AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #21 Skrevet 27. desember 2017 7 timer siden, Påfugl skrev: Jeg kan se for meg at du vil få noen negative tilbakemeldinger på dette, men jeg er ikke en av dem. Jeg synes psykisk sykdom bør sidestilles med fysisk, og det virker som du generelt er så tilbakeholden med egenmeldinger at dette nok er noe du vurderte skikkelig. Knust hjerte skal ikke automatisk føre til sykefravær, men om du hadde det så vondt og fungerte så dårlig som du sier du gjorde, så høres det ikke ut som du var i stand til å jobbe heller (så klart litt avhengig av hva jobben din er). Det eneste jeg har noe å si på er at det virker som du sa i fra veldig sent, hvis du ringte deg syk rett før du burde dra er jo det problematisk, men det kommer også an på om det ble behov for vikar. Håper det går bedre med hjertet ditt nå. Ikke rart folk med psykisk sykdom ikke blir tatt alvorlig, når man skal drive å sidestille kjærlighetssorg med psykiske lidelser. Synes det er helt ok å ta en dag off når du er så ødelagt som du tydeligvis var. Da jeg mistet besteforeldrene mine var jeg også hjemme fra deltidsjobben min et par dager. Jobbet i et serviceyrke og klarte ikke tanken på å sitte og være blid og hyggelig hele dagen. Men jeg ringte riktignok sjefen min og oppga den virkelige grunnen til at jeg ikke orket å jobbe, og spurte om jeg kunne få fri i noen dager. Fikk ikke lønn for dette. Anonymkode: d8ac2...92c
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #22 Skrevet 27. desember 2017 Slapp av, du tok ut én egenmeldingsdag. Du trenger ikke frenetisk forsvare at du tok ut én egenmeldingsdag. Anonymkode: 0f331...896
Påfugl Skrevet 27. desember 2017 #23 Skrevet 27. desember 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke rart folk med psykisk sykdom ikke blir tatt alvorlig, når man skal drive å sidestille kjærlighetssorg med psykiske lidelser. Anonymkode: d8ac2...92c Forbigående sorg er også psykisk sykdom/lidelse.
jabx Skrevet 28. desember 2017 #24 Skrevet 28. desember 2017 På 27.12.2017 den 12.29, isw skrev: Det er helt riktig, men det er fortsatt ikke en psykisk lidelse. Om det klassifiseres som en psykisk lidelse eller ikke er jo ikke avgjørende for hvor belastende det er for personen. Det er hvor "vondt" det gjør som avgjør om man er i stand til å f.eks. jobbe normalt.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #25 Skrevet 28. desember 2017 Jeg var selv sykmeldt pga kjærlighetssorg, jeg prøvde først å jobbe men gråt helt hysterisk konstant. Så hadde jeg et selvmordsforsøk og ble lagt inn på psyk. Tok meg litt over 1 mnd før jeg var i stand til å begynne å jobbe igjen, og da under oppsyn av lege/psykolog. Folk reagerer forskjellig, og det må man respektere tenker jeg. Kommer også veldig an på hva slags jobb man har. Hvis man jobber med kunder så kan det være vanskelig å holde seg profesjonell, som for meg som jobbet med forsikringskunder daglig.. Det tok seg ikke ut! Ikke ha dårlig samvittighet ts, og håper du føler deg bedre <3 Anonymkode: 2bd40...598
isw Skrevet 28. desember 2017 #26 Skrevet 28. desember 2017 18 timer siden, Påfugl skrev: Forbigående sorg er også psykisk sykdom/lidelse. Nei.
Måbarefåsiat... Skrevet 28. desember 2017 #27 Skrevet 28. desember 2017 Legene har jo selv etterlyst "sorgmelding". Uansett, TS, du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du var hjemme den dagen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå