Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er nå 30 uker på vei.Tidligere har jeg vært mye plaget med kvalme og tretthet og det har gått kanskje 1 uke eller mer mellom hver gang vi har hatt sex.Nå som jeg er 30 uker synes jeg det er tungt å ha sex også,men vet at mannen savner det,selv om han aldri maser.Derfor prøver jeg å ha sex ihvertfall 1 gang i uken.(Vil jo det selv og,for jeg savner sexlivet vårt).Han sier han klarer å fristille seg fra at jeg er gravid,men jeg føler meg ikke særlig attraktiv for tiden.

Noen andre her som har det som meg?

Anonymkode: fbb4f...999

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er imponert. Vi har hatt sex 3 ganger siden jeg ble gravid for 18 uker siden. Har vært så sliten og kvalm at det ikke har vært prioritert, men nå har vi avtalt en god del romjulaaktivitet 🙈 tenker du skal gjøre det du har lyst til. 

Anonymkode: 5c84a...01f

• Liker 3
Skrevet

Jeg er mektig imponert jeg og! Vi har hatt sex en gang etter at jeg ble gravid og jeg er (hold dere fast) 30 uker på vei!

Var så kvalm, trøtt og hadde så vonde bryst den første tiden at det var helt uaktuelt. Så begynte magen å komme og da fikk mannen  hetta. Selv har jeg ikke hadd så mye lyst heller. Vi snakker om det innimellom bare for å sjekke at vi begge er enige at det er ok at vi ikke har sex. Koser mye ellers og vi begge er fornøyde med det.

Synes det kan bli litt for mye fokus på det der med å opprettholde sexlivet under svangerskapet og synes ikke man skal presse seg selv.

Anonymkode: 6977c...17d

• Liker 3
Skrevet

Da jeg var gravid med tvillinger hadde vi sex til de ble født, 1 mnd før tiden. Som vanlig med tvillinger er. Jeg følte meg ekstra sexy under graviditeten jeg, helt til siste ukene. Da kunne jeg bare ligge på siden, med ham bak. Var svær! Ellers var vi bare litt mer kreative med stillinger etter at magen ble stor. :)

Anonymkode: b1721...556

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Hjertestein
Skrevet

Jeg tror dette varierer veldig, ingenting som må føles rett eller galt, men noe den enkelte gravide og partner selv må føle på hva som er rett for dem. Hos oss var sexlivet som før graviditeten frem til uke 32-33, bare litt justeringer av stillinger etterhvert som det ble ubehagelig å ligge på magen. Etter det fikk jeg mer plager med ødemer og rygg, og da ble det litt mindre enn vanlig, men fortsatt samleie et par-tre ganger i uka, mye bakfra og/eller liggende på siden. Og finnes jo også andre ting man kan gjøre selv om kroppen føles ukjent og stor. For oss var det viktig og godt bare å ligge tett, ha mye kroppskontakt og koseprate.

Anonymkode: bf792...218

• Liker 1
Skrevet

Wow, vi har ikke hatt sex på 10 uker (han har vært bortreist 3 av dem). Har vært så kvalm, sliten og trøtt. Ikke lyst i det hele tatt..

Anonymkode: c50a0...518

• Liker 1
Skrevet

Er i uke 28. Her blir det kun helgemorgener, så max 2 ganger i uken. Jeg har vørt plaget av trøtthet hele svangerskapet, og sliter i tilleg med libidoet. Det blir ikke bedre av at ånden til mannen plutselig er kjempeekkel, og jeg vemmes nr han kysser på meg :s stakkars mannen. Jeg håper det bedrer seg når gravidhormonene slutter, men da er man gjerne lite lysten av helt andre grunner.

Anonymkode: 387f3...51c

• Liker 1
Skrevet

Har sex kanskje 5 ganger i uken, noen perioder hver dag. Noen ganger har jeg veldig lyst, andre ganger «tvinger» jeg meg selv til å ha sex selv om jeg i utgangspunktet ikke orker, fordi jeg vet det hjelper på humør og plager. Er 35 uker nå og det er blitt utrolig tungt og vanskelig, dermed kjennes det som et ork å «komme i gang». Men alltid etter sex og orgasme, er jeg mer avslappet i musklene og blid, så synes det er verdt å slite litt :P 

• Liker 2
Skrevet

Er det helt safe med sex? Hadde nettop sex og jeg blir så stresset. Eg 14 uker på vei så fosteret ligger lavt nede. Når han fingret meg og hadde penis inni meg tenkte jeg bare «får ikke håpe han stikker hull på livmoren». Idiotiske tanker🙈

Anonymkode: d5809...3c8

Skrevet

Pga hypermesis orket jeg ikke sex fra uke 6-28. Siste ukene har det bare blitt en gang i uken. Men nå i uke 33 er jeg blitt skikkelig kåt og vil ha sex så ofte som mulig. Forstår ikke helt selv hva som foregår, jeg kjenner meg ikke igjen fra tidligere uker. Men pga størrelsen og vanskeligheter med å ligge på rygg blir det noen kreative løsninger på siden, så lenge det er behagelig. Håper kanskje du også plutselig snur sånn om. Om ikke så er det jo ikke noe fare. Bare prøv å behold litt intimitet og ikke glem det helt når babyen kommer. Den fella gikk jeg i sist og det var ikke godt for noen av oss.

