Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Kort fortalt, så driver kjæresten min og selger dop, store mengder og forskjellig type dop. Og jeg har så lyst at han skal få øynene opp og slutte, så jeg lurte på om det er dårlig gjort eller hva jeg kan gjøre for å få han til å forstå at han ikke kan holde på sånn. Så jeg har kjempe lyst at han skal få en konsekvens for det, og forstå at han ikke kan fortsette å holde på med det. Jeg elsker han mer enn noe annet, og er redd for at dealingen hans skal ødelegge forholdet. Er det feil av meg og ville tipse politiet? Er det mulig og sende inn anonymt tips, vil de eventuelt ta det alvorlig?

Anonymkode: c731f...13f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De vil ta det alvorlig ja. Bor du sammen med han? 

Anonymkode: c1255...ad7

Skrevet

Ja vi er samboere og har vært sammen lenge, men det tar på med all tiden han bruker på det osv, mye folk jeg gjerne ikke vil ha opp i leiligheten vår, han vet at jeg misliker det, men han sier det kun er penger. og det er den eneste grunnen til at vi krangler, alt dopet 

Gjest HanenIFlokken
Skrevet

Du må være utrolig glad i han :)

Skrevet

Hvis han noensinne finner ut at du tystet, så ryker sannsynligvis forholdet uansett.. 

• Liker 6
Skrevet

Dem vil nok ta det alvorlig ja. 
Jeg synes ikke det er dårlig gjort å tipse politi om salg. 
Men du må også være klar over at det kan bli lang fengselstraff for han. 

Anonymkode: bdf95...273

• Liker 2
Skrevet

Vi sliter på ingen måte økonomisk uten det, hvordan ville han evt funnet ut at jeg tystet? Jeg vil bare gjøre det for hans eget beste, slik at han får opp øynene. Er det feil av meg? 

• Liker 1
Skrevet

Du vet at du kan bli sett på som medsammensvoren?

Anonymkode: 182a4...781

• Liker 6
Skrevet

Vil også ligge til at han har tidligere slitt mye med rus, men nå er han rusfri men når vi krangler om dealingen og dop osv så begynner han å ruse seg... vi kranglet igår om det og han har ikke kommet hjem enda, og jeg vet at han veldig fort ruser seg når han ikke har det bra(som når vi krangler) og det ødelegger jo forholdet enda mer

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Kort fortalt, så driver kjæresten min og selger dop, store mengder og forskjellig type dop. Og jeg har så lyst at han skal få øynene opp og slutte, så jeg lurte på om det er dårlig gjort eller hva jeg kan gjøre for å få han til å forstå at han ikke kan holde på sånn. Så jeg har kjempe lyst at han skal få en konsekvens for det, og forstå at han ikke kan fortsette å holde på med det. Jeg elsker han mer enn noe annet, og er redd for at dealingen hans skal ødelegge forholdet. Er det feil av meg og ville tipse politiet? Er det mulig og sende inn anonymt tips, vil de eventuelt ta det alvorlig?

Du kan fint melde inn et anonymt tips - gi flest mulig opplysninger som du har. Du har ikke plikt til å prate med politiet, men dersom du gjør det så er du pliktig å snakke sant. 

Det er riktig av deg å melde fra. Det er kanskje det som skal til for å snu livet hans på rett kjøl. 

Skrevet

Hvordan blir jeg medsammensvorn? Han ber meg alltid gå inn på rommet osv slikt når han får folk opp i leiligheten, han forteller meg ingenting om det, isåfall er det bare jeg som overhører det. Jeg holder helt avstand fra alt av rus bortsett fra alkohol

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vil også ligge til at han har tidligere slitt mye med rus, men nå er han rusfri men når vi krangler om dealingen og dop osv så begynner han å ruse seg... vi kranglet igår om det og han har ikke kommet hjem enda, og jeg vet at han veldig fort ruser seg når han ikke har det bra(som når vi krangler) og det ødelegger jo forholdet enda mer

Han er ikke rusfri..... 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan blir jeg medsammensvorn? Han ber meg alltid gå inn på rommet osv slikt når han får folk opp i leiligheten, han forteller meg ingenting om det, isåfall er det bare jeg som overhører det. Jeg holder helt avstand fra alt av rus bortsett fra alkohol

Eh.. fordi du godtar det. Fordi du ikke har meldt fra.

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil jo melde fra? 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vil jo melde fra? 

Ja... anonymt... 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er ikke nok, du. :rolleyes: Ren passivitet er ikke nok, heldigvis. 

Anonymkode: 4be14...90a

Skrevet

Snitches get stitches..

Anonymkode: 5c3f0...59e

• Liker 4
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil jo melde fra? 

Du blir ikke sett på medsammensvoren om du melder i fra. Om du derimot ikke melder i fra, men noen andre gjør det, så er risikoen der.

Anonymkode: bf0de...5cf

• Liker 5
Skrevet

Det spørs hvor mye politiet kan gjøre. Det vil nok kreve litt mer enn et tips fra en anonym person med ukjent troverdighet for at de skal kunne foreta seg så mye.

Skrevet

Du vil bli straffeforfulgt selv, i og med at det er dop og ulovlig virksomhet i leiligheten din. 

Han kommer heller ikke til å slutte av å bli tatt av politiet, han kommer bare til å tenke fuck politiet enda mere da og få enda større grunn til å fortsette som en slaga protest mot de så fort han kommer ut av fengsel igjen. 

Hvis han ikke respekterer deg nok til å høre på deg når du sier til han at du ikke tillater det så elsker han deg ikke. Han ser heller ingen fremtid med deg når han holder på med det for hvordan skal man liksom kombinere et trygt samliv når man aldri vet når politiet vil ta han og en sunn barneoppdragelse med en forelder som sitter i/risikerer å måtte sitte i fengsel. 

Hør på meg og stol på meg, avslutt forholdet før du også får problemer med politiet og før dere får barn og han er i fengsel for tredje gang fordi han aldri slutter og du innser at ikke bare noen år av livet ditt er kasta bort på han men kanskje halve livet fordi dere får barn også. 

Anonymkode: f76cd...f34

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...