Gå til innhold

Kollega som er betatt av meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte i ny jobb i august og trives kjempegodt. Kollegaene mine er kjempegreie og vi har det rett og slett skikkelig gøy på jobb. Vi har alle samme type humor og veldig mye drøy humor. Har to mannlige kollegaer, og det virker som om de begge to liker meg veldig godt. Nesten litt for godt. Til tider begynner jeg å lure på om de begge er forelska/betatt av meg. De har begge gitt uttrykk for at de syns jeg ser veldig bra ut og at de liker personligheten min. Mye av humoren har mye seksuelt innhold og selv om de kødder, så virker det som om det er en viss "sannhet" i det de "kødder" med. I dag hadde vi siste dag på jobb før juleferie og mens vi står å jobber (jeg en en av de mannlige kollegane, som er gift vel og merke), så sier han "Jeg liker deg veldig godt XX.. veldig veldig godt..". Dette sa han et par ganger. Jeg bare lo det bort, men når jeg tenkte på det etterpå så forstår jeg jo hva han vil frem til. 

Han er gift, i tillegg til at jeg selv også har samboer. Det er ikke sånn at jeg flørter tilbake på noen måte, men det kan jo hende han tolker det sånn. Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette. Jeg tenker jo at jeg bare skal late som ingenting og fortsette som før, men det at han faktisk sa den setningen og to ganger i tillegg gjør det jo litt vanskelig å ignorere. Han har jo på en måte sagt rett ut at han er betatt av meg. 

Jeg er litt redd for at dette skal "eskalere". Aller helst vil jeg late som ingenting, men om det blir verre så må jeg jo nesten si noe.

Noen råd? Bare for å presisere, jeg syns ikke dette er ubehagelig eller på noen måte #metoo. Det er jo ikke negativt at noen liker meg, men det er jo ikke greit når han er gift og har barn.

Anonymkode: acaeb...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du nyutdannet, 27 og blond? 

Mer mennene over 45 og kjeder seg?

Say no more.

Men du bør opptre mer profesjonelt.

Anonymkode: 189e9...d74

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Bare ta avstand. Prøv å unngå for mye at dere er alene. Vær deg selv, men pass på at du ikke er for imøtekommende og pass på kroppsspråket ditt slik at han forhåpentligvis skjønner at du ikke er interessert. Gjerne få inn prat om samboeren din ved anledninger det tillater seg slik at det kommer godt frem at du er forelsket i samboeren din og at du er i et stabilt og seriøst forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråletårer

Og spill litt dum. Lat som du ikke skjønner at de muligens liker deg litt for godt.  Snakk om samboer og spørr om kona og ungene til  mannen. Det går nok over. De er nok bare litt fasinert av noe nytt på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Sånn er det. En jente kan ikke ha kofferthumor uten at menn automatisk tror at man vil ligge med dem. Seg imellom kan menn slå de samme spøkene, så å tro at man kan bli en av gjengen når man er kvinne er tydeligvis helt feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville roet ned på sexssnakket jeg da. For det første er det så utrolig fort gjort å tolke det som flørting og, ærlig talt, det er vel en form for flørting også? For det andre kan det være sykt ekskluderende for de på arbeidsplassen som ikke er komfortabel med sånt.

Anonymkode: 04b17...503

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Balian de Ibelin
2 timer siden, Mrs.Purdey skrev:

Sånn er det. En jente kan ikke ha kofferthumor uten at menn automatisk tror at man vil ligge med dem. Seg imellom kan menn slå de samme spøkene, så å tro at man kan bli en av gjengen når man er kvinne er tydeligvis helt feil. 

Da må det være noe galt med meg. Siden jeg går ikke rundt og tror dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte i ny jobb i august og trives kjempegodt. Kollegaene mine er kjempegreie og vi har det rett og slett skikkelig gøy på jobb. Vi har alle samme type humor og veldig mye drøy humor. Har to mannlige kollegaer, og det virker som om de begge to liker meg veldig godt. Nesten litt for godt. Til tider begynner jeg å lure på om de begge er forelska/betatt av meg. De har begge gitt uttrykk for at de syns jeg ser veldig bra ut og at de liker personligheten min. Mye av humoren har mye seksuelt innhold og selv om de kødder, så virker det som om det er en viss "sannhet" i det de "kødder" med. I dag hadde vi siste dag på jobb før juleferie og mens vi står å jobber (jeg en en av de mannlige kollegane, som er gift vel og merke), så sier han "Jeg liker deg veldig godt XX.. veldig veldig godt..". Dette sa han et par ganger. Jeg bare lo det bort, men når jeg tenkte på det etterpå så forstår jeg jo hva han vil frem til. 

Han er gift, i tillegg til at jeg selv også har samboer. Det er ikke sånn at jeg flørter tilbake på noen måte, men det kan jo hende han tolker det sånn. Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette. Jeg tenker jo at jeg bare skal late som ingenting og fortsette som før, men det at han faktisk sa den setningen og to ganger i tillegg gjør det jo litt vanskelig å ignorere. Han har jo på en måte sagt rett ut at han er betatt av meg. 

Jeg er litt redd for at dette skal "eskalere". Aller helst vil jeg late som ingenting, men om det blir verre så må jeg jo nesten si noe.

Noen råd? Bare for å presisere, jeg syns ikke dette er ubehagelig eller på noen måte #metoo. Det er jo ikke negativt at noen liker meg, men det er jo ikke greit når han er gift og har barn.

Her må du bruke hodet litt, hvor mye tid bruker du på jobb uten arbeidstid? Ville ikke hatt noe kontakt med disse utenom jobb, dette vil bare skape problemer for deg. Aner ikke hvilke signaler du sender, men mange menn er så dumme at det oppfatter en "hyggelig" kvinne som at de er interessert i noe mer. Så her er alt opp til deg....hvordan dette skal ende.

Så til det vanlige; når man har vært gift/i forhold i noen år så dør jo lyster seksuellt, da kan noen bli så overkåte at de ser på alt av kvinner som sexobjekt. Du er nok et godt runkestoff for dine kolleager, det kan jeg garantere deg 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe upassende og ikke minst ubehagelig! Jeg sluttet i en jobb pga en der var så betatt av meg og jeg turte ikke bli sint å si slutt, men unngikk han jo i gangene og sa flere ganger at det ikke passet seg og til og med løy og sa jeg hadde kjæreste.
Det gjør hverdagen skikkelig ubehagelig å føle at man må være hyggelig fordi det er en kollega og man ikke vil lage dårlig stemning men du er altså nødt til å si fra bare direkte og konkret at "vet du, det passer seg ikke at du sier sånt, vi er kolleger!" neste gang han sier noe i samme duren, eller om han prøver å ta på deg fjern hånda hans og si strengt "nærkontakt med kolleger er vel ikke så passende?!" om han gjør det mye så si at "du, nå har jeg fått nok av det der, det er ubehagelig og jeg er ikke interessert i deg!"

Man må være helt tydelig, det er kanskje vanskelig der og da, men vil hvertfall gjøre jobbhverdagen din mindre ubehagelig når han skjønner at han må gi seg og går over streken. Det er ikke om å gjøre at menn på jobben skal like deg så du må føle deg forplikta til å være høflig mot de, det er om å gjøre at du skal være der for å gjøre jobben din og trives på jobb!

Anonymkode: 67871...be2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, GoldenLioness skrev:

Bare ta avstand. Prøv å unngå for mye at dere er alene. Vær deg selv, men pass på at du ikke er for imøtekommende og pass på kroppsspråket ditt slik at han forhåpentligvis skjønner at du ikke er interessert. Gjerne få inn prat om samboeren din ved anledninger det tillater seg slik at det kommer godt frem at du er forelsket i samboeren din og at du er i et stabilt og seriøst forhold.

Vi snakker ofte om hverandres samboere, og han snakker en del om barna sine, så vi har jo for det meste vanlige samtaler om hverdagslivet, og han prøver på ingen måte å "skjule"at han er gift og har barn. Men så er det jo disse situasjonene hvor han ganske plutselig flørter med meg og sier merkelige ting. Det er nesten som om at dersom jeg hadde sagt ja, så hadde han hatt sex med meg uten å tvile et sekund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du oppfører deg upassende og uprofesjonelt. Ikke skyld på mannfolkene her. Hadde du unngått sexprat og ført samtalen andre steder, så hadde de gitt seg.

Anonymkode: 0175e...e2b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Syns du oppfører deg upassende og uprofesjonelt. Ikke skyld på mannfolkene her. Hadde du unngått sexprat og ført samtalen andre steder, så hadde de gitt seg.

Unnskyld meg, men jeg må jo få lov å spøke med ting på samme måte som dem, og helt ærlig så oppfører jeg meg tusen ganger mer profesjonelt enn dem. Jeg har jo heller ikke sagt noe om hvordan jeg oppfører meg. Det er jo bare du som antar at jeg flørter tilbake når det ikke er faktum i det hele tatt.

Og som sagt, jeg syns ikke dette er ubehagelig. Dersom det blir ubehagelig så har jeg ingen problemer med å si fra, så dette er ikke problemet. Problemet er det at han faktisk er betatt/forelska i meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har opplevd noe liknende. Bare pass på at du ikke selv går over streken og forsøk å fortsett å være venner men kanskje roe ned litt på sexspøkene. Det går nok over. Går det for langt slik at de faktisk foreslår å gjøre noe eller er upassende så må du såklart si ifra at du ikke synes det passer seg og at du bare ønsker å være venner og kollegaer. Det kan også hende at de bare er littegrann sosialt dårlige, så de har gått litt over streken uten å helt mene det. Jeg har noen ganger bare vært vennlig eller ikke helt forstått grensen når jeg har tullet med venner og kollegaer, spesielt når jeg har forsøkt å være med på spøker mellom gutter, og fått høre at de trodde jeg var intressert i dem på grunn av det (jeg er jente), når jeg ikke mente det på den måten.

Anonymkode: 08e24...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at den kan virke litt som at jeg sa det var din feil, og det mener jeg ikke. Mener bare at man ikke får gjort så mye med andres følelser men at man kan forsøke å unngå å fyre opp under dem, om det gir mening? Da pleier det å gå over tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser at den kan virke litt som at jeg sa det var din feil, og det mener jeg ikke. Mener bare at man ikke får gjort så mye med andres følelser men at man kan forsøke å unngå å fyre opp under dem, om det gir mening? Da pleier det å gå over tenker jeg.

Skjønner absolutt hva du mener! Og jeg har jo faktisk prøvd å være ganske tilbakeholden. Som f.eks at når det begynner å bli litt mye tulling/flørting, så trekker jeg meg tilbake og begynner å jobbe med noe som jeg kan gjøre alene. Problemet er at det virker som om at han liker ekstra godt at jeg er flink å jobbe. Hvor dumt det enn må høres ut. Han forteller meg hele tiden hvor flink jeg er og hvor imponert han er over innsatsen jeg gjør, og at han aldri har møtt noen som meg. Og jeg kan ikke akkurat jobbe dårligere for å få han til å like meg mindre 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg, men jeg må jo få lov å spøke med ting på samme måte som dem, og helt ærlig så oppfører jeg meg tusen ganger mer profesjonelt enn dem. Jeg har jo heller ikke sagt noe om hvordan jeg oppfører meg. Det er jo bare du som antar at jeg flørter tilbake når det ikke er faktum i det hele tatt.

Og som sagt, jeg syns ikke dette er ubehagelig. Dersom det blir ubehagelig så har jeg ingen problemer med å si fra, så dette er ikke problemet. Problemet er det at han faktisk er betatt/forelska i meg. 

Jeg har ikke sagt du flørter tilbake. Jeg sier at ved å føre slike samtaler åpner du for slik kommunikasjon. Du kan ikke tulle om sexprat med dine kolleger, men samtidig si at det er DE som går over streken. Du har tillatt det. Ta ansvar da kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever det samme i nåværende jobb. Sjefen er godt gift, men kommer med kommentarer. Jeg bryr meg ikke og kødder tilbake med han. Vet han har et godt øye til meg, men det går fint å ha en profesjonell tone fordiom. Jeg digger grov humor og kan ikke snakke med kvinnfolkene på jobben om grove ting. Så lenge han ikke grafser og sier upassende ting hadde jeg latt det fare. For det er vel ikke sånn at du har tenkt å ligge med han?

Anonymkode: 012ef...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi eksempler på ting du og mennene sier når det er "humor med seksuelt innhold"? Hadde noen dratt grove vitser på jobben min tror jeg folk ville sett VELDIG rart på dem, det ville blitt oppfattet som utrolig upassende. Og det er en ganske usnobbete jeans og genser-arbeidsplass!

Anonymkode: 97261...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du bedrive seksualisert humor på jobb?

Jeg har veldig drøy humor selv, og er igrunnen nokså vulgær. Men jeg har ikke den slags humor i det daglige på jobb, og det sier seg selv at man ikke fortsetter med det om TO mannfolk anser en som tilgjengelig av den grunn.

Jeg kan og lettere få oppmerksomhet av menn med den type humor, men jeg fortsetter ikke med det om den type responser kommer.

Uansett da; du sier du ikke har problemer med det, så hvorfor skriver du da dette innlegget?

Gjør det noe at en gift mann har lyst på deg og sier det? Han håper du er tilsvarende interessert - og ønsker at du flørter mer med ham. Mulig han tolker oppførselen din som inviterende, eller at du er typen som kunne vært interessert i et seksuelt forhold selv om han er gift.

Han vil ligge med deg, høres ikke ut som noe mer. Og det er jo helt greit nok det - så får nesten du avgjøre hva du synes om det.

Og du sier jo at det er greit, så da er det 1 av 2:

Ligg med ham eller begge, eller, ton ned humoren så han skjønner at du prøver å mildne forholdene her.

Du kommer forøvrig ikke til å møte mange arbeidsmiljøer hvor flørtende sexhumor er endel av sjargongen, så det kan jo være greit å øve seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...