Gå til innhold

Å få venner i voksen alder

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal dette liksom få ensomme til å føle seg bedre???

Anonymkode: 9f6e8...2a3

Kort svar, ja :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 24.12.2017 den 0.31, AnonymBruker skrev:

Ja, hvordan gjør man det? Jeg har ikke barn, som jeg har skjønt gjør det enklere å komme i kontakt med andre. (Ikke hund heller, hehe...).

Det å ha noe til felles er jo en god start, men hvordan inviterer man til noe mer enn bare å møtes på den faste aktiviteten? De fleste har så travle liv, og i min alder (40-ish) har "alle" barn/familie de må bruke tiden sin på. Jeg ønsker meg så veldig gode, nære venner!

Anonymkode: cd310...8d3

hei.
jeg ser du skriver du ikke har behov for å være veldig aktiv, men jeg vil likevel anbefale deg å dra til trondheim kampsportakademi. de har oppstart for nybegynnere nå i januar. er en fast mnd. avgift der, men da kan man være med på alt de har å tilby, BJJ, krav maga, kickboksing, bruk av styrkerom etc. timeplanen er stappfull.

det er veldig trivelige folk der i alle aldersgrupper:) de første ukene kan du prøve gratis for å se om det er noe for deg( og selv om det kanskje ikke er det, er det en fin måte å komme i kontakt med folk på)

jeg startet selv i fjor, og folkene der er så utrolig hyggelige- selvtilliten man får av å kjenne at man er i bedre fysisk stand til å ta  vare på seg selv er også helt fantastisk. de forskjellige gruppene pleier oså å ha sosiale arrangementer av og til:)

anbefaler BJJ, men ser de fleste damene foretrekker krav maga.

Anonymkode: 74d48...3e2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal dette liksom få ensomme til å føle seg bedre???

Anonymkode: 9f6e8...2a3

Personen over er et troll som bare skriver dritt, bedre å overse.

Anonymkode: 7f174...400

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er litt vanskelig. I din alder har de fleste et veldig travelt liv med jobb, barn og familien AS. Jeg må selv virkelig prioritere hardt for å treffe mine beste venninner relativt ofte.(men egentlig for sjelden). Å få nye venner nå er veldig knyttet opp til barna, noen hyggelige damer man kan henge med samtidig som barna får lekt. Sånn sett er det genialt med venner med barn, både kvalitetstid med barna og venninnen. Men å finne tid til en ny venninne, det har ikke jeg tid til i denne fasen av livet. Man skal jo helst være litt kjæreste med mannen sin og.. Så jeg vil anbefale å søke mot andre barnløse nå. Evt noen med litt store barn. Jobbe frivillig? Noen kollegaer som du liker? I vår alder finner jo mange den bestevenn-behovet i ektemannen sin. Kanskje prøve å date litt?

Anonymkode: 8f2ef...b3f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det med Familien AS er jeg veldig klar over. Og det du skriver om å være kjæreste med mannen sin. Jeg er gift, så dating utgår. Dessuten er det forskjell på å være sammen med ektefellen og en venninne. Min ektefelle er heller ikke en "prater" og det er nettopp derfor jeg gjerne skulle hatt en slik venninne. Selv om jeg hadde hatt barn hadde jeg hatt stort behov for meg-tid. Tid med venner med barn er nok praktisk og to fluer i en smekk, men man får ikke rødvinspraten, om du skjønner hva jeg mener. For meg er det absolutt et pluss at den andre også er barnløs.

Anonymkode: cd310...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.12.2017 den 16.39, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde meldt meg inn i noe frivillig. Dyrevern/ natteravn/ fattighus, besøksvenn rødekors etc. For å invitere oå kaffe må man kjenne hverandre litt, ellers er det kleint. Hadde ikke takket ja til det av en fremmed. 

Anonymkode: b8454...aca

Ja det kan virke litt voldsomt å plutselig bli invitert til en kaffe hvis en egentlig ikke kjenner personen.

en periode hadde jeg få venner. Forsøkte virkelig hardt å få fortgang men ble nok oppfattet mer som slitsom og desperat, fikk ingen flere venner. Nå som jeg har slappet av og har gode venner, er det lettere å få nye venner. 

Det med å melde seg inn i noe med likesinnede kan være vel så greit. Du kan være sosial _der_ men slippe å tenke på at du skal ha noen sosiale forpliktelser utenom det. 

Var inne på siden til meetup men fant ingen med likesinnede interesser. Er det mange som istedenfor lager sin egen gruppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 25.12.2017 at 5:35 PM, wintergirl said:

Høres bra ut alt sammen 😊 Har du prøvd å lagt inn en annonse? Hadde vært gøy å få flere venninner, men du bor langt opp i Trondheim. 

Jeg er en sånn person som liker å "løse verdens problemer" etc. Bor også i Trondheim er 31 år gammel:)  

Anonymkode: 8f5b6...8f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...