Gå til innhold

Reklamerer for uføretrygd!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Se her! «Så mye kan du få i uføretrygd». Det er klart at de som er «på grensa» kan bli påvirket av dette, og bli uføre i stedet for å fortsette å jobbe! En uting av Nettavisen!

https://m.nettavisen.no/na24/sa-mye-kan-du-fa-i-ufretrygd/3423323515.html

Anonymkode: af446...8e9

Uføretrygd er ikke et viljespørsmål. Dette til orientering.

Anonymkode: 7ade0...d95

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun et fåtall som får så mye som den summen artikkelen viser til. De fleste uføre har en brutto på 18 til 20000, som tilsvarer 14 til 15000 utbetalt i mnd. 

Ingenting er verdt å bli ufør, så kan ikke reklamere for det. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se her! «Så mye kan du få i uføretrygd». Det er klart at de som er «på grensa» kan bli påvirket av dette, og bli uføre i stedet for å fortsette å jobbe! En uting av Nettavisen!

Uføretrygd krever utredning, legeundersøkelser og legeerklæringer, de som klarer å simulere seg igjennom utredning og får en uføretrygd uten å være syke de finnes nok bare i tråder på et nettforum. Det samme gjør de som tror at det er mulig å simulere seg til trygd.

Anonymkode: bb6b9...04b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Uføretrygd krever utredning, legeundersøkelser og legeerklæringer, de som klarer å simulere seg igjennom utredning og får en uføretrygd uten å være syke de finnes nok bare i tråder på et nettforum. Det samme gjør de som tror at det er mulig å simulere seg til trygd.

Anonymkode: bb6b9...04b

30000 kr er rimelig mye da mange i 100 % stilling ikke har dette på en mnd i arbeid

Anonymkode: 22059...edd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt over 360 000,-? Ikke akkurat den store summen å trakte etter 😁 

Anonymkode: 5a27c...08d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

30000 kr er rimelig mye da mange i 100 % stilling ikke har dette på en mnd i arbeid

Trygden beregnes jo etter hva en har hatt i inntekt tidligere, så for de det gjelder er det betraktelig mindre enn en er vant med. 

Jeg sier ikke at det ikke er nok osv. Men for de (oss) det gjelder, så vil det uansett være mye mindre enn man tidligere har hatt, og det en ønsker å ha dersom man hadde vært frisk!

Anonymkode: 4d061...a2c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du tror alle som har trygd får 30 000 i måneden. Så er du ekstremt ekstremt naiv. De fleste får halvparten av dette.

Anonymkode: 566da...780

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, til sammenlikning så brukte idrettsforbundet 10 mill på en OL søknad som aldri ble noe av. Pampemiddager, dyre hotellrom og reiser. Det en noe å bli forbannet for. Ikke skarve 360 000 til et menneske som sliter med sykdom.

Anonymkode: e5178...039

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Uføretrygd er ikke et viljespørsmål. Dette til orientering.

Anonymkode: 7ade0...d95

Bare å søke etter "uføretrygdet pirattaxi" for å skjønne at det i mange tilfeller ikke er sant. For noen år siden var det også en stor opprulling av en sak om folk som kjørte vanlig taxi for andre samtidig som de gikk på uføretrygd eller andre offentlige støtteordninger, med ca 800 involverte.

Anonymkode: 95cd8...712

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ufør med ung tillegg. jeg har 15k utbetalt per mnd.

om noen tror det er noe å være stolt over, eller at det er et liv i luksus tar de feil.
en ting er økonomien, det andre er det sosiale stigmaet som er enda værre.

Anonymkode: 6777b...a58

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var litt rar artikkel. Trodde der var tips om hvordan få mest mulig, men leste cirka halve artikkelen og alt det stod var at de som tjente mye før de ble ufør får mye, og noe om hvor mye man kan jobbe på siden. Ganske ubrukelig for 90% av de uføre og de som er i ferd med å bli ufør, altså

Anonymkode: b7118...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tjente ca 500 000 mer i jobb kontra uføretrygd. Men så gadd jeg ikke å jobbe mer, så jeg simulerte en sykdom til perfeksjon. Jeg lurte både leger og spesialister, for ikke å snakke om nav (nav er foresten dritenkle å manipulere). Det var litt kjipt med alle behandlingene og alle bivirkningene som fulgte liksomsykdommen min, men man tar gjerne på seg noen senskader for gleden ved å kose seg hjemme mens man lurer på om man klarer å betale lånet for huset vi nettopp hadde bygget.

Anonymkode: bb65a...78b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tjente ca 500 000 mer i jobb kontra uføretrygd. Men så gadd jeg ikke å jobbe mer, så jeg simulerte en sykdom til perfeksjon. Jeg lurte både leger og spesialister, for ikke å snakke om nav (nav er foresten dritenkle å manipulere). Det var litt kjipt med alle behandlingene og alle bivirkningene som fulgte liksomsykdommen min, men man tar gjerne på seg noen senskader for gleden ved å kose seg hjemme mens man lurer på om man klarer å betale lånet for huset vi nettopp hadde bygget.

Hadde det ikke vært enklere å jobbe 50% om du tjente sånn 800 000 i året? Da hadde du fortsatt fått 100k mer enn om du var ufør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.12.2017 den 19.21, AnonymBruker skrev:

Vel det er med liv og lemmer til innsats. En jeg kjente da jeg var 19 år skrøt av at han skulle bli ufør og lure systemet lett som bare det. Han endte med faktisk helt reell psykose og ble fattig og litt en del faktisk sliten og visstnok toppet han det hele med også å bli innbruddstyv - såkalt vestlig type også💂‍♂️. Han ble visstnok ikke lagt inn da og feks i belteseng. Sånn sett var han veldig flink!!

Anonymkode: 68041...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste tør ikke pga nedgang i inntekt og advokatutgifter og faktisk også er folk pga ( hvis de er norSke) livredd å si feks : jeg sliter psykisk pga mange har frykt for å klikke i hodet og komme på psykiatrisk avdeling. 

Anonymkode: 68041...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det ikke vært enklere å jobbe 50% om du tjente sånn 800 000 i året? Da hadde du fortsatt fått 100k mer enn om du var ufør...

Tjente nok mer enn 800 000 i året. I tillegg til goder som firmabil osv. Skulle gjerne fortsatt å jobbe 50% for å beholde bilen og godene, samt ha det litt mer romslig økonomisk. Men det er så vanskelig å rekke mellom behandlinger og legetimer. Og nav krever faktisk at du er under behandling for sykdommen din for å få penger. Det hjelper ikke med selvdiagnostisering, det virker som om de har reell tro på at folk blir "friske". Nav burde gjøre noe med det altså, jeg synes de stikker unødvendig mange kjepper i hjulene for oss som vil ut av arbeidslivet.  For det er så vanskelig å få tid til å jobbe mellom behandlinger og legetimer, samt at medisiner og behandling gir bivirkninger. Jeg fant det rett og slett umulig og utføre jobben min akkurat da. Men jeg gir det et par år, til jeg er sikker på at nav har glemt meg, så spretter jeg på beina og jobber svart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...