AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #1 Del Skrevet 20. desember 2017 Jeg og mannen er separert og er på vei til å flytte fra hverandre. Jeg har årsinntekt på 420 000,-. Kommer til å få i overkant av 4000 i måneden i bidrag fra far. Vi skal ha barna 50/50. I tillegg har jeg mine foreldre som medlåntakere. Og jeg regner med å få 1,5 mill i egenkapital så fort huset vårt er solgt. Likevel så tør ikke banken å gi meg lån... Noen alenemødre her som har boliglån? Anonymkode: 09cac...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #2 Del Skrevet 20. desember 2017 Hvorfor i pokker skal du få så sykt mye penger av mannen din når dere har 50/50?! Anonymkode: 7527c...96f 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #3 Del Skrevet 20. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor i pokker skal du få så sykt mye penger av mannen din når dere har 50/50?! Anonymkode: 7527c...96f Fordi han tjener sykt mye mer enn meg? Anonymkode: 09cac...608 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 20. desember 2017 #4 Del Skrevet 20. desember 2017 Jeg fikk lån da jeg var alene. Men det er jo mye bankene vurderer. Vanskelig å si hvorfor de sier nei til deg, men det finnes jo mange banker. En annen kan vurdere det annerledes. Jeg var veldig snurt på min gamle bank da jeg skulle ta lån ved sist boligbytte. Vært kunde siden jeg var 16 år, alltid hatt orden i økonomi, og likevel fikk jeg dårlige betingelser. Byttet bank,og min gamle bank mistet en trofast kunde gjennom over 20 år. Ulike banker vurderer så definitivt ulikt, så det er verdt å søke i flere, selv om du føler tilknytning til en bank. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #5 Del Skrevet 20. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi han tjener sykt mye mer enn meg? Anonymkode: 09cac...608 Som betyr at du skal ha hans penger i stedefor å ta deg av dine egne barn? Hans penger kan han vel godt bruke når han har barna hos seg. Fatter ikke at han har gått med på en så utnyttende avtale. Anonymkode: 7527c...96f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #6 Del Skrevet 20. desember 2017 Har du vært i flere banker og hørt? Høres rart ut at du ikke skal få lån, da du har 1,5 mill i egenkapital. Men hvor mye lån søker du om? Anonymkode: 01c7c...3e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #7 Del Skrevet 20. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Som betyr at du skal ha hans penger i stedefor å ta deg av dine egne barn? Hans