Gå til innhold

Hockeyfights og feminisme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i alltid vært en stor hockey fan, Og spilte selv hockey under barndommen og tenårene. Og jeg er fan av NHL laget Washington Capitals. Jeg har vært på en 3-4 NHL kamper blant annet stanley cup finalen ifjor. Og jeg har merket at kvinnene som er på kampene klager over slagsmålene imellom spillerne og mange feminister har klaget på at hockey er en "macho" idrett som fremprovoserer vold. Men jeg spør dere feminister, Hvis dere er så steke motstander av hockeyfights hvorfor ikke finne en annen idrett og følge? Slagsmål er en del av hockey sporten.

 

Anonymkode: dafab...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh faen, Ser jeg postet tråden i helt feil emne. Sorry

Anonymkode: dafab...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt hva feminister skal bli anklaget for😒. Kan du ikke bare finne en god serie å se på hvis du kjeder deg?

Anonymkode: 1f3ed...fd8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt hva feminister skal bli anklaget for😒. Kan du ikke bare finne en god serie å se på hvis du kjeder deg?

Anonymkode: 1f3ed...fd8

Jeg har påstått at feminister skal bli anklaget for alt, Men det er flere feminister som klager over hockey også ønsker de og forby hockeyfights. Men som jeg skrev i innlegget over så skulle jeg ha lagt tråden i en annen kategori. Og nei, Jeg kjeder meg dessverre ikke.

Anonymkode: dafab...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge feministen tar den i toern og svelger som et ekte kvinnfolk. 

Anonymkode: dcefd...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha. Hvordan vet du at det er feminister som klager over det? Ærlig talt :P Jeg er feminist og driter vel i om noen vil sloss under en hockykamp.

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt hva feminister skal bli anklaget for😒. Kan du ikke bare finne en god serie å se på hvis du kjeder deg?

Anonymkode: 1f3ed...fd8

Ja støtter denne as!

Anonymkode: e02eb...bec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Hvordan vet du at det er feminister som klager over det? Ærlig talt :P Jeg er feminist og driter vel i om noen vil sloss under en hockykamp.

 

Ja støtter denne as!

Anonymkode: e02eb...bec

Vel, Det har vært feminister som har stormet isen under hockey kamper uten en tråd på overkroppen (inklusive behå) og skriver tekster som "fuck puck" på magen og det finnes tusenvis av artikler om feministers syn på hockey og slåssingen som er en del av denne sporten. 

 

Anonymkode: dafab...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det disse feministene da burde se på er vel reglene for dame og herre hockey. Herrene får takle,men damene får ikke. Har selv spilt hockey i mange år og er dame, det er kjempe forskjell på reglene her! Det er faktisk det eneste å reagere på.

Anonymkode: 2877e...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, Det har vært feminister som har stormet isen under hockey kamper uten en tråd på overkroppen (inklusive behå) og skriver tekster som "fuck puck" på magen og det finnes tusenvis av artikler om feministers syn på hockey og slåssingen som er en del av denne sporten. 

 

Anonymkode: dafab...4a1

Det har jeg aldri hørt om. Men mener du at det at de skriver "fuck puck" på magen betyr at de har en feministisk demonstrasjon?
 

Anonymkode: e02eb...bec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt noen feminist klage på at menn banker menn. Virker som det bare er menns vold mot kvinner som opptar dem. Trenger ikke være ekte vold heller, jfr feministene som prøve å få GTA V forbudt for noen år siden.

Jeg liker hockey, og synes det er gøy når det blir litt temperatur på isen, men slåssinga kan du ha for meg. Vil man ha slåssing så kan man se boksekamp.

Anonymkode: 6e985...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#MänSomHatarKvinnor.

(Bare sånn som en tag til trådens tema, altså.)

Ellers så tror jeg at feminister er de som blir sinte over at ikke de får lov til å ha hockey-fights.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg aldri hørt om. Men mener du at det at de skriver "fuck puck" på magen betyr at de har en feministisk demonstrasjon?
 

Anonymkode: e02eb...bec

Det var en feministisk demonstrasjon i Canada før semi-finalen i stanley cup i 2012/13? hvor feminister klaget dager i forveien med avisinnlegg og at hockeysporten promoterte vold og at de ville ha slutt på de kvinnelige "ice girls" som nesten hvert lag i NHL har. Før kampen så stormet en 2-3 kvinner i bar overkropp og uten behå utpå isen med diverse tekster på magen og skilt med ulike tekster, Alle kvinnene ble arrestert og senere løslatt. Men jeg mener ikke at alle feminister ønsker dette med hockeysporten.

Anonymkode: dafab...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri hørt noen feminist klage på at menn banker menn. Virker som det bare er menns vold mot kvinner som opptar dem. Trenger ikke være ekte vold heller, jfr feministene som prøve å få GTA V forbudt for noen år siden.

Jeg liker hockey, og synes det er gøy når det blir litt temperatur på isen, men slåssinga kan du ha for meg. Vil man ha slåssing så kan man se boksekamp.

Anonymkode: 6e985...f9c

Det er ikke så utbredt blant feminister i Norge. Men det er derimot en stor feministisk motstand mot mannsidretter Som hockey, am. fotball og enkelte andre mannsdominerte idretter i Nord-Amerika.

Bra at du liker hockey, Men hvis du ikke liker hockeyfights så bør du nok heller følge andre idretter.

Anonymkode: dafab...4a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tøytigern skrev:
3 minutter siden, Tøytigern skrev:

Er det en spesiell grunn til at du glorifiserer vold ute på isen?

#MänSomHatarKvinnor.

1. Jeg hater ikke kvinner.

2. Du er åpenbart ikke en fan av hockey, Riktig? Slåssing i hockeykamper er en del av denne idretten og har sine tradisjoner siden 1920 tallet. Ingen slåssing, Ingen hockey.

Anonymkode: dafab...4a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

1. Jeg hater ikke kvinner.

2. Du er åpenbart ikke en fan av hockey, Riktig? Slåssing i hockeykamper er en del av denne idretten og har sine tradisjoner siden 1920 tallet. Ingen slåssing, Ingen hockey.

Anonymkode: dafab...4a1

Med andre ord mener du slåssingen er like viktig som det andre som skjer ute på isen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri hørt noen feminist klage på at menn banker menn. Virker som det bare er menns vold mot kvinner som opptar dem. Trenger ikke være ekte vold heller, jfr feministene som prøve å få GTA V forbudt for noen år siden.

 

Anonymkode: 6e985...f9c

Det med GTA var jo fordi spillet glorifiserer voldtekt og stripping og lar karakteren både voldta og ha sex med strippere.

Forøvrig jobber feminismen også mot vold mot menn og det er bla feministene som har gjort at det finnes krisesenter for voldsutsatte menn.

Anonymkode: e02eb...bec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har i alltid vært en stor hockey fan, Og spilte selv hockey under barndommen og tenårene. Og jeg er fan av NHL laget Washington Capitals. Jeg har vært på en 3-4 NHL kamper blant annet stanley cup finalen ifjor. Og jeg har merket at kvinnene som er på kampene klager over slagsmålene imellom spillerne og mange feminister har klaget på at hockey er en "macho" idrett som fremprovoserer vold. Men jeg spør dere feminister, Hvis dere er så steke motstander av hockeyfights hvorfor ikke finne en annen idrett og følge? Slagsmål er en del av hockey sporten.

 

Anonymkode: dafab...4a1

Slagsmål i NHL er bare artisteri ute på isen. Det er enkelte spillere, enforcers, som har som jobb å starte såkalte slåsskamper.  Det tilfører igrunnen ikke spillet noe som helst. Det er like mange sportsjournalister som dem du refererer til som "feminister" som mener dette parallellspillet kan avvikles. Det er iscenesatt teater og jeg synes de kaster bort tiden. 

Det påstås jo det har som funkjson å hindre røffere spill på banen, i og med at hockey er et spill der alt går fort og temperaturen blir høy. Så blir det en liten pause mens noen leker slåsskamp midt på isen, der. I tillegg mener de jo at det kan ha som misjon å beskytte de mer sentrale spillerne. Men jeg ser ikke poenget i å ha noen klovner der ute som har som rolle å starte opptrinn der de jevnlig skader hverandre. Til dels alvorlig.

Da kan du gå på boksekamper, istedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en feministisk demonstrasjon i Canada før semi-finalen i stanley cup i 2012/13? hvor feminister klaget dager i forveien med avisinnlegg og at hockeysporten promoterte vold og at de ville ha slutt på de kvinnelige "ice girls" som nesten hvert lag i NHL har. Før kampen så stormet en 2-3 kvinner i bar overkropp og uten behå utpå isen med diverse tekster på magen og skilt med ulike tekster, Alle kvinnene ble arrestert og senere løslatt. Men jeg mener ikke at alle feminister ønsker dette med hockeysporten.

Anonymkode: dafab...4a1

Og du tenker deg ikke at demonstrasjonen og motstanden er mot nettopp bruken av disse "ice girls" da? Samme som med at de bruker damer med puppene ute og i truser på bilrace osv. Naturligvis møter utnyttelsen av kvinner for menns dominanse og objektivisering av kvinner, og generell seksualisering av sport motstand.

Menn ville aldri hatt disse rollene i kvinnekonkurranser.
For eksempel se på hvordan amerikansk fotball har blitt for kvinner, når det kun var en sport så ble den ikke engang anerkjent når kvinner drev med det, men så fort noen menn fant opp at disse kvinnene skulle spille halvnakne og bli disket om de prøvde å kle på seg etter å ha fått klærne dratt av seg, så ble amerikansk fotball plutselig "godkjent" av menn som en sport for kvinner.

 

Anonymkode: e02eb...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...