Gå til innhold

Afrikansk jamaiker sin datter er hvit i huden og blå øyne.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
2 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Afrikansk jamaiker???

Ja, akkurat som amerikanerne kan si at noen er f.eks, "italian-american". Det er snakk om herkomst i første ledd, og landet i andre ledd. "African-jamaican" er nok en med hovesaklig herkomst fra Afrika da.

Anonymkode: 2ed72...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 007_008_007
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, akkurat som amerikanerne kan si at noen er f.eks, "italian-american". Det er snakk om herkomst i første ledd, og landet i andre ledd. "African-jamaican" er nok en med hovesaklig herkomst fra Afrika da.

Anonymkode: 2ed72...bc7

Okay. I see :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt ikke sjeldent. I nord-afrika er mange mikset-race og i en og samme familie kan du finne en rødtopp, en blondie og en med afrikanske trekk. Ingen reagerer på det en gang, så normalt er det der. Så skjønner ikke hvorfor folk synes dette er så wow..

Anonymkode: 11577...b78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er halvt afrikansk og ganske mørk i huden (alle tror jeg er 100% afrikansk). Jeg har et barn som har blå øyne og er litt mørk blond i håret 😊 veldig få som tror hen er min da. Verdens fineste barn 💜

Anonymkode: f05b1...46a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke sjeldent. I nord-afrika er mange mikset-race og i en og samme familie kan du finne en rødtopp, en blondie og en med afrikanske trekk. Ingen reagerer på det en gang, så normalt er det der. Så skjønner ikke hvorfor folk synes dette er så wow..

Anonymkode: 11577...b78

De syns vel det er wow fordi det ikke er så manga av de i Norge. Norge er jo et lite land. 

Anonymkode: f05b1...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet om et par.Kjæresten er afrikaner, svart i huden, veldig mørk. Damen er norsk, lys i huden, brunt hår og grønne øyne. Begge barna deres er veldig mørke med brune øyne. Barna er en gutt og en jente.

Et annet par jeg vet har et barn som er lys i huden, grønne øyne, lyst hår. Faren til barnet er lys i huden og har grønne øyne, mens moren er mørk. 

Ofte lurer jeg på at de fleste barna tar etter faren når det gjelder hudfarge når en i forholdet er lys i huden og en er mørk i huden. 

Anonymkode: a09e7...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.12.2017 den 18.45, AnonymBruker skrev:

Feil. Leste du den linken? Disse utgjør 91,4% av den jamaikanske befolkning. Altså av hele befolkningen i Jamaica, er 91,4 helt eller delvis av afrikansk herkomst. 

Anonymkode: 12200...06f

Nederst på lenken din til engelskspråklig Wikipedias side om afro-jamaicanere er det et avsnitt om genetisk opphav. Avsnittet tar utgangspunkt en eller to DNA-kartlegginger fra 2012. Om mtDNA, som er arvemateriale fra morssiden, spores 97,5% av dette hos utvalget av svarte jamaicanere til Vest-Afrika. Om Y-DNA, som er arvemateriale fra farssiden, utgjør 66,7% av dette haplogrupper som knyttes hovedsakelig til Afrika-sør-for-Sahara. Samtidig utgjør 18,9% av dette haplogrupper som knyttes hovedsakelig til Europa, samt 3,8% knyttes til Kina og 1,2% til India.

Selv om over 90% av Jamaicas befolkning er av afrikansk opphav, er en veldig høy andel av disse også av europeisk opphav. Akkurat som i USA, er veldig mange av de som identifiserer seg som svarte på Jamaica ikke bare av afrikansk opphav, men også europeisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...