AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #1 Del Skrevet 20. desember 2017 Det er jo ikke helt riktig å skrive fellesgjeld, da vi har IN-ordning og enkelte har betalt ut sin del, alså lånet på spesifikk andelsleilighet, så da tenker jeg fellesgjelda er forskjellig på hver leilighet, alt etter hvor nedbetalt den er/ev utbetalt i sin fullhet. Jeg har kun bodd her i 2 år, skrev ingen fradrag på selvangivelsen i fjor, da ingen papirer fra skatteetaten eller fra OBOS viste hverken gjeld eller gjeldsrenter på min andelsbolig. Men hørte på et Skatteetaten nettmøte i dag, og der ble det nevnt om å kunne skrive av gjeldsrenter, men ikke lånet på boligen. Noen som har peiling på dette? Ringer OBOS i morgen, men ville høre om noen hadde erfaring her Anonymkode: 4a05c...337 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #2 Del Skrevet 20. desember 2017 Du skal få en årsoppgave fra OBOS. Og på den står din andel av fellesgjeld, renter på fellesgjeld og formue. Alt dette skal inn på selvangivelsen din. Rentene er det fradrag for. Lånet reduserer formuen din. Men årsoppgaven kommer ikke før i slutten av januar. Anonymkode: 8e830...4d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå