AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #1 Del Skrevet 21. desember 2017 Jeg for min del er lite opptatt av andre. Ikke stiller jeg for mange spørsmål, annet enn om "alt står bra til?" og "er dere friske og raske?" Osv. Aldri stiller jeg direkte og gravende spørsmål, rett og slett fordi jeg ikke er interessert i å gå folk etter sømmene. Jeg er en rolig, høflig og harmonisk person. Livet er travelt, selv om jeg er ufrivillig arbeidsledig. Opplever nesten aldri å kjede meg, da barna og mye annet krever sitt. Likevel opplever jeg at folk som vet om meg "via via", går rett på sak og stiller meg gjennomborende spørsmål. Spørsmålene bærer preg av mistenksomhet/nysgjerrighet, og gir meg en dårlig følelse. Det virker som om jeg er av meget stor interesse, på en negativ måte. Enkelte tar seg jo bryet med å fiske hos utrolig mange for å få vite noe som helst. Og her sitter da jeg tilbake Har jeg gjort noe alvorlig galt liksom? Hva er så spesielt med meg? Føler jeg må vokte hvert et skritt framover, da jeg tydeligvis blir nøye vurdert.. Omg! Er heldigvis introvert og trives kjempegodt alene. Har nok med meg selv, og greier fint å distansere meg fra folk. Men så snart jeg "titter ut" så sluker enkelte meg. Forstår ikke at de orker en gang For jeg er ikke interessert i dem i det hele tatt.. Dette er forresten personer jeg forsøker å holde på avstand, pga personlighet osv. Men de ønsker tydeligvis å komme etter meg likevel!!! Dette føler jeg er personer som er ute etter å lage bråk. Noe jeg ikke gidder noe av i livet mitt.. Selvsagt har jeg personer rundt meg som jeg stusser litt på og slikt, men jeg legger meg ikke i selen for å finne mest mulig ut om dem. Jeg er bare ikke interessert nok.. Så hvem er disse menneskene som er så opptatte av enkelte andre? Og hvem har de som målgruppe? Anonymkode: 26811...3bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #2 Del Skrevet 21. desember 2017 Hvem de er? Stort sett sladrekjerringer (av begge kjønn) som ikke har bedre ting å ta seg til, tenker jeg. Målgruppe? Alle som ikke er dem selv, og spesielt alle som skiller seg ut litt på en eller annen måte. (Hvordan håndtere? Gi blaffen! Men det ser det ut som du allerede vet. ) Anonymkode: 43e0f...21b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvehimmelen Skrevet 21. desember 2017 #3 Del Skrevet 21. desember 2017 Jeg tror dette er mer i hodet ditt enn at folk faktisk er på jakt etter "å ta deg". Jeg tror rett og slett at folk har forskjellige grenser, og noen er mer nysgjerrige enn andre, og da kan det føles som om de snoker og prøver å grave. Dette tror jeg spesielt man kjenner på dersom situasjonen ikke er ideell, slik som at du for eksempel er ufrivillig arbeidsledig. Selv er jeg også introvert, og er veldig dårlig på smalltalk. Det verste jeg vet er at folk spør meg om hva jeg gjør for tiden eller hva jeg driver med. Jeg holder på å starte for meg selv, men er så tidlig i prosessen at jeg ikke vil snakke om det ennå, og da blir jeg stående som en idiot når folk lurer på hva jeg fyller dagene med. Det skjer gang på gang at folk spør og lurer, og selv om jeg føler de invanderer mitt privatliv, innser jeg at det er mest fordi jeg ikke ønsker å svare. Når jeg var fast ansatt kjente jeg ikke på dette i det hele tatt, jeg svarte jo enkelt og greit bare hvor jeg jobbet. Nå føles det mye mer som om de prøver å eksponere meg og grave i noe de ikke har noe med. Men de gjør nok ikke det, det er det samme gamle, det er bare jeg selv som reagerer annerledes. Tenker kanskje situasjonen kan være lik for deg? Har opplevd at mange jeg har møtt og såvidt snakket med har spurt felles bekjente om å få vite mer om hva jeg driver med, rett og slett fordi de er nysgjerrige. Tror ikke det er vondt ment Og hvis det er det, så finnes det alltids sladrekjerringer og folk som danner seg meninger om det ene og det andre uten å vite hva de snakker om. De er det ikke vits å bry seg om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå