AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #1 Del Skrevet 27. desember 2017 Er det mulig å få byttet bøker kjøpt på Norli i en Libris burikk? Anonymkode: 004ec...614 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #2 Del Skrevet 27. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det mulig å få byttet bøker kjøpt på Norli i en Libris burikk? Anonymkode: 004ec...614 "butikk" Anonymkode: 004ec...614 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 27. desember 2017 #3 Del Skrevet 27. desember 2017 Er de merket? Dvs klistremerker eller noe med den andre butikkens navn? Hvis ikke, er det bare å ta dem med og spille uvitende, og si at "jeg vet hun pleier å kjøpe julegavene sine her i butikken deres, så....kan jeg få bytte dem?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lykkebamsen Skrevet 27. desember 2017 #4 Del Skrevet 27. desember 2017 (endret) 4 minutter siden, Million skrev: Er de merket? Dvs klistremerker eller noe med den andre butikkens navn? Hvis ikke, er det bare å ta dem med og spille uvitende, og si at "jeg vet hun pleier å kjøpe julegavene sine her i butikken deres, så....kan jeg få bytte dem?" Har ikke alle bøker en egen ISBN-kode? Det vil si at det vil bli fort oppdaget at Norli-boken egentlig tilhører en annen bokhandel? Endret 27. desember 2017 av lykkebamsen La til en ekstra setning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QQbaby Skrevet 27. desember 2017 #5 Del Skrevet 27. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det mulig å få byttet bøker kjøpt på Norli i en Libris burikk? Anonymkode: 004ec...614 Ja, er vel samme hvor man leverer inn ting. Jeg fikk en ubrukelig lampe fra Lampeland, kanskje jeg skal bytte den inn på apotek 1 ned i gata, for det er liksom mye nærmere. Hvilken verden lever folk i, selvfølgelig kan man ikke bytte ting i andre butikker enn det de er kjøpt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #6 Del Skrevet 27. desember 2017 7 minutter siden, QQbaby skrev: Ja, er vel samme hvor man leverer inn ting. Jeg fikk en ubrukelig lampe fra Lampeland, kanskje jeg skal bytte den inn på apotek 1 ned i gata, for det er liksom mye nærmere. Hvilken verden lever folk i, selvfølgelig kan man ikke bytte ting i andre butikker enn det de er kjøpt Men nå er dette bokhandlere begge... Anonymkode: 004ec...614 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QQbaby Skrevet 27. desember 2017 #7 Del Skrevet 27. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men nå er dette bokhandlere begge... Anonymkode: 004ec...614 Mitt poeng var at det blir for dumt å gå til en annen butikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #8 Del Skrevet 27. desember 2017 15 minutter siden, Million skrev: Er de merket? Dvs klistremerker eller noe med den andre butikkens navn? Hvis ikke, er det bare å ta dem med og spille uvitende, og si at "jeg vet hun pleier å kjøpe julegavene sine her i butikken deres, så....kan jeg få bytte dem?" Nei ingen merker av noe slag. Skal prøve forslage ditt, kjedelig å måtte komme seg til en annen by for å bytte, har ikke bil. Anonymkode: 004ec...614 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mon_nom Skrevet 27. desember 2017 #9 Del Skrevet 27. desember 2017 (endret) Tror nå det at hvis begge butikkene fører boken så skal det ikke være noe problem. Eneste problemet kan være hvis det ikke er noe form for byttelapp der kan du gjerne være litt vrine Håper du skriver her hvordan det gikk. 