AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #41 Del Skrevet 27. desember 2017 Ei her i byen og som kun jobbet på den lokale bikbok butikken. Flere turer til og fra USA, mye klær hele tiden. Helst dyre merker og klær bestilt fra andre steder. Alltid det nyeste og beste innen alt. Husker hun som 19 åring hadde brukt 50 000 på julegaver. Så henne kjøre land cruiser og bo i kjempe fin leilighet midt i byen her. Selv hadde jeg to jobber og kunne virkelig ikke leve sånn. Viste seg at hun hadde forskudd på arv. Nå er dette rundt 6 år siden og har merket godt at hun har roet ned pengebruken de siste par årene. Nå ser man henne i samme kjole to ganger og sjeldnere på utenlandsturer. Nå er hun jo butikksjef og greier, utdannelse har hun tatt et år her og der uten å fullføre noe. Hun er veldig aktiv på sosiale medier og legger ut bokstavelig talt alt om livet sitt 24/7. Så hun hadde skrevet at hun hadde shoppestopp en gang for å spare penger. En annen gang at hun ikke hadde råd til en reise hun ønsket seg. Så virker som om hun har landet litt mer. Anonymkode: 151fb...8ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #42 Del Skrevet 27. desember 2017 Forbrukslån? Anonymkode: 4b6c8...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #43 Del Skrevet 27. desember 2017 5 timer siden, lykkebamsen skrev: Hvis jeg skal gjette vilt, så ville jeg ha sagt at jenta kanskje har fått arv på forskudd. Eller hun har lagt bort penger til akkurat dette. Anonymkode: 4246c...0f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #44 Del Skrevet 27. desember 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på om noen her har tips/råd/tanker om hva som foregår her Det gjelder et familiemedlem litt ut i slekta av ei venninne av meg. Vi kommer fra en liten plass alle sammen, og da hun var 16 år flyttet hun vekk. Allerede da begynte en del merkelige luksusvaner i det små. Hun skaffet seg først en hest, så en til. Den ene solgte hun (med tap), og kjøpte en ny (og dyr). Samtidig tok hun kjøretimer som er dyre. Hun jobbet litt på en butikk, men det var det. Veterinærutgifter, mat, stallplass kommer i tillegg. Allerede her stusset man. Til noen hadde hun sagt at hun hadde tatt forbrukslån, til noen hadde hun sagt at det var en bløff. Samtidig, når venninner ønsket handle med henne på Zara og Mango osv, var ikke dette godt nok for henne. Hun handlet bare merkeklær, ekte Burberry osv osv. Hun hadde flere plagg til ti tusen. Så tok hun for ett år siden å flyttet til Oslo. Som nittenåring. Jobbet fremdeles på (mat)butikk. Her eskalerte det. Først dro hun til New York med ei venninne. De lå på et luksushotell der det kostet mellom 5 og 8 tusen kroner natta. Der var de i en og en halv uke. Videre i Oslo fortsatte luksusvanene angående klær. Ifølge Snapchat spiste hun så og si bare ute også. Hun ber familien sin om penger hele tiden, og sendte dem ikke julegaver verken i år eller i fjor. Julen ble tilbrakt med en hun nettopp hadde møtt. Dette er selvsagt ikke min sak. Men familien aner ikke hva som skjer og jeg og flere i byen vår lurer på det samme. Jeg har faktisk ingen anelse. Jeg får det ikke til å gå opp. Jeg har 5-årig utdanning ved universitetet og har ikke råd til halvparten av det hun har råd til etter vanlige regninger er betalt. Anonymkode: 8698c...9b6 13 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Kan avkrefte misunnelse. Jeg er 24 år, mastergrad, verdens beste jobb, forlovet, og liker skjemme meg bort hos frisør og hudpleier og på shopping osv. Jeg er bare nysgjerrig på hva folk tenker, for jeg (og familien!) får det ikke til å gå opp. Hun svarer ikke på spørsmål ang økonomi. Foreldrene hennes er veldig redde for henne. Jeg kunne sagt mye negativt om hennes oppførsel, men avstår, da jeg kun ønsker høre hva folk tenker. Er jo greit å se at noen for eksempel tenker at dette går an ved å tjene ca 15k i mnd. Mens noen åpner for andre ting. Ikke bli så sure, da! Har jo ikke utlevert henne Anonymkode: 8698c...9b6 Du er 24 og interesserer deg dypt og grundig i privatøkonomien til en 20 åring som er i slekt med en venninne av deg. Du har et overraskende godt innblikk i hennes privatøkonomi til å befinne deg utenfor hennes nærmeste familie, men du har kunnskap om foreldrenes bekymring og at hun ikke svarer på spørsmål. Anonymkode: 0e9b9...88c 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #45 Del Skrevet 27. desember 2017 Hun har sikkert en sukkerpappa Anonymkode: c53c2...657 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #46 Del Skrevet 27. desember 2017 Hun har sikkert vunnet i Lotto Anonymkode: f0c64...b5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #47 Del Skrevet 27. desember 2017 Eller funnet en skatt Anonymkode: f0c64...b5a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #48 Del Skrevet 27. desember 2017 Ingen som har vunnet i lotto fortsetter å jobbe i butikk. Det er begrenset hvor mye en med kort betalingshistorikk får låne av penger hos kredittselskaper og banker. I alle fall ikke nok til å betale for en luksuslivsstil i lang tid. De færreste klarer å svindle i lang tid uten å bli tatt. Da gjenstår bare to ting. Enten så selger hun dop eller så har hun en sugardaddy/prostitusjon. Hun har neppe klart å bygge opp noe kundekrets, så dop er det nok ikke. Da gjenstår bare én ting. Og det er grunnen til at du skal bry deg. Si at hun kan ringe deg når som helst dersom hun havner i trøbbel med voldelige kunder. Ikke døm henne, men støtt henne. Anonymkode: b7829...0bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #49 Del Skrevet 27. desember 2017 De jeg kjenner som lever tilsynelatende over evne i ung alder, har ingen "sugar daddies", men helt alminnelige foreldre (med alminnelige) inntekter. Foreldrene er ikke stolte over dette, og det er ingen ting de sitter og legger ut om i familieselskaper. Anonymkode: 58fbd...211 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 27. desember 2017 #50 Del Skrevet 27. desember 2017 Kanskje hun har en sugardaddy? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #51 Del Skrevet 27. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen som har vunnet i lotto fortsetter å jobbe i butikk. Det er begrenset hvor mye en med kort betalingshistorikk får låne av penger hos kredittselskaper og banker. I alle fall ikke nok til å betale for en luksuslivsstil i lang tid. De færreste klarer å svindle i lang tid uten å bli tatt. Da gjenstår bare to ting. Enten så selger hun dop eller så har hun en sugardaddy/prostitusjon. Hun har neppe klart å bygge opp noe kundekrets, så dop er det nok ikke. Da gjenstår bare én ting. Og det er grunnen til at du skal bry deg. Si at hun kan ringe deg når som helst dersom hun havner i trøbbel med voldelige kunder. Ikke døm henne, men støtt henne. Anonymkode: b7829...0bc For noe tullball. Dersom hun er prostituert, hvorfor ber hun foreldre om penger når hun er hjemme til jul? Og jo, det gis kredittkort og forbrukslån over en lav sko, du trenger ikke høy inntekt. Jeg fikk (dessverre) også dette som 21-åring. Anonymkode: f1db1...e90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #52 Del Skrevet 27. desember 2017 17 hours ago, AnonymBruker said: TS her. Kan avkrefte misunnelse. Jeg er 24 år, mastergrad, verdens beste jobb, forlovet, og liker skjemme meg bort hos frisør og hudpleier og på shopping osv. Jeg er bare nysgjerrig på hva folk tenker, for jeg (og familien!) får det ikke til å gå opp. Hun svarer ikke på spørsmål ang økonomi. Foreldrene hennes er veldig redde for henne. Jeg kunne sagt mye negativt om hennes oppførsel, men avstår, da jeg kun ønsker høre hva folk tenker. Er jo greit å se at noen for eksempel tenker at dette går an ved å tjene ca 15k i mnd. Mens noen åpner for andre ting. Ikke bli så sure, da! Har jo ikke utlevert henne Anonymkode: 8698c...9b6 Hvorfor skal hun det? Du har ingenting med det å gjøre. Anonymkode: 17c1c...842 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #53 Del Skrevet 27. desember 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Ingen som har vunnet i lotto fortsetter å jobbe i butikk. Anonymkode: b7829...0bc Tull. Det finnes rike mennesker som føler livet er tomt uten å ha noe å gjøre, da velger de å jobbe. Noen havner da i butikk. Det er ikke så psykisk belastende å ha en drittjobb når du er der 100% frivillig og vet at du egentlig ikke trenger være der Anonymkode: bcae1...d44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #54 Del Skrevet 27. desember 2017 Mange lottopremier er på 4-10 mill. Jeg hadde aldri sluttet å jobbe for en sånn sum. Anonymkode: c7fd1...03d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #55 Del Skrevet 27. desember 2017 Hun kan også ha søkt om penger hos forskjellige fond og legat, til reiser m.m. Anonymkode: f0c64...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GauteS Skrevet 27. desember 2017 #56 Del Skrevet 27. desember 2017 Her var det en tråd med lite data og desto mer spekulasjon. Spekulasjoner skal etter Kvinneguidens merkverdige retningslinjer være forbudt, men ikke all slags, åpenbart. Kommer det an på hvem som spekulerer? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #57 Del Skrevet 28. desember 2017 Morsomt med folk fra bygda. Bodde på landet i 10år og der satt de faen meg med kikkerten når du gikk forbi huset. Vet ikke om jeg skal le eller grine Anonymkode: 31c33...763 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SesameStreet Skrevet 28. desember 2017 #58 Del Skrevet 28. desember 2017 Hun er myndig og styrer sin egen økonomi. Du kan være så nysgjerrig som du vil, men her står du på utsiden og burde kanskje lære å kontrollere deg litt. Sladring er veldig ufint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SesameStreet Skrevet 28. desember 2017 #59 Del Skrevet 28. desember 2017 På 27.12.2017 den 2.01, AnonymBruker skrev: TS her. Kan avkrefte misunnelse. Jeg er 24 år, mastergrad, verdens beste jobb, forlovet, og liker skjemme meg bort hos frisør og hudpleier og på shopping osv. Jeg er bare nysgjerrig på hva folk tenker, for jeg (og familien!) får det ikke til å gå opp. Hun svarer ikke på spørsmål ang økonomi. Foreldrene hennes er veldig redde for henne. Jeg kunne sagt mye negativt om hennes oppførsel, men avstår, da jeg kun ønsker høre hva folk tenker. Er jo greit å se at noen for eksempel tenker at dette går an ved å tjene ca 15k i mnd. Mens noen åpner for andre ting. Ikke bli så sure, da! Har jo ikke utlevert henne Anonymkode: 8698c...9b6 Hun er myndig. Dere kan ikke kreve innsynsrett i hennes økonomi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 28. desember 2017 #60 Del Skrevet 28. desember 2017 På 27.12.2017 den 2.57, GauteS skrev: Har ikke noe med det? Du har tydeligvis ikke skjønt poenget. Trådstarter (og sikkert andre også) forstår ikke hvordan omtalte dame får dette til, men vil gjerne få greie på oppskrifta for å kunne kopiere henne. Det er da en helt naturlig reaksjon, ingen grunn til å mobbe trådstarter for den! Og hvordan får man tak i suksessoppskriften? Jo, man går til ikilden og spør direkte. Men man kan naturligvis ikke forvente noe svar, da vedkommende ønsker å holde dette for seg selv, evt. syns ikke at utenforstående har noe med hennes økonomiske situasjon å gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå