AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #1 Del Skrevet 23. desember 2017 Jeg har en søster i tredveårene som har veldig mange venner. Vi er en liten familie og når vi skal åpne julegavene så tar hennes venninnegaver alt fokus. Vi har ikke stor slekt, vanskelige familieforhold, og vi har ikke tradisjon i min venninnegjeng for å gi hverandre tradisjonelle gaver. Så dette med gaveåpningen blir veldig sårt når jeg tenker på alt dette. Sitter med en stor klump i halsen hver gang. Jeg gruer meg til hver julaften fordi hennes gaver ( rundt 17) tar så mye oppmerksomhet. Det har blitt til at vi sitter og ser på at hun åpner gaver. Det hadde vært helt greit om hun var barn men syns dette har tatt litt av. Sa det til moren min men hun ser ikke problemet. Er det noe en kan si ifra om til henne eller må jeg bare godta å være tilskuer til dette? En venninne av meg syntes det var veldig rart at hun insisterte på at alle gavene hennes skulle ligge sammen med familiegavene, at hun kunne åpnet dem et annet sted. Hva tenker dere? Anonymkode: 623ff...9a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #2 Del Skrevet 23. desember 2017 Jeg synes også det er rart. Jeg har aldri åpnet vennegaver med familien. Og når det er så mange tar det jo hele fokuset fra familiegavene. Anonymkode: 11afa...0a3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #3 Del Skrevet 23. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes også det er rart. Jeg har aldri åpnet vennegaver med familien. Og når det er så mange tar det jo hele fokuset fra familiegavene. Anonymkode: 11afa...0a3 Nei jeg hadde tenkt på at det ikke skulle ta helt av, ødelegge balansen. Vi er en liten familie. Jeg drukner ikke akkurat i gaver, derfor blir dette voldsomt. Anonymkode: 623ff...9a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #4 Del Skrevet 23. desember 2017 Ja jeg syns også det er enten korttenkt eller egoistisk av henne. Hun må jo forstå at det kanskje ikke er så gøy for dere å sitte å se på henne åpne masse gaver fra venner. Det holder med evn et par vennegaver under treet. Men vanskelig å ta det opp uten at du høres sånn typisk søsken sjalu ut uten at du egentlig er det.. I tredveårene burde man kunne se dette selv.. Anonymkode: 4b9a9...12b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 23. desember 2017 #5 Del Skrevet 23. desember 2017 Jeg syns i utgangspunktet det er naturlig at alle gavene legges under treet. Men å åpne 17 venninnegaver hørtes jo helt ekstremt ut! Men mest av alt skjønner jeg ikke at de orker eller har råd til så mange å utveksle gaver med, men det er jo en annen sak. I vår familie har jeg noen venninnegaver, mens mannen og broren min ikke utveksler gaver med venner, noe som betyr at jeg har hatt litt flere gaver enn dem. Men nå gjør vi det sånn at mannen deler ut en gave til hver, som alle åpner samtidig, og etter hvert når han ser at noen har flere igjen, deler han ut to om gangen til de personene. Kunne man ha gjort noe lignende? At søsteren din åpner to-tre pakker for hver pakke dere åpner? Og må alle sitte og se så veldig på hver gave hun får? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #6 Del Skrevet 23. desember 2017 hadde du vært et barn synes hun kunne holdt dem unna den felles gaveåpninga. Siden hun er i 30-årene er sikkert du voksen også, og da synes jeg dette er en snodig ting å henge seg opp i... Anonymkode: 28ca1...c6c 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #7 Del Skrevet 23. desember 2017 For meg er det helt naturlig at alle gaver legges under treet Om noen før mer enn andre så er det sånn det er Du høres bare sjalu ut Anonymkode: 0d462...b17 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #8 Del Skrevet 23. desember 2017 3 minutter siden, Vera Vinge skrev: Jeg syns i utgangspunktet det er naturlig at alle gavene legges under treet. Men å åpne 17 venninnegaver hørtes jo helt ekstremt ut! Men mest av alt skjønner jeg ikke at de orker eller har råd til så mange å utveksle gaver med, men det er jo en annen sak. I vår familie har jeg noen venninnegaver, mens mannen og broren min ikke utveksler gaver med venner, noe som betyr at jeg har hatt litt flere gaver enn dem. Men nå gjør vi det sånn at mannen deler ut en gave til hver, som alle åpner samtidig, og etter hvert når han ser at noen har flere igjen, deler han ut to om gangen til de personene. Kunne man ha gjort noe lignende? At søsteren din åpner to-tre pakker for hver pakke dere åpner? Og må alle sitte og se så veldig på hver gave hun får? Vi har veldig liten familie. Jeg får maks fem gaver av familien totalt. Så da blir det fort hennes gaver som fyller opp treet. Anonymkode: 623ff...9a4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #9 Del Skrevet 23. desember 2017 Venninnegjeng mine veier faktisk opp når jeg pakker opp gaver med svigerfamilien. Hadde det ikke vært for dem hadde jeg fått 3 gaver og de andre 10-12.. glad jeg får 6 med veninnegavene Anonymkode: 001fc...03f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #10 Del Skrevet 23. desember 2017 Jeg skjønner ikke problemet. Noen får flere gaver enn andre, sånn er det bare. Her går alle pakkene under treet, og mannen min som har stor slekt får alltid mye mer enn oss andre. Det er ingen sure miner av den grunn. Anonymkode: c2b31...9d6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #11 Del Skrevet 23. desember 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg er det helt naturlig at alle gaver legges under treet Om noen før mer enn andre så er det sånn det er Du høres bare sjalu ut Anonymkode: 0d462...b17 Det ser jeg ikke bort i fra men vet at faren min også har reagert på dette og sagt « nå skal vi jo bare se på at hun åpnet gaver» . Vi er bare fire familiemedlemmer som feirer sammen. Anonymkode: 623ff...9a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 23. desember 2017 #12 Del Skrevet 23. desember 2017 Jeg forstår deg, jeg. Husker en jul da jeg var tenåring, så utvekslet jeg gaver med alle «venninner» jeg hadde, og endte opp med pakkebonanza på julaften. Lillesøsteren min hadde ikke slike avtaler med sine venninner, og fikk derfor bare familiegaver. Jeg husker hvor ukomfortabel jeg følte meg, da alle hadde åpnet sine gaver, mens jeg hadde massevis igjen og alle ble sittende og se på min endeløse gaverekke. Det var rett og slett ikke hyggelig, og lillesøsteren min ble veldig lei seg. Hadde du turt å ta dette opp med henne? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #13 Del Skrevet 23. desember 2017 Akkurat nå, Papirfly skrev: Jeg forstår deg, jeg. Husker en jul da jeg var tenåring, så utvekslet jeg gaver med alle «venninner» jeg hadde, og endte opp med pakkebonanza på julaften. Lillesøsteren min hadde ikke slike avtaler med sine venninner, og fikk derfor bare familiegaver. Jeg husker hvor ukomfortabel jeg følte meg, da alle hadde åpnet sine gaver, mens jeg hadde massevis igjen og alle ble sittende og se på min endeløse gaverekke. Det var rett og slett ikke hyggelig, og lillesøsteren min ble veldig lei seg. Hadde du turt å ta dette opp med henne? Nei har ikke gjort det. Uttrykte min misnøye overfor moren min men hun konkluderte bare med at jeg var sjalu. Hadde håpet at min søster kunne justere seg og tilpasse det så det ikke bare ble et julegaveshow, men enten bryr hun seg ikke, eller ikke ser problemet. Anonymkode: 623ff...9a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #14 Del Skrevet 23. desember 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke problemet. Noen får flere gaver enn andre, sånn er det bare. Her går alle pakkene under treet, og mannen min som har stor slekt får alltid mye mer enn oss andre. Det er ingen sure miner av den grunn. Anonymkode: c2b31...9d6 Hvis det uansett er nok gaver så kan det jo være greit at noen får megJeg får maks 5 familiegaver, fra mine foreldre får jeg penger. Jeg har ikke så mye annet å styre med der og da. Så da får hennes opplegg veldig mye fokus. Anonymkode: 623ff...9a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #15 Del Skrevet 23. desember 2017 Hvis dette er det eneste problemet dere har iløpet av jula, så skjerp dere. Anonymkode: 53f5e...2ae 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #16 Del Skrevet 23. desember 2017 Nei herregud så upassende og teit! Syns dere må si fra ja! Bare på en vanlig måte "du, ikke ta med alle vennindene gavene dine på familiefeiringa i år, vi holder oss til gaver fra familien under treet ellers så blir det så mye". Så får hun åpne de hos seg selv/alene. Og HVIS hun skulle ta de med allikevel, så sørg for å ha en skremselsgave til hun i bakhånd (og skriv at den er fra en venninde av hun), jeg husker jeg fikk bar overkropp plakat av et mannlig sexsymbol av en venninde og åpnet på julaften foran familien, og jeg prøvde å rulle den kjapt sammen men alle skulle jo se og det ble sååå flaut, alle følte ubehaget for å si det sånn DET var siste gang jeg åpnet venninde gaver foran familien hvertfall! Anonymkode: 4faf0...5e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #17 Del Skrevet 23. desember 2017 Her går alle pakker under treet. Jeg får stort sett en pakke. Annen familie får mye mer, skulle jeg tvinge alle til å kun få åpne en pakke. Datteren min er 16 år, og har mange gaver fra venninner i år. Sønnen min på 10 år, får ikke gaver av venner. Så hun får jo mer enn han. Men det går jo bra. Det går helt fint for han. Anonymkode: eb31b...dc1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #18 Del Skrevet 23. desember 2017 Dere er alle voksne så jeg ser ikke problemet. Du kan utveksle venninnegaver du også. Alle gaver havner under treet her hvert år, noen ganger får jeg mye andre ganger lite. Sånn er det bare. Hadde du vært et barn hadde jeg kanskje skjønt problemet, men missunnelse hører ingen sted i jula. Jeg gleder meg til å være med familien og spise masse god mat - ikke telle at søsteren min får 17 pakker mer enn meg. Anonymkode: fa093...559 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #19 Del Skrevet 23. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei herregud så upassende og teit! Syns dere må si fra ja! Bare på en vanlig måte "du, ikke ta med alle vennindene gavene dine på familiefeiringa i år, vi holder oss til gaver fra familien under treet ellers så blir det så mye". Så får hun åpne de hos seg selv/alene. Og HVIS hun skulle ta de med allikevel, så sørg for å ha en skremselsgave til hun i bakhånd (og skriv at den er fra en venninde av hun), jeg husker jeg fikk bar overkropp plakat av et mannlig sexsymbol av en venninde og åpnet på julaften foran familien, og jeg prøvde å rulle den kjapt sammen men alle skulle jo se og det ble sååå flaut, alle følte ubehaget for å si det sånn DET var siste gang jeg åpnet venninde gaver foran familien hvertfall! Anonymkode: 4faf0...5e4 Lol:) ts Anonymkode: 623ff...9a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 23. desember 2017 #20 Del Skrevet 23. desember 2017 Jeg begynner å lure på hvor gammel du er, men dere er tydeligvis voksne. Og likevel unner du ikke søsteren din de gavene hun får? Du må bli sjalu og misunnelig? Skjønner ærlig talt ikke at det går an. Jeg ville aldri tenkt i de baner om noen fikk mange gaver. Det er da bare hyggelig at din egen søster har mange venner og at de ønsker å gi gaver til hverandre? Jeg forstår ikke problemet. Prøv å være litt raus! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå