Gå til innhold

Leietaker som tror han kan flytte på dagen på grunn av rømningsvei

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, cattleya skrev:

hvor har hun/han skrevet at de 39 000 er for 3 mnd.? 

Les tråden så ser du at ts svarer en annen bruker med å si at de 39000 er for 3 mnd. Blir så lei av dere som ikke engang gidder å lese.

Ts har ikke noen sak og leiligheten kan ikke være godkjent for om så ville det ikke engang vært en tråd på kg. 

Ts forsøker her å få tips til hvordan han kan snyte ut 39000 kr urettmessig fra leieboer samtidig som han har en leieboer inne lenge før 3 mnd er ute.

Noen har innbildt ts at det er mulig å få ekstra penger fra leieboere. Slike utleiere er svindlere. 

Anonymkode: 3c131...b1f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får en følelse av at det er noe du ikke forteller her for han har jo gjort opp for seg i form av at han har betalt for ødelagt vaskemaskin.

Det virker som det OGSÅ har vært enighet i form av at han har fått tilbake han depositumspenger..

Men så virker det som om du ikke er fornøyd og i ettertid og har kommet tilbake.

Leieforholdet er over.

Mannen har gjort opp for seg og dere har vært enig. La ham være. 

Anonymkode: d510b...e59

Det er uten tvil at ts har utelatt noe viktig her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter spørsmålstegn å komme til kvinneguiden for råd, og det kan virke som du er veldig usikker, og skal ha svar fra fremmede som ikke har sjanse å sette seg i det nødvendige tingene. Slik som saken har forløst seg ved å benytte kvinneguiden som et gratis rådgivningskanal tar jeg ikke på noen måte med god fot. Her lukter det virkelig ille. Slik som saken er nå støtter jeg fullt ut leietaker, fordi han ikke en sjanse å komme med sin versjon i kvinneguiden. For å få en helhet i saken, så vil jeg anbefale å invitere leietaker til å dele sin versjon. Fordi han har kommet med solid påstand som jeg akkurat nå må støtte han i! 

Anonymkode: ef0b5...528

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les tråden så ser du at ts svarer en annen bruker med å si at de 39000 er for 3 mnd. Blir så lei av dere som ikke engang gidder å lese.

Ts har ikke noen sak og leiligheten kan ikke være godkjent for om så ville det ikke engang vært en tråd på kg. 

Ts forsøker her å få tips til hvordan han kan snyte ut 39000 kr urettmessig fra leieboer samtidig som han har en leieboer inne lenge før 3 mnd er ute.

Noen har innbildt ts at det er mulig å få ekstra penger fra leieboere. Slike utleiere er svindlere. 

Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi jeg har bodd i Oslo hele livet og vet at fine, store 2-roms hybler selv på vestkanten kan man få helt ned i 7-8 lapper.
Om noen da tar 13 er det ikke markedspris, men overpriset.

Anonymkode: ebae2...d77

Joda, klart du kan! Sålenge bygget er fra 1800-tallet og mugg-infisert eller du er i slekt med utleier.

Anonymkode: 72d7d...82f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Les tråden så ser du at brukeren du svarer har blitt svart 4-5 ganger allerede.  Blir så lei av dere som ikke engang gidder å lese.

Hva du mener omkring leilighetens stand i forhold til om den er godkjent eller ikke er heldigvis irrelevant sålenge kommunen mener at den er godkjent.

TS har missforstått hvor mye det er lov å kreve av leieboer som bryter kontrakten og trengte derfor rettledning om hvor lenge hun kan kreve penger for. At du blir snurt for det og hiver rundt deg med begreper som "snyte" og "urettmessig" hinter til at du kanskje har vært en av disse dårlige leieboerene som blåser i kontrakten og plutselig bare en dag drar uten å betale for seg.

Du tilskriver TS meninger TS ikke har, så om noen er lurendreieren her så er det vel deg?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Les tråden så ser du at brukeren du svarer har blitt svart 4-5 ganger allerede.  Blir så lei av dere som ikke engang gidder å lese.

Hva du mener omkring leilighetens stand i forhold til om den er godkjent eller ikke er heldigvis irrelevant sålenge kommunen mener at den er godkjent.

TS har missforstått hvor mye det er lov å kreve av leieboer som bryter kontrakten og trengte derfor rettledning om hvor lenge hun kan kreve penger for. At du blir snurt for det og hiver rundt deg med begreper som "snyte" og "urettmessig" hinter til at du kanskje har vært en av disse dårlige leieboerene som blåser i kontrakten og plutselig bare en dag drar uten å betale for seg.

Du tilskriver TS meninger TS ikke har, så om noen er lurendreieren her så er det vel deg?

Overhode ikke, jeg driver utleie selv og ville aldri forsøkt å snyte mine leieboere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.12.2017 den 0.15, AnonymBruker skrev:

Nei,ingen  dører åpnes rett ut. En via interntrapp i sameiet og en via interntrapp i vår boenhet. Plan og byggningsetaten har sett på saken og gar  ingen innsigelser og alt er tipp topp. 

Ts

Anonymkode: 593bb...98a

Om jeg var leietaker ville jeg for det første aldri leid en hybel eller leilighet der man er avhengig av å gå trapp for å komme ut. Det kan forvirre mange når røyken ligger tett om brann oppstår. Det beste er store nok vinduer for å komme seg ut. Da kan man komme seg raskt ut, uten å gå omveier der brannen kanskje allerede er i gang.

Jeg er nøye sånn sett. Og der burde leietaker takket nei til å leie hos dere fra starten av. Selv om det er godkjent, så ville jeg selv aldri leid en bolig der det ikke var bedre rømningsveier i tilfelle brann.

Anonymkode: 12734...638

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg var leietaker ville jeg for det første aldri leid en hybel eller leilighet der man er avhengig av å gå trapp for å komme ut. Det kan forvirre mange når røyken ligger tett om brann oppstår. Det beste er store nok vinduer for å komme seg ut. Da kan man komme seg raskt ut, uten å gå omveier der brannen kanskje allerede er i gang.

Jeg er nøye sånn sett. Og der burde leietaker takket nei til å leie hos dere fra starten av. Selv om det er godkjent, så ville jeg selv aldri leid en bolig der det ikke var bedre rømningsveier i tilfelle brann.

Betyr det at du aldri ville leid i 2. etasje? Det finnes både branntau og branntrapper som er egnet for formålet. Selv skal jeg ALDRI mer bo i 1. etasje eller kjeller grunnet råkalde gulv. Men jeg er selvsagt nøye med å sjekke at brannalarm, rømningsveier og brannslukningsmidler er i orden til enhver tid, også før jeg flytter inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.12.2017 den 16.21, Blondie65 skrev:

For det er ikke noe arbeid med å plukke ut leieboere og stress forbundet med å kjøpe ny vaskemaskin samt få uttalelse fra plan- og byggningsetaten. Det er bare en koselig dagstur i parken alt sammen. 

:ironi: 

Sånt må man regne med når man får penger fra utleie. Og det er bare LITT av det man må regne med å bruke tid på. Man får ikke penger gratis. Det krever litt innsats noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Akkurat nå, Majott skrev:

Sånt må man regne med når man får penger fra utleie. Og det er bare LITT av det man må regne med å bruke tid på. Man får ikke penger gratis. Det krever litt innsats noen ganger.

Det er derfor man har oppsigelsestid - for at det skal være tid for å finne en ny slik at økonomien går opp. Det er her snakk om en leieboer som har flyttet på dagen og ikke betalt for oppsigelsestiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2017 den 23.51, AnonymBruker skrev:

Krever nok 39.000 til for tapt leieinntekt 

Anonymkode: 347a0...2f7

fatter ikke at du gidder styret, finn deg en ny leietaker og oppfør deg som en mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Blondie65 skrev:

Betyr det at du aldri ville leid i 2. etasje? Det finnes både branntau og branntrapper som er egnet for formålet. Selv skal jeg ALDRI mer bo i 1. etasje eller kjeller grunnet råkalde gulv. Men jeg er selvsagt nøye med å sjekke at brannalarm, rømningsveier og brannslukningsmidler er i orden til enhver tid, også før jeg flytter inn.

Jeg har selv hus der vi sover i 2 etasje. Der er det brannstige. Så det er greit. Jeg ville leid der det hadde vært ok utganger og muligheter til å komme seg bort, f.eks med brannstige. Jeg ville aldri leid noe sted der man måtte komme seg opp en trapp for å komme seg i sikkerhet for brann. Et vindu på soverom og stue som er stort nok til at normale folk kommer seg ut er bra nok.

Når jeg overnatter hos foreldrene mine, så føler jeg meg ikke trygg. Da sover jeg i en kjelleretasje med små vinduer. Eneste rømningsvei er trappa opp til etasje på bakkeplan. Jeg har bedt de om å få større vinduer der besøkende sover i kjelleren, men det har ikke skjedd enda. Dette er et enetasjes hus fra 70-tallet, der vinduene i kjelleren er ca 30 cm høye.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avertere til leie? Var vaskemaskinen ny?

Anonymkode: 24751...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avertere til leie? Var vaskemaskinen ny?

39000 for 3 mnd for hybel? Skjønner han stakk

Anonymkode: 24751...7e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Blondie65 skrev:

Det er derfor man har oppsigelsestid - for at det skal være tid for å finne en ny slik at økonomien går opp. Det er her snakk om en leieboer som har flyttet på dagen og ikke betalt for oppsigelsestiden. 

Enig i det. Men da bør også utleier ha sitt på stell. Selv ville jeg hatt nødutganger helt på stell, som f.eks store nok vinduer, ikke noe som hindret adgang i trapp osv.

Og ikke BARE utgang i trapp. Store nok vinduer fra både stue og soverom hadde vært veldig viktig for meg hvis jeg måtte leie bolig. Hvis jeg hadde vært leietaker og kun hadde utgang via trapp, hadde jeg takket nei til å leie. For meg er sånt veldig viktig, og det tror jeg nok det også kan være for leietakere.

Endret av Majott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et lite apropos.. Ville det ikke vært smartere for TS å kontakte brannvesenets forebyggende avdeling for en inspeksjon? Plan&Bygg-etaten vil nok, antar jeg, se på at alle godkjenninger er i orden og sende godkjent tilbake.

Fra mitt ståsted, med lite erfaring om brannprosjektering, fremstår det som dårlig latin å rømme inn i en annen bolig for å komme seg ut. Branndør eller ei.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da hadde du bare latt være å leie hos meg, da alt er synlig på visning. Det hadde jo vært det veste for alle. 

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Majott skrev:

Enig i det. Men da bør også utleier ha sitt på stell. Selv ville jeg hatt nødutganger helt på stell, som f.eks store nok vinduer, ikke noe som hindret adgang i trapp osv.

Og ikke BARE utgang i trapp. Store nok vinduer fra både stue og soverom hadde vært veldig viktig for meg hvis jeg måtte leie bolig. Hvis jeg hadde vært leietaker og kun hadde utgang via trapp, hadde jeg takket nei til å leie. For meg er sånt veldig viktig, og det tror jeg nok det også kan være for leietakere.

Jeg har alt mitt ‘på stell’, ingenting hindrer trappeløpene. Hvis akkurat vinduer som rømningsvei var kjempeviktig burde ikke personen leid hos meg. Det var veldig klart på visning hva som var rømningsveiene...

ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.12.2017 den 12.45, O.G. skrev:

Jeg synes ikke det er godt nok, blir det brann så går folk opp i panikk og vil antageligvis ikke klare å agere hurtig nok. 

Åh herregud da. Rømningsveier er blitt godkjent av plan og bygningsetaten. Skal dere overprøve dette ? Så branndører med kapsel er ikke godkjent i tilfellet folk får panikk ? Hva skal man da med branndører rundt omkring i boligkomplekser, institusjoner og lignende ?

Anonymkode: 33400...1cb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...