Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ikke bæsjet på 5 dager nå og ikke må jeg bæsje heller,har spist masse og noen ganger har jeg vært så mett at jeg holdt på å spy bare ved å bøye meg ned for å knytte skoa.

Jeg begynner å bli litt redd og lurer på om jeg bør gå til lege,er dette farlig

Hilsen redd :( 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å herre... :sjokkert: jeg har tre ganger allerede i dag. Hvor ofte går du til vanlig? Har du vondt i magen? Luft? 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg pleier å gå 2 ganger daglig🙁

Jeg har hverken luft eller vondt,kjenner ingen tegn til at jeg må bæsje heller.

Endret av barbent
Skrevet

Jeg aner ikke om det er farlig. Men drikk mye vann, og forsøk å spise mer fiber. Ta magnesium om du har. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville nok ikke løpt til lege umiddelbart, men ville ikke latt det gå mange dager til. Drikk mye vann og få i deg litt fiber. Jeg pleier å drikke en del kaffe, det setter fart på systemet hos meg, eller så kan du prøve svisker om du har.

Anonymkode: b21cc...131

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, miss summers skrev:

Jeg aner ikke om det er farlig. Men drikk mye vann, og forsøk å spise mer fiber. Ta magnesium om du har. 

takk, skal prøve å få i meg mer vann og fiber, magnesium har jeg ikke.

Er livredd noe er galt😳

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville nok ikke løpt til lege umiddelbart, men ville ikke latt det gå mange dager til. Drikk mye vann og få i deg litt fiber. Jeg pleier å drikke en del kaffe, det setter fart på systemet hos meg, eller så kan du prøve svisker om du har.

Anonymkode: b21cc...131

ja kaffi skal jeg prøve,takk

Skrevet
Akkurat nå, barbent skrev:

takk, skal prøve å få i meg mer vann og fiber, magnesium har jeg ikke.

Er livredd noe er galt😳

Tror ikke det. Du har sikkert bare spist mye uvant mat, med lite fiber. Og det mer du tenker på det.... det verre blir det. Tror jeg da. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, miss summers skrev:

Tror ikke det. Du har sikkert bare spist mye uvant mat, med lite fiber. Og det mer du tenker på det.... det verre blir det. Tror jeg da. 

ja det må være noe slikt, takk for at du beroliger meg, jeg blir så fort engstelig.

Skal få i meg vann, fiber og kaffe nå, håper noe skjer

Skrevet

Drikk en sterk kopp kaffe. Det er nok bare den fete, tungtfordøyelige julematen som har tettet systemet litt. På apoteket har de klystér hvis du ikke har gått på en uke. Den kan du sette selv hjemme.

Anonymkode: 5ef00...844

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drikk en sterk kopp kaffe. Det er nok bare den fete, tungtfordøyelige julematen som har tettet systemet litt. På apoteket har de klystér hvis du ikke har gått på en uke. Den kan du sette selv hjemme.

Anonymkode: 5ef00...844

Takk ja skal gjøre det 

Skrevet

Trening gjør susen! hilsen "bare" 48 timer uten noe do-gang etter all den julematen, men trening idag gjorde susen (litt essensielt at man kan kjappe seg hjem da, blir jo sittende en stund...)

Anonymkode: f6193...e19

• Liker 2
Skrevet

Er du aktiv? Kanskje du skal kle deg å gått en lang tur i oppoverbakker og bevege deg. Det kan hjelpe ved forstoppelse. 

Anonymkode: cfec4...908

• Liker 2
Skrevet

Kjøp Movicol på apoteket. Eventuelt Laxoberal. 

(Videre bør du stoppe å spise mat før du blir mett, for maten må synke og spiser du deg virkelig mett vil du føle spytrang.)

Anonymkode: c336b...6c0

• Liker 1
Skrevet

Ta deg en joggetur. Det gjør susen i mange tilfeller. :)

• Liker 2
Skrevet

Spør på apoteket etter middel som hjelper deg å komme deg på do. Det er ikke bra å ikke få bæsjet. Ellers er bevegelse, fiber og drikke vann greit å gjøre uansett. 

Anonymkode: 9f83d...38a

• Liker 2
Skrevet

Det går nok bra, men pass på at du får i deg nok vann. Svisker kan hjelpe til med å få fart i systemet igjen, men pass på at du ikke tar for mye om gangen når du er litt forstoppet (en håndfull om dagen holder). Det er også lurt å bevege seg litt.

Det du kan oppleve etter så mange dager er at det kan ha samlet seg opp en del hard avføring, som kan være vond å få ut. Et klyster vil  isåfall være et nyttig hjelpemiddel.

Anonymkode: 75d89...601

• Liker 1
Skrevet

huff takk for mange gode råd, har drukket masse vann og kaffe nå, men fremdeles ingen trang til å bæsje.

Været tillater ikke å gå tur nå,dessuten er jeg mørkredd så det går ikke,men det er det første jeg skal gjøre i morgentidlig.

Takk for mange innspill og gode råd,dere er snille

Skrevet

Det kan og hjelpe og sitte med beina høyt når du sitter på do, en krakk eller noe sånt, jeg har en sånn fra ikea som barna har for å komme opp til vasken f.eks.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Live88 skrev:

Det kan og hjelpe og sitte med beina høyt når du sitter på do, en krakk eller noe sånt, jeg har en sånn fra ikea som barna har for å komme opp til vasken f.eks.

Bruker alltid det jeg også,kunne faktisk tenkt meg slik hull i gulvet, det gir den rette stillingen når man har avføring.

Men takk for tips 😘

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...