Gå til innhold

Sosialangst

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei ikke uføretrygd, uføretrygd er for de som ikke kan behandles, ikke finnes noe behandling og ikke har noe utsikter om bedring.

Sosial angst har gode utsikter for bedring, og eksponeringsterapi er det beste. Ring din kommune og si at du vil søke om støttekontakt, så har du en som fungerer som både psykolog og venn som du kan gjøre ting med, og da fortelle at "nå får jeg angst pga det og det, så den personen sånn på meg nå, oppfører jeg meg rart nå" osv, og vedkommende kan avkrefte så du forstår at du ikke er rar og at ingen andre heller tenker over at du er rar, og hjelper deg i å bli tryggere sosialt :)

Anonymkode: bbcb5...4d6

Støtekontakt trenger jeg ikke, er da ikke tilbakestående.

Anonymkode: 22f97...b98

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

På grunn av sosial angst klarer jeg ikke å komme inn i arbeidslivet, er det mulighet å få uføre trygd, når man sliter veldig sosialt?

du sliter ikke med det, men vurderer og skift arbeidsmiljø og flytt til en by du ikke kjenner til.

Anonymkode: 52b94...ab6

Skrevet

Nei, man får ikke uføretrygd bare for sosial angst. Men ut fra hva som kommer fram utover i tråden, høres det mer ut som en personlighetsforstyrrelse.

Anonymkode: ccf9d...65d

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, man får ikke uføretrygd bare for sosial angst. Men ut fra hva som kommer fram utover i tråden, høres det mer ut som en personlighetsforstyrrelse.

Gjør det, hvilken da?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør det, hvilken da?

Det lurer jeg og på. Virker som slike diagnoser slenges litt for lett rundt for tiden.

AnonymBruker
Skrevet
På 26.12.2017 den 17.33, WubWub skrev:

er vanlig med slike negative automatiske tanker og grunnleveregler når man har sosial fobi. isolering og uføretrygd kan gjøre vondt verre, det beste er å bare hoppe ut i det

Det kommer an på. Blir man hele tiden utsatt for stress, dårlige situasjoner, konflikter og sinte mennesker så hjelper det fint lite. Det hjelper å trene i situasjoner der man kan eksponeres for positive sosiale situasjoner, for det setter igang en mental prosess som gjør en mer energisk og gladere. Har opplevd dette selv og har sett at de bruker den metoden for folk som sliter. Det som hjelper er å sette seg i situasjoner med mennesker som lykkes og gir noe, det kan også være å hjelpe andre via veldedighet osv.

Anonymkode: b4027...a7b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På ‎26‎.‎12‎.‎2017 den 16.51, AnonymBruker skrev:

På grunn av sosial angst klarer jeg ikke å komme inn i arbeidslivet, er det mulighet å få uføre trygd, når man sliter veldig sosialt?

flytt til et nytt sted, og du er i arbeidslivet før du aner det. Lykke til. Blant positive mennesker, skjer det mirakler. 

Anonymkode: b34ad...121

AnonymBruker
Skrevet

DU kommer til å bli sjef i bedriften din, og du kommer til å få en god kone, og mange barn. Så det er mange ting å se frem til. Lykke til, og gled deg masse. Fordi du kommer til å ha hendene fulle med masse aktiviteter fremover. Så det er bare å flytte! ps. du har ikke vært på det stedet som du kommer til å jobbe i. :)

Anonymkode: b34ad...121

AnonymBruker
Skrevet

Hadde nok smakt med noen trygdekroner.

Anonymkode: 3f60b...f2b

Skrevet
På 26. desember 2017 den 21.29, AnonymBruker skrev:

Ja man kan få ung ufør pga sosial angst

Gjest FitForFight
Skrevet

Har du prøvd deg i arbeid før? For å få uføretrygd må man først finne ut om du har noen arbeidsrestevne. Dette gjøres på arbeidsutprøvinger. 

Går du til behandling? 

Har selv slitt med sosialangst fra jeg var liten av ( ble utløst pga mobbing ) og angst er noe jeg må forholde meg til daglig. Jeg har gode og dårlige dager. På de dårlige dagene er det fort å tenke at jeg skal unngå skumle steder som butikken, men jeg har begynt å tvinge meg til det. Det å eksponere deg for det du er redd for er viktig.

Hvis det ender med at du blir ufør pga dette, så pass på å ikke mure deg helt inne. Kom deg ut, få deg en hobby og driv med noe som gjør deg glad.

En ting til, alkohol er en stor angstutløser for meg, så hvis du sliter med det samme så burde du ligge unna. 

Gjest FitForFight
Skrevet
På 26.12.2017 den 21.29, AnonymBruker skrev:

Jo, det kan man få. Kjenner to som er ufør pga sosial angst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...