Anonymkode: 5c6d2...1c1

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det helt safe med sex? Hadde nettop sex og jeg blir så stresset. Eg 14 uker på vei så fosteret ligger lavt nede. Når han fingret meg og hadde penis inni meg tenkte jeg bare «får ikke håpe han stikker hull på livmoren». Idiotiske tanker🙈

Anonymkode: d5809...3c8

De små er veldig veldig godt beskytta inni der, så det skal du ikke tenke på! Om ikke lege eller jordmor har sagt noe annet, er det helt trygt og sunt å ha sex 😁

Skrevet

Mannen har problemer med å ha sex pga babyen :( Så vi har ikke hatt sex på 4 uker nå, siden magen begynte å vises... Han synes det er guffent å tenke på at babyen er der. Vil ikke ha trekant som han sier. 

Jeg savner det.

Anonymkode: 45a4a...862

Skrevet

Under første graviditet hadde vi ikke sex de siste par månedene av svangerskapet fordi mannen syntes det var snålt å ha sex med meg når jeg hadde stor mage :P Denne gangen er jeg i uke 32 og vi har fortsatt sex ca. 1 gang i uka, kanskje fordi mannen husker hvor mye han endte opp med å savne det i ukene etter forrige fødsel :P Nå som vi har en liten en fra før begrenser jo muligheten seg av seg selv, ergo blir det med ca. 1 gang i uka :fnise: 

Anonymkode: e8ab7...61d

Skrevet

Vi har ikke hatt sex på 4mnd (uke 33 nå). Jeg savner det veldig, men føler ikke jeg kan presse ham akkurat. Det har blitt veldig sårt for min del, og jeg merker det preger forholdet mitt til han. Jeg jobbet hardt for å trene og spise sunt slik at jeg skulle være i god form gjennom svangerskapet, men siste måneden har jeg bare gitt opp. Føler meg som en uattraktiv og ekkel inkubator, og har begynt å skjemmes over magen min i stedet for å være stolt over den. 

Anonymkode: 9198d...ad6

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke hatt sex på 4mnd (uke 33 nå). Jeg savner det veldig, men føler ikke jeg kan presse ham akkurat. Det har blitt veldig sårt for min del, og jeg merker det preger forholdet mitt til han. Jeg jobbet hardt for å trene og spise sunt slik at jeg skulle være i god form gjennom svangerskapet, men siste måneden har jeg bare gitt opp. Føler meg som en uattraktiv og ekkel inkubator, og har begynt å skjemmes over magen min i stedet for å være stolt over den. 

Dette var trist å lese.

Har du snakket med han om dette?Siden kjæresten min vet jeg har vært mye kvalm og trøtt har han ikke tatt så mye initiativ til sex.Jeg må ofte ta første steget.Kanskje din mann tenker det samme,at han tror du ikke har så lyst og/eller ikke vil presse deg?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har begynt å få samme tankene som deg :( føler meg bare feit og ekkel. 

Skrevet

Ryddet for krenkende utsagn, brukerdebatt og svar til dette.

Edie, mod.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette var trist å lese.

Har du snakket med han om dette?Siden kjæresten min vet jeg har vært mye kvalm og trøtt har han ikke tatt så mye initiativ til sex.Jeg må ofte ta første steget.Kanskje din mann tenker det samme,at han tror du ikke har så lyst og/eller ikke vil presse deg?

Jeg har tatt det opp flere ganger, og forsøkt å ta initiativ til sex eller annen sengehygge. Jeg har også sagt at vi ikke trenger å ha samleie, men kan fint nøye meg med alternativer hvis det plager ham å tenke på at det er et barn der inne. Vet ikke hvordan jeg ellers kunne gått frem. 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har begynt å få samme tankene som deg :( føler meg bare feit og ekkel. 

Huff, det er ikke kjekt å ha det slik. Særlig i en sårbar periode som graviditet jo er. Håper det løser seg for deres del i hvert fall. Her har jeg bare gitt opp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...