, dere begge ryker å synes egentlig du fortjener det. Feigt og umoralsk, at du tydeligvis er stokk dum er ingen unnskyldning. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Kort fortalt, så driver kjæresten min og selger dop, store mengder og forskjellig type dop. Og jeg har så lyst at han skal få øynene opp og slutte, så jeg lurte på om det er dårlig gjort eller hva jeg kan gjøre for å få han til å forstå at han ikke kan holde på sånn. Så jeg har kjempe lyst at han skal få en konsekvens for det, og forstå at han ikke kan fortsette å holde på med det. Jeg elsker han mer enn noe annet, og er redd for at dealingen hans skal ødelegge forholdet. Er det feil av meg og ville tipse politiet? Er det mulig og sende inn anonymt tips, vil de eventuelt ta det alvorlig?

Jeg ville faktisk heller sagt til han at jeg kan ikke være samboer med en som selger dop. Enten så får han la være eller så går du.. Skjønner at du er glad i han, men det er veldig farlig det han driver med.. Jeg har levd med en som både brukte og solgte i stor stil. Jeg er fremdeles veldig glad i han, og det var fryktelig tungt å gå fra han, men jeg hadde ingen valg, det går sjeldent bra i lengden å leve med noen som har totalt ulike verdier enn deg selv.

Anonymkode: 376a0...bf9

• Liker 7
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den blir nok beslaglagt. 

Virker ikke som du har tenkt så nøye på konsekvenser av det du gjør. Hvorfor ikke bare si at dopen stopper nå, ellers selger dere leiligheten og flytter hver for dere? 

• Liker 9
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Kort fortalt, så driver kjæresten min og selger dop, store mengder og forskjellig type dop. Og jeg har så lyst at han skal få øynene opp og slutte, så jeg lurte på om det er dårlig gjort eller hva jeg kan gjøre for å få han til å forstå at han ikke kan holde på sånn. Så jeg har kjempe lyst at han skal få en konsekvens for det, og forstå at han ikke kan fortsette å holde på med det. Jeg elsker han mer enn noe annet, og er redd for at dealingen hans skal ødelegge forholdet. Er det feil av meg og ville tipse politiet? Er det mulig og sende inn anonymt tips, vil de eventuelt ta det alvorlig?

Ville gjordt det slutt med han. Deretter tipset politiet anonymt minst 1 måned etter bruddet. Slik at det ikke blir for åpenlyst at det er du som har gjordt det. Det står info på politiets nettside hvordan du varsler anonymt.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS, dette er alvorlig. Ved å selge narkotika så ødelegger samboeren din folks liv og fremtid. Det er ikke dårlig gjort mot samboeren din å melde fra, det er dårlig gjort mot alle de folkene han bidrar til å ødelegge. Ved å la vær å melde ifra om dette så gjør du noe kriminelt. Politiet vil ta deg alvorlig. Sender en klem til deg, og håper du gjør det riktige her. 

Anonymkode: 95f95...daf

• Liker 1
Skrevet

Men du! Hvis du sier ifra så er det det samme som egentlig å ta livet av typen din - da må du nesten kanskje flytte ut selv heller. Dessuten kan du bli siktet selv også for falsk forklaring det er veldig mye rare folk å « treffe» på. ( feks korrupte feks som shenner til typen din) feks. Du kan jo flytte, jeg vet ikke ; klarer ikke sette meg inn i andre folk sitt liv.

Anonymkode: aa273...981

Skrevet

Dropp å tyste han, da det neppe vil gjøre det no bedre for han å havne i fengsel. For din egen del,sett hardt mot hardt og  avslutt forholdet dersom han ikke er vilig til å gi seg med det rusrelaterte.

Vær ego,akkurat som han og tenk på deg selv...ergo forlat han før du blir dratt med på lasset.

Anonymkode: 99b1e...4b2

• Liker 1
Skrevet

Hva med å sende bekymringsmelding til kommunen om rusbrusen hans? Så forteller du "ved en glipp"  at du er sikker på at han selger dop også. Da vil jo de ta kontakt med politiet, men det vil jo falle tilbake på deg for han er paranoid når det kommer til tysting sikkert. Tenker at du burde ta kontakt med politiet og fortelle hva du vet, og at du er redd for hva han gjør om han finner ut at du har tystet og ellers engstelig for hva som skjer. De vil fortelle deg hva du skal gjøre evt. Det går nok bedre enn du tror. 

Anonymkode: 5da4d...e91

• Liker 3
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil også ligge til at han har tidligere slitt mye med rus, men nå er han rusfri men når vi krangler om dealingen og dop osv så begynner han å ruse seg... vi kranglet igår om det og han har ikke kommet hjem enda, og jeg vet at han veldig fort ruser seg når han ikke har det bra(som når vi krangler) og det ødelegger jo forholdet enda mer

Han er ikke rusfri. 

Skrevet

Hei TS. Jeg velger å være litt mer direkte enn hva jeg vanligvis er.

Det virker ikke som du har forståelse av situasjonen eller av hva som kan bli konsekvensene for deg. Det beste for deg er åpenbart å avslutte forholdet. Alt annet vil på en eller annen måte ha negative konsekvenser for deg.

Du tenker på å tipse politiet anonymt om at du er kjæreste med X og at han selger narko. To tastetrykk vil polisen bruke for å fastslå din identitet. Du blir dermed i beste fall, et vitne i saken. Sannsynligvis blir du etterforsket, du også. Hvis du slipper tiltale for medvirkning vil du sitte tilbake som den som avslørte kriminaliteten. Kanskje skylder samboeren store pengebeløp oppover i narko-hierarkiet. Hvor tror du de går for å få disse tilbake? Kjæresten din havner i fengsel og du ansees som tyster.

Hvis du ønsker deg en fremtid har du kun en ting å gjøre. Avslutt forholdet.

Anonymkode: d381c...d74

• Liker 2
Skrevet

Du har gravd deg dypt ned i dette. Hvis du melder ham til purken så ryker nok både han og de andre dopvennene hans. Klarer du å gå rundt uten å være redd da? Tystere er noe de folkene der ikke tar lett på, kommer det frem at det var deg kan det hende de vil ta igjen. Det skjedde her jeg bor, dama til en fyr meldte ham for dopdealing pga noe sjalusidrama, det ga konsekvenser for mange og en kveld ble hun overfalt og banka opp. Alle visste det var straff for tysting. Kanskje du bare skal komme deg langt vekk før folk anser deg som en del av dette miljøet. 

Anonymkode: 34154...f15

• Liker 1
Gjest making.a.mess
Skrevet

Jeg hadde uten tvil ringt politiet. Ingen får plutselig lyst til å slutte med å tjene så lett tjente penger. Pengene kommer bokstavelig talt levert på døra...  Han slutter ikke før han får en oppvekker. 

Han har åpenbart problemer som tyr til rus når han har det vanskelig. Å fortsette forholdet kommer til å by på mange tårer for deg i fremtiden. Og muligens en tur i fengsel. Selv om du sitter på soverommet så vet du at det skjer og er tilstede. Du er medskyldig i at mennesker som handler av typen din går hjem, tar en overdose og dør. 

Skrevet

Du forstår jo ikke alvoret her, som flere har prøvd å fortelle deg. For det første så vil samboeren din få en relativt lang fengselsstraff, for å selge dop er alvorlig. Vi snakker ikke om å bli tatt med narkotika på seg da altså. Og det kommer til å komme frem hvem som tystet. 

Når du tipser politiet så kommer politiet med flere folk og hunder og ransaker leiligheten deres. Og eierne av denne leiligheten og ev de som er i den da politiet kommer blir arrestert og tatt med på politistasjonen. Der blir dere satt på hver deres glattcelle og avhørt når politiet er ferdig med razziaen og har tid til dere. Du får mest sannsynlig dra hjem etterpå, det er ikke sikkert samboeren din får. Han kan bli kjørt rett til fengselet for varetekt. Da kan du begynne med oppryddingen av leiligheten. 

Du kan risikere tiltale siden du visste om dette. Du har til og med vært med å brukt pengene, og det er ikke bra. 

Så tenk deg om. Det er mye bedre å gjøre det slutt, selg leiligheten og la typen leve sitt eget liv. 

Anonymkode: 3780e...192

• Liker 1
Skrevet (endret)
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh.. fordi du godtar det. Fordi du ikke har meldt fra.

Anonymkode: 182a4...781

Dette stemmer ikke, en samboer har ikke meldeplikt. Så lenge det ikke er hennes så blir hun ikke medskyldig, om hun kan snakke for seg og han også er ærlig nok til å si at hun ikke har noe med det å gjøre. Ta det fra ei som er sammen med en som tidligere har gjort noe lignende, han ble satt inn, daværende samboer av han fikk ingen problemer overhode (til tross for at hun faktisk var medskyldig). Ikke ble hun straffeforfulgt heller. Man får valget på om man vil vitne eller ikke. Han driver selvsagt ikke med noe sånt i dag, da hadde jeg ikke vært sammen med han. 

Når det er sagt går du selvsagt fra han, ikke melder han. 

Endret av Inwe
Skrevet

Ikke la deg skremme til taushet. Politiet har som regel oversikt over hvem som er i miljøet og kan beskytte deg hvis nødvendig. Det er bare å ta turen innom dem og få det overstått. Dere kan også avtale å ta razzia når han er alene hjemme og minst venter det slik at du er i sikkerhet og slipper å forholde deg til reaksjon hans. Du burde ikke reise hjem igjen for annet enn å hente tingene dine. Du vil ikke tilbake, tro meg. 

Anonymkode: 5da4d...e91

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...