😝 Endret 27. desember 2017 av Ellendo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #10 Del Skrevet 27. desember 2017 Det kommer an på boken. Hvis det er en bok som alle butikker selger, f.eks den nye boka til Dan Brown, så får du helt sikkert bytte. Dersom det derimot er en obskur bok som bare Nordli tar inn er det ikke sikkert. Det er heller ikke sikkert du får bytte dersom det er en bok som har solgt veldig dårlig slik at bokhandleren ikke tror de kan klare å få solgt den igjen. Stort sett går det bra å forsøke, så lenge du er høflig og snill. Hvis du kommer og krever og kjefter er det mye mindre sannsynlig at du får bytte, for de som jobber i bokhandler er faktisk mennesker (man skulle tro det var unødvendig å påpeke, men). Anonymkode: 35132...dca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #11 Del Skrevet 27. desember 2017 1 time siden, lykkebamsen skrev: Har ikke alle bøker en egen ISBN-kode? Det vil si at det vil bli fort oppdaget at Norli-boken egentlig tilhører en annen bokhandel? Alle bøker har egen isbn-kode ja, men den har ingen sammenheng med utsalgsstedet. Man kan altså ikke se på selve boken hvor den er kjøpt, med mindre selvfølgelig man får med et bevis i form av byttekort eller kvittering. Anonymkode: 10191...452 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #12 Del Skrevet 27. desember 2017 1 time siden, QQbaby skrev: Mitt poeng var at det blir for dumt å gå til en annen butikk. Her er det du som er uvitende. Mange bokhandlere bytter inn bøker uansett hvor de er kjøpt, så lenge de er fortsatt i salg og ser pene ut. Anonymkode: 10191...452 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #13 Del Skrevet 27. desember 2017 Du har selvsagt ikke "rett" til det, men det er lov å prøve seg. Kommer helt an på hvem som står i kassa Anonymkode: 9d7bf...4d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 27. desember 2017 #14 Del Skrevet 27. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men nå er dette bokhandlere begge... Anonymkode: 004ec...614 Da blir det jo som å kjøpe en gave på Lindex og bytte den på f eks Kappahl. Det går ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #15 Del Skrevet 27. desember 2017 Da jeg jobbet i bokhandel (ark) tok vi imot alle bøker, uansett hvor de var kjøpt - så lenge det var ei bok vi hadde i sortimentet. Vi lærte at det er vanlig i bokhandeler - så det går helt sikkert fint. Anonymkode: 31cd3...39e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #16 Del Skrevet 27. desember 2017 2 minutter siden, Honey Dew skrev: Da blir det jo som å kjøpe en gave på Lindex og bytte den på f eks Kappahl. Det går ikke Men begge bøkene selges på samme butikken. Lindex og kappahl har jo ikke de samme klærene... Anonymkode: 004ec...614 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 27. desember 2017 #17 Del Skrevet 27. desember 2017 (endret) Feil tråd Endret 27. desember 2017 av Catalina Culès Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #18 Del Skrevet 27. desember 2017 17 minutter siden, Honey Dew skrev: Da blir det jo som å kjøpe en gave på Lindex og bytte den på f eks Kappahl. Det går ikke Det er en dårlig sammenligning. En av grunnene til at man ikke kan bytte varer fra Lindex på KappAhl er jo at de produserer EGNE varer som selges kun hos de. Bokhandlere produserer ikke egne bøker, de bestiller de inn fra en distributør, av og til direkte fra forlagene. Så det er akkurat de samme utgavene av Harry Potter som Ark, Norli og Tanum etc selger. Selve byttereglene kan derimot variere fra kjede til kjede. Og noen er veldig greie på bytting. Anonymkode: 10191...452 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #19 Del Skrevet 27. desember 2017 Fikk byttet boka det var ingen problemer Anonymkode: 004ec...614 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #20 Del Skrevet 28. desember 2017 23 timer siden, lykkebamsen skrev: Har ikke alle bøker en egen ISBN-kode? Det vil si at det vil bli fort oppdaget at Norli-boken egentlig tilhører en annen bokhandel? ISBN-koden identifiserer ikke selve boka, men utgivelsen. Koden vil derfor være den samme om du kjøper boka hos Libris eller Norli, så lenge utgivelsen er den samme. Anonymkode: 7be4d...4ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå