Gå til innhold

Off, må bare få det ut, så lei meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og skulle ha vært glad i juleferien, men en kollega av meg driver å hakker på meg hele tiden og henger meg ut, hun går meg i sømmen og blåser opp alt for at jeg skal føle meg dårlig og ubrukelig i jobben min. Og det er synd å si det, men hun har klart å få meg til å føle meg helt jævlig. Det er rart med det, for jeg vet jo egentlig at jeg gjør en god jobb og at alle de andre er fornøyde.

Jeg vil så gjerne klare å kose meg litt i juleferie og føle glede. Hvis noen har noen kloke eller fine ord om hvordan jeg kan takle dette, så ville det ha vært den fineste julegaven jeg kunne fått:hjerte:

Anonymkode: 0f92e...d28

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk som tråkker ned folk, har det som regel ikke så bra selv. Tenk at alt det hun beskylder deg for, gjerne er sånn hun føler seg selv.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kollega av meg driver å hakker på meg hele tiden og henger meg ut, hun går meg i sømmen og blåser opp alt for at jeg skal føle meg dårlig og ubrukelig i jobben min. Og det er synd å si det, men hun har klart å få meg til å føle meg helt jævlig. Det er rart med det, for jeg vet jo egentlig at jeg gjør en god jobb og at alle de andre er fornøyde.

Men hva i ALLE dager ?!?!? Har du tatt dette videre til arbeidsgiveren din? For om ikke anbefaler jeg deg å gjøre det ved første mulighet. 
Slik oppførsel er uhørt og er totalt uakseptabelt på en arbeidsplass. Dette bør og skal få konsekvenser for henne.
Jeg vet ikke hvor du jobber hen, men jeg råder deg til å snakke med henne under 4 øyne. 
Å si - at dette finner du deg overhodet ikke i !! Å spørre hva som plager henne? Da denne oppførselen er både barnslig, uprofesjonelt og viser til tydelig signaler på at hun er usikker på seg selv.
Også bør du informere at du skal ta denne saken videre og dette vil eventuelt medføre konsekvenser for henne på en eller annen måte. Da tror jeg du før en annen lyd i fløyten ;)  Mobbing på arbeidsplass har de fleste nulltoleranse for. Du bør stå på dine rettigheter og søke ut hjelp og i første omgang er det arbeidsgiveren din. Om det ikke blir tatt på alvor der så melder du videre til arbeidstilsynet... Som sagt STÅ PÅ DITT OG DINE RETTIGHETER ;) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ztinelize skrev:

Men hva i ALLE dager ?!?!? Har du tatt dette videre til arbeidsgiveren din? For om ikke anbefaler jeg deg å gjøre det ved første mulighet. 
Slik oppførsel er uhørt og er totalt uakseptabelt på en arbeidsplass. Dette bør og skal få konsekvenser for henne.
Jeg vet ikke hvor du jobber hen, men jeg råder deg til å snakke med henne under 4 øyne. 
Å si - at dette finner du deg overhodet ikke i !! Å spørre hva som plager henne? Da denne oppførselen er både barnslig, uprofesjonelt og viser til tydelig signaler på at hun er usikker på seg selv.
Også bør du informere at du skal ta denne saken videre og dette vil eventuelt medføre konsekvenser for henne på en eller annen måte. Da tror jeg du før en annen lyd i fløyten ;)  Mobbing på arbeidsplass har de fleste nulltoleranse for. Du bør stå på dine rettigheter og søke ut hjelp og i første omgang er det arbeidsgiveren din. Om det ikke blir tatt på alvor der så melder du videre til arbeidstilsynet... Som sagt STÅ PÅ DITT OG DINE RETTIGHETER ;) 

Takk for støtten og at du tar det på alvor. Hun er absolutt ikke en person det går ann å snakke se, og vertfall ikke om dette. Hun vil nok få til angrep eller benekte. Det får jo meg til å føle meg som problemet og at jeg er litt skjør. Må innrømme jeg er litt redd henne da hun plutselig kan klikke i vinkel og ikke eier selvinnsikt. 

Jeg føler dette er litt mobbing på arbeidsplassen, og vi jobber med mennesker, så de finnes over alt. 

Det rare er at hun egentlig er god faglig sett, så skal ikke skjønne hvorfor hun skulle være usikker. Kanskje det bare er meg hun misliker.

Vurderer å ta det opp med leder neste gang han spør hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Folk som tråkker ned folk, har det som regel ikke så bra selv. Tenk at alt det hun beskylder deg for, gjerne er sånn hun føler seg selv.

Ja, hun sliter sikkert med noe, men det føles så urimelig at det skal gå utover meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, hun sliter sikkert med noe, men det føles så urimelig at det skal gå utover meg.

Klart det er urimelig. Dessverre møter man av og til slike mennesker i arbeidslivet. Man må gjerne trene seg på å ikke ta det personlig. Du kan også si det til henne at "du, jeg vet ikke om du har en sitron i den rompa, eller hva det er, men jeg synes nok du er urimelig med meg". Om hun har rett i det hun sier, bare at det blir feil måte, så kan det være greit å ta det opp med leder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for støtten og at du tar det på alvor. Hun er absolutt ikke en person det går ann å snakke se, og vertfall ikke om dette. Hun vil nok få til angrep eller benekte. Det får jo meg til å føle meg som problemet og at jeg er litt skjør. Må innrømme jeg er litt redd henne da hun plutselig kan klikke i vinkel og ikke eier selvinnsikt. 

Jeg føler dette er litt mobbing på arbeidsplassen, og vi jobber med mennesker, så de finnes over alt. 

Det rare er at hun egentlig er god faglig sett, så skal ikke skjønne hvorfor hun skulle være usikker. Kanskje det bare er meg hun misliker.

Vurderer å ta det opp med leder neste gang han spør hvordan det går.

Les om hersketeknikker og hvordan du skal slå tilbake mot dem, pluss at du selvfølgelig må melde ifra til sjefen!

Anonymkode: 3f391...53c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les om hersketeknikker og hvordan du skal slå tilbake mot dem, pluss at du selvfølgelig må melde ifra til sjefen!

Anonymkode: 3f391...53c

Jeg er så redd for at sjefen skal få inntrykk av at jeg er em person som kommer i "komflikter" med folk, og oppgir dette når jeg søker nye jobber og han er referanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Klart det er urimelig. Dessverre møter man av og til slike mennesker i arbeidslivet. Man må gjerne trene seg på å ikke ta det personlig. Du kan også si det til henne at "du, jeg vet ikke om du har en sitron i den rompa, eller hva det er, men jeg synes nok du er urimelig med meg". Om hun har rett i det hun sier, bare at det blir feil måte, så kan det være greit å ta det opp med leder.

Hbor dan gjør man det å ikke ta det personlig? Har alltid lurt på det og prøvd å øve meg, men føler ikke jeg får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sitter her og skulle ha vært glad i juleferien, men en kollega av meg driver å hakker på meg hele tiden og henger meg ut, hun går meg i sømmen og blåser opp alt for at jeg skal føle meg dårlig og ubrukelig i jobben min. Og det er synd å si det, men hun har klart å få meg til å føle meg helt jævlig. Det er rart med det, for jeg vet jo egentlig at jeg gjør en god jobb og at alle de andre er fornøyde.

Jeg vil så gjerne klare å kose meg litt i juleferie og føle glede. Hvis noen har noen kloke eller fine ord om hvordan jeg kan takle dette, så ville det ha vært den fineste julegaven jeg kunne fått:hjerte:

Du går til sjefen din og forteller hva hun gjør. Dette må tas i asap. Det er ikke OK og du skal ikke måtte finne deg i det.

Hvordan reagerer de andre kollegane din på hvordan hun behandler deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, GoldenLioness skrev:

Du går til sjefen din og forteller hva hun gjør. Dette må tas i asap. Det er ikke OK og du skal ikke måtte finne deg i det.

Hvordan reagerer de andre kollegane din på hvordan hun behandler deg?

Noen reagerer ikke, andre tør ikke snakke med henne i frykt for at det samme skal skje og noen har kommet til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen reagerer ikke, andre tør ikke snakke med henne i frykt for at det samme skal skje og noen har kommet til meg.

Gå til sjefen. Da vil sjefen ta inn ansatte en og en og da er det lettere for folk å bekrefte det hun gjør mot deg. Da vil hun få en kraftig advarsel og du får være i fred :) 

Ikke vær redd for å stå opp for deg selv. Ærlig talt, hva kan hun egentlig gjøre mot deg? Ikke gi henne så mye makt over deg at du tar imot dritt. Mobbing er ikke OK uansett alder. Hun som voksen burde vite bedre, men siden hun ikke gjør det så tar du kontroll over situasjonen. Og siden du har vitner og flere som reagerer på måten hun er på så vil de mest sannsynlig backe deg opp når de slipper å gjøre det foran henne.

Dette klarer du. Ikke la en bølle ødelegge for deg. Sett henne på plass.

Over jul så gå du rett til sjefen din og forteller hva hun gjør mot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik som jeg må forholde meg til i min jobb også. Det koker når konfrontasjonene kommer, men jeg finner barnslig fryd i å tenke dritt om henne på ymse vis. Ikke er hun spesielt sjarmerende når hun vralter i vei, Andre synes hun er slitsom i sin egen uovertreffelighet,  jeg har finere bil enn henne, og jeg viser gjerne fingeren i det skjulte. Fett hår har hun også. Det høres jo teit ut, men dette er strategier for å ufarliggjøre henne, og greie å stå i det, og ved å tenke henne mindre fryktinngytende og betydningsfull, så har hun mindre og mindre makt over meg. Drittkjerringer skal i allefall ikke få ødelegge julen vår! Prøv strategien, den virker;-D

Anonymkode: 592d1...f61

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GoldenLioness

7

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en slik som jeg må forholde meg til i min jobb også. Det koker når konfrontasjonene kommer, men jeg finner barnslig fryd i å tenke dritt om henne på ymse vis. Ikke er hun spesielt sjarmerende når hun vralter i vei, Andre synes hun er slitsom i sin egen uovertreffelighet,  jeg har finere bil enn henne, og jeg viser gjerne fingeren i det skjulte. Fett hår har hun også. Det høres jo teit ut, men dette er strategier for å ufarliggjøre henne, og greie å stå i det, og ved å tenke henne mindre fryktinngytende og betydningsfull, så har hun mindre og mindre makt over meg. Drittkjerringer skal i allefall ikke få ødelegge julen vår! Prøv strategien, den virker;-D

Anonymkode: 592d1...f61

Det er en ting å ikke like en person, men her utsettes Ts for regelrett mobbing og trakassering og det skal man ikke godta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er absolutt ikke en person det går ann å snakke se, og vertfall ikke om dette. Hun vil nok få til angrep eller benekte. Det får jo meg til å føle meg som problemet og at jeg er litt skjør. Må innrømme jeg er litt redd henne da hun plutselig kan klikke i vinkel og ikke eier selvinnsikt. 

Det skal ikke være slik at folk skal gå på tå rundt dette mennesket på arbeidsplassen. Hun virker som hun preger det miljøet dere har hos dere på en negativ måte. Og personer som ofte går til angret eller "klikker" med en gang de blir konfrontert med et problem, viser til at hun har problemer med å uttrykke seg og formulere seg på en saklig måte. Slike personer har jeg personlig vært borti flere ganger. 
Å med en gang de "blåser seg opp" så blir folk usikre og nærmest redd, å dermed trekker seg unna. Da får de det akkurat slik som de vil ha det ;) 

Ikke la denne "meggen" for å si det mildt, styre skuta. Som en god arbeidsgiver så skal man se helheten i problemet og løsninger. Man skal ikke peke ut noe syndere, man skal finne roten på problemet først og fremst, og deretter løser denne konflikten på en saklig og ryddig måte. Jeg ville gått direkte til sjefen når jobben begynner igjen, ikke vent til neste medarbeider samtale. 
Som sagt, dette er ALT for alvorlig til å bli satt på vent. 
Dessuten hjelper det ikke hvor god hun er til å utføre jobben sin, er hun med på å tynge miljøet og skape mistrivsel blant andre kollega så har hun etter min mening ingenting der å gjøre ;)  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...