AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #1 Del Skrevet 21. desember 2017 Vanlig? Har noen av dere gjort det? Hva var grunnen? Vanskelig eller lett? Skyldfølelse, eller dreit du i det? Jeg har i hvert fall distansert meg helt. Grunnen. Jeg liker ikke vedkommende. Ikke så vanskelig da jeg fikk nok av vedkommende. Ikke dårlig samvittighet. Anonymkode: dc072...f4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #2 Del Skrevet 21. desember 2017 Jeg har gjort det. Så til de grader at når jeg leste overskriften tenkte jeg først at jeg jo aldri har det, men at det kunne være en interessant tråd å lese i allikevel. Grunnen er at vedkommende behandler meg, mine nærmeste og de fleste andre mennesker veldig dårlig. H*n er direkte slem, utnytter andre så lenge de har noe å gi, og bruker ALT personlig h*n har fått vite mot deg i ettertid. Det som fikk meg til å ta skrittet og kutte ut vedkommende fullstendig, var da h*n prøvde å tvinge meg til å bryte kontakten med et annet familiemedlem, som alltid har stått meg nærmere, og som er en veldig viktig del av livet mitt, på bakgrunn av en konflikt mellom de to. Han begynte også å ringe meg til alle døgnets tider for å si stygge ting om den andre personen. Selve «bruddet» med vedkommende var enkelt, men det er fortsatt vondt for visse andre familiemedlemmer at det ble slik, noe som også gjør vondt for meg. Allikevel er det helt uaktuelt å slippe dette mennesket inn i livet mitt igjen. Anonymkode: 97188...e64 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 21. desember 2017 #3 Del Skrevet 21. desember 2017 Letteste jeg har gjort, ingen skyld følelse, personen ødela meg psykisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #4 Del Skrevet 21. desember 2017 Bryte med min søster som følge av et liv med dårlig behandling. Det kunne unnskyldes da vi var små, så tok det helt av da hun ble tenåring. Snakket med henne om det før jeg brøyt at jeg kan sette standarden fra hun var 18, myndig og all ting. Jeg skulle ikke holde barndom eller ungdomstid mot henne sa jeg. Men hun har fra hun var 18 vært helt forferdelig! Sprer rykter, forteller løgner, forteller løgner om meg til alle som vil høre, presser meg for penger, ødelegger meg psykisk, kan ringe kun for å slenge dritt. Den andre måneden er jeg verdens beste helt til hun har fått pengene hun hadde behov for. Kunne dukke opp truende på trappen hos meg, men det gjorde hun allerede som 14 åring. Om jeg ikke kjøpte snus eller alkohol til henne så skulle jeg knuses. Etter 5 år hvor hun var myndig og denne type behandling bare tok helt av så sa jeg stopp Jeg tok praten med henne først. Dårlig samvittighet? Ja så klart, det er min søster, mendet er vondere å ha henne nær enn å ikke ha kontakt. Anonymkode: ab955...f79 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #5 Del Skrevet 21. desember 2017 Misforstå meg rett. Men det var en lettelse å se at jeg ikke er den eneste som føler det slik. Men ikke hyggelig at andre har det sånn heller. Anonymkode: dc072...f4c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #6 Del Skrevet 21. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Misforstå meg rett. Men det var en lettelse å se at jeg ikke er den eneste som føler det slik. Men ikke hyggelig at andre har det sånn heller. Anonymkode: dc072...f4c Ta i hvert fall en prat med vedkommende før du bryter 😊 Anonymkode: ab955...f79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #7 Del Skrevet 21. desember 2017 ja, jeg har kuttet kontakt med ganske mange i slekta etterhvert. Det gikk bare ikke å ha kontakt, vi er altfor forskjellige som personer både med tanke på livssyn og medmenneskelighet. Det gjorde det selvfølgelig lettere når jeg vet at de aldri har virkelig brydd seg om meg og hva jeg interesserer meg for enda jeg har både lyttet og deltatt i deres interesser. Men det toppet seg med enkelte når det kom til arv og tydlige løgner rundt dette. Det er enda noen få igjen, og jeg ser frem til å fjerne også disse fra telefonlisten ved naturlige dødsfall i familien. Anonymkode: fb6be...9e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #8 Del Skrevet 21. desember 2017 Kommer an på hvilket familieledd det er snakk om. Jeg ville aldri avskrevet mitt eget barn. Uansett hva det hadde gjort. Søsken og foreldre kunne jeg kuttet ut om det var noe alvorlig. Søskenbarn og besteforeldre osv kunne jeg kuttet ut for relativt småting. Anonymkode: 62e5f...1ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #9 Del Skrevet 21. desember 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vanlig? Har noen av dere gjort det? Hva var grunnen? Vanskelig eller lett? Skyldfølelse, eller dreit du i det? Jeg har i hvert fall distansert meg helt. Grunnen. Jeg liker ikke vedkommende. Ikke så vanskelig da jeg fikk nok av vedkommende. Ikke dårlig samvittighet. Anonymkode: dc072...f4c Det er godt jobbet. Men det er ikke sånt man skriver offentlig eller som anonyme, jeg synes ikke anonyme mennesker er troverdige. Men må gjøre det siden det er mange nett troll innpå kvinneguiden, og jeg tror brorparten er menn! Anonymkode: 4f527...2ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louisandsteve Skrevet 21. desember 2017 #10 Del Skrevet 21. desember 2017 Jente 19 Brøyt kontakt med mor og søster for 5/6 måneder siden. Søsteren min er det veldig deilig å ikke ha kontakt med, bortsett fra da hun sender lange meldinger om hvor egoistisk og fæl jeg er, jeg prøver å ikke bry meg men det er umulig! Har litt dårlig samvittighet for moren min, men jeg vet jeg vil takke meg selv senere en gang. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gulsofa Skrevet 21. desember 2017 #11 Del Skrevet 21. desember 2017 Ja brutt med broren min. Han har mishandlet meg psykisk og fysisk i mange år. Til og med som voksen. Dårlig samvittighet? Nei. En lettelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calypso Skrevet 21. desember 2017 #12 Del Skrevet 21. desember 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Vanlig? Har noen av dere gjort det? Hva var grunnen? Vanskelig eller lett? Skyldfølelse, eller dreit du i det? Har kuttet kontakten med flere familiemedlemmer bare fordi vi ikke går overens og fordi jeg ikke orker å bli spurt dumme spørsmål om min personlighet, livsvalg, osv. Det var ganske lett og jeg har ingen følelser generelt angående dette... føler ikke at jeg MÅ like folk bare fordi vi er i slekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstråla74 Skrevet 22. desember 2017 #13 Del Skrevet 22. desember 2017 Kommer helt an på hva personen har gjort... Pleier å si at venner velger man, mens familie har man. Nære familiemedlemmer skal det nok mye til for at jeg kutter kontakten med... Har familiemedlemmer som har kuttet kontakten med resten av familien. Har det nokså ensomt i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #14 Del Skrevet 22. desember 2017 Har kuttet ut hele svigerfamilien Dette var en hel gjeng med dysfunksjonelle egoister, som BARE tenkte på seg selv! Alt annet så de ned på, da de i deres egne øyne var mye mere verdt. Det er så deilig å la dem betale prisen for deres dårlige oppførsel overfor meg. De får nemlig ikke ta del i mitt liv med mine barn. De er bare ikke skikket nok til dette, med alle deres mentale issues.. Nå kan de sitte der på bygda og baksnakke meg, til kjeften og sjela råtner opp I mellomtiden lever jeg og mannen livet med vår flotte familie. Svigers har mistet grepet på både oss og seg selv. Ønsker trollene en aldeles nydelig jul i "bygdeparadiset" sitt, hvor de fint lager sine egne problemer selv. Det er skilsmisse skandale, importering av utenlandske koner, tap av omsorgsrett, krangling og styr Tillykke med "statusfamilien" som troller til sine og andres liv, med potethodene deres. Ante ikke at det eksisterte slike udyr/utskudd i Norges land og rike.. Anonymkode: 04c45...7d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #15 Del Skrevet 22. desember 2017 9 timer siden, Solstråla74 skrev: Kommer helt an på hva personen har gjort... Pleier å si at venner velger man, mens familie har man. Nære familiemedlemmer skal det nok mye til for at jeg kutter kontakten med... Har familiemedlemmer som har kuttet kontakten med resten av familien. Har det nokså ensomt i dag. Pleier å si at man velger ikke familien sin, men hvor mye kontakt man ønsker å ha. Venner kommer og går. Anonymkode: ab955...f79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #16 Del Skrevet 22. desember 2017 Vi har en multiinternasjonal familie. Av alle gærninger i storfamilier så er kanskje den norske delen den sprøeste. Har det vært mye innavl tidligere i norske bygder? Anonymkode: 16f6b...c95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #17 Del Skrevet 24. desember 2017 Ja, jeg har brutt med min stemor som har behandlet meg veldig stygt. Hun hilser ikke på meg og tviholder på min far så han ikke skal få snakke med meg. Jeg håper de blir skilt (han har hintet om dette i flere år, men jeg tror det ikke før jeg får se det). Resten av slekta har heldigvis begynt å se hennes sanne ansikt, men fortsetter å invitere henne i alle sammenkomster. Akkurat det er helt greit, de er jo ikke del av konflikten mellom meg og henne. Heldigvis dukker hun sjeldent opp. Det er veldig ubehagelig rundt høytider som julen, men jeg har heldigvis mamma og stefars familie som jeg kan være sammen med. Anonymkode: ed7b7...24e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #18 Del Skrevet 24. desember 2017 Brutt med min søster på en måte. Orket ikke mere løgn og drama. Sluttet å kontakte henne. Og siden hun krever at vi alltid kontakter henne og ikke omvendt. Har jeg ikke hørt et pip. Har kjøpt gave til henne og det vet hun nok. Men hun er sur på meg aner ikke hvorfor. Mulig fordi jeg har mere kontakt med hennes datter enn hun har.. litt dårlig samvittighet for jeg vet hun sliter. Men orker ikke mere. Anonymkode: 40b9b...0d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå