AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #1 Del Skrevet 24. desember 2017 Hei. Jeg er i den situasjon at jeg kommer til å feire uten familie denne julen. Men jeg er lykkelig allikevel. Dessuten kommer jeg til å invitere Jesus til å være sammen med meg julaften, siden det er det handler om. Jesus ble født 24.Desember og i tradisjonen tro skal man komme sammen å feire julen, uten at i de selskapene jeg har vært i har vært nevnt om Jesus. Er Jesus glemt eller handler det om kunnskap sånn som at det vet jo alle, uten at man trenger å si navnet hans? Anonymkode: 74db9...afe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 24. desember 2017 #2 Del Skrevet 24. desember 2017 Jesus var ikke engang født julaften, så da må du vente til mars eller no. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #3 Del Skrevet 24. desember 2017 Jeg for min del tror ikke på Jesus så jeg feirer jul og ikke kristmesse. Anonymkode: 77371...048 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silverlight Skrevet 24. desember 2017 #4 Del Skrevet 24. desember 2017 Skjønner ikke hvorfor man må snakke om Jesus hele tiden. Vi vet jo at han er der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #5 Del Skrevet 24. desember 2017 3 minutter siden, Silfen skrev: Jesus var ikke engang født julaften, så da må du vente til mars eller no. Var han ikke? Trodde bokstavelig talt at jula handler om Jesu fødsel... Anonymkode: 27322...3f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #6 Del Skrevet 24. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Var han ikke? Trodde bokstavelig talt at jula handler om Jesu fødsel... Anonymkode: 27322...3f3 Da bør du lese litt historie. Anonymkode: 6d0ec...2e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 24. desember 2017 #7 Del Skrevet 24. desember 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var han ikke? Trodde bokstavelig talt at jula handler om Jesu fødsel... Anonymkode: 27322...3f3 Det er fordi prestene annekterte de tradisjonelle feiringene, som for eksempel vintersolverv, for at folk skulle være mer medgjørlige til å akseptere en ny religion. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #8 Del Skrevet 24. desember 2017 Hele oppleget med "julen" var vel opprinnelig en hedensk høytid! Og all denne fråtsingen i god mat og drikke ærer nok de hedenske Gudene, langt mer enn den kristne - som hele tiden preket om nestekjærlighet og måtehold... Anonymkode: fe407...6c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå