AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #41 Del Skrevet 20. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ba en god venninne på mat, laget alt fra bunnen og laget mye, der tok hele dagen. Hun så fort at det var mye til overs, jeg tenkte jeg kunne ha det som middag i dagene etter besøket, men plutselig erklærer hun med et smil og største forventning "nå gleder jeg meg til du pakker ned resten til meg, dette skal jeg kose meg med til kvelds". Jeg ble veldig paff, men aa bare at jaja, jeg legger det i en boks for deg. Neste gang lager jeg bare mindre, tror jeg. Er det sånn at middagsbesøket man ber også kan ta med restene hjem? Anonymkode: 7d63a...178 Haha dagens frekkhet. Anonymkode: 5d903...8fa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #42 Del Skrevet 20. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var akkurat det jeg lurte litt på, om hun trodde alt var til henne. Ikke annet galt enn at jeg også villr ha noen kjøttkaker som rester. Ts Anonymkode: 7d63a...178 Da kunne du jo ærlig sagt det. Dette var jo en god venninne, Anonymkode: ed3a8...1da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 20. desember 2017 #43 Del Skrevet 20. desember 2017 Nei dette er ikke normalt. Om du spør henne er det jo greit å takke ja Jeg bruker å spørre gjester om de vil ta med kakene som er igjen og dele seg imellom, for å unngå at det blir kastet, og for å unngå at jeg fråtser i flere dager Men det normale er jo at det er DINE rester, du har da laget og kjøpt inn maten . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #44 Del Skrevet 20. desember 2017 39 minutter siden, AnonymBruker said: Du inviterte henne alene så hun trodde maten var laget spesielt for henne. Hva er rart med at hun tar med restene som ble igjen? Anonymkode: ed3a8...1da Det som er rart med det er at ts gjorde jobben og betalte for maten, da sitter man ikke og forlanger mere etterpå. Anonymkode: 7ff4a...62b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #45 Del Skrevet 20. desember 2017 Så smålig!! Det er da ingen drikke på sånt!! Jeg blir så glad om noen vil ha restene, for det betyr jo de likte maten så godt og vil ha mer. For et komplement!!! #nordmennietnøtteskall Anonymkode: 5d037...0c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #46 Del Skrevet 20. desember 2017 Hadde jeg spist god middag hos en god venninne kunne jeg fint funnet på å sagt noe liknende på tull for å understreke hvor god maten var. Hadde hun ikke skjønt at jeg tullet med å ta med meg maten hadde jeg selvfølgelig oppklart det med det samme. God kommunikasjon hører vel med når man er gode venninner. Anonymkode: 955e1...a23 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #47 Del Skrevet 21. desember 2017 8 timer siden, Peonjenta skrev: Nesten like ille som gjesten jeg leste om her som gikk inn på kjøkkenet etter middagen var ferdig og spiste opp restene. Ganske frekt det også. Har du link? Anonymkode: 18ba5...f10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 21. desember 2017 #48 Del Skrevet 21. desember 2017 (endret) Har aldri hørt om at gjester ber om å få ta med middagsrester hjem. En sjelden gang kan det vel være at vertskapet spør om en vil ta med noe, feks hvis det er mye rester av etter som er enkelt å ta med, som pizza. Men det er jo ganske frekt å be om det selv. Er vel vanligere med kaker og slikt, men også der er kotymen at det er vertskapet som tilbyr en å ta med. Det kan jo godt være at vertskapet ønsket å bruke restene til en sammenkomst neste dag, eller fryse dem, eller kose seg med dem for seg selv. Det kan jo til og med være derfor de har laget så mye mat. Endret 21. desember 2017 av Virrevirrevapp 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #49 Del Skrevet 21. desember 2017 Ronja, eller middagsgjesten... Anonymkode: d41c3...ae5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 21. desember 2017 #50 Del Skrevet 21. desember 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Så smålig!! Det er da ingen drikke på sånt!! Jeg blir så glad om noen vil ha restene, for det betyr jo de likte maten så godt og vil ha mer. For et komplement!!! #nordmennietnøtteskall Anonymkode: 5d037...0c5 Drikke? Og hvorfor taggen? Vær snill å forklar meg hvilken land det er normalt å gjøre slikt som denne gjesten? #ikkenorsk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #51 Del Skrevet 21. desember 2017 Ta det som et kompliment; hu likte maten din Anonymkode: 128d8...6dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21. desember 2017 #52 Del Skrevet 21. desember 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ba en god venninne på mat, laget alt fra bunnen og laget mye, der tok hele dagen. Hun så fort at det var mye til overs, jeg tenkte jeg kunne ha det som middag i dagene etter besøket, men plutselig erklærer hun med et smil og største forventning "nå gleder jeg meg til du pakker ned resten til meg, dette skal jeg kose meg med til kvelds". Jeg ble veldig paff, men aa bare at jaja, jeg legger det i en boks for deg. Neste gang lager jeg bare mindre, tror jeg. Er det sånn at middagsbesøket man ber også kan ta med restene hjem? Anonymkode: 7d63a...178 Hæ? Det var din mat. Hun hadde ikke krav på å få med alle restene hjem. Du kunne jo sagt at hun kunne få med seg halvparten hjem men at du også ville ha litt rester til dagen etter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21. desember 2017 #53 Del Skrevet 21. desember 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere, jeg klager ikke, jeg bare lurer på om siden jeg ba henne og laget mat til henne, at restene egentlig er hennes? Jeg kan ingenting om denne typen etikette. Ts Anonymkode: 7d63a...178 Nei det er den som har laget maten sine rester. Man kan selvsagt være raus å la gjesten få med seg litt rester om hun spør fint, om man ønsker det. Men det blir noe annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #54 Del Skrevet 21. desember 2017 Altså, dere som syns det er helt normalt å ta med seg vertens mat hjem, ber dere om hele pakken når noen tilbyr dere en tyggis også? Anonymkode: 7ff4a...62b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #55 Del Skrevet 21. desember 2017 19 timer siden, Måbarefåsiat... skrev: I overkant frekt, altså. Hadde aldri kommet på å si noe sånn engang. Det er nok ingen som har sagt det heller. Anonymkode: 9455f...5b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #56 Del Skrevet 21. desember 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har mange venner så har du da vel hatt besøk før og vært bedt bort på middag selv. Om du da lurer på om det er "etikette" at gjesten skal få med restene hjem må du jo nesten være litt tilbakestående... Derfor vi tror dette er tull. Anonymkode: 9455f...5b6 Nei, jeg har ikke mange venner, jeg har ikke invitert på middag ofte, 2-3 ganger før. Ingen spurte etter rester da. Jeg er ikke erfaren vertinne, derfor prøver jeg å lære dette her. Vært en enstøing i mange år. Ts Anonymkode: 7d63a...178 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
365vinter Skrevet 21. desember 2017 #57 Del Skrevet 21. desember 2017 Jeg hadde blitt glad, jeg, hvis jeg hadde hatt gjester som følte seg så komfortable hos meg og likte maten min så godt at de ville ta med seg litt hjem. Svaret mitt hadde vært selvsagt! :-) Har reist mye rundt omkring i verden, og har aldri opplevd et folkeslag som faktisk krangler om mat og diskuterer hvem som har rett til hva så mye som nordmenn. Alt skal deles likt, være "rettferdig", og gud forby at noen forventer å få noe av noen. Raushet er en dyd, og jeg tror mange ville fått et rikere liv hvis de sluttet å se all form for deling som et spørsmål om hvem som får mest og hvem som får minst. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 21. desember 2017 #58 Del Skrevet 21. desember 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere, jeg klager ikke, jeg bare lurer på om siden jeg ba henne og laget mat til henne, at restene egentlig er hennes? Jeg kan ingenting om denne typen etikette. Ts Anonymkode: 7d63a...178 Hvor går egentlig terskelen for å kalle noen "en god venninne" idag? I gode vennskap er det ikke så mye etikette og man skal i hvertfall ikke behøve å lage problemstillinger på KG av sånne bagateller.. For øvrig er det vanlig å dele på restene etter et godt lag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #59 Del Skrevet 21. desember 2017 Er ikke vanlig blant norske hjem nei. Hos utledninger er det helt annerledes. Det blir aldri lagd mat nok til bare antall personer. Det lages mer enn nok til at alle kan fylle på poser og ta med hjem for de som ønsker det. Bor du i oslo og har utendlanske venner og er på besøk hos dem så er det alltid slik Anonymkode: 5e009...b4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #60 Del Skrevet 21. desember 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Er ikke vanlig blant norske hjem nei. Hos utledninger er det helt annerledes. Det blir aldri lagd mat nok til bare antall personer. Det lages mer enn nok til at alle kan fylle på poser og ta med hjem for de som ønsker det. Bor du i oslo og har utendlanske venner og er på besøk hos dem så er det alltid slik Anonymkode: 5e009...b4e Er det sant? Kan andre bekrefte dette? Anonymkode: 7ff4a...62b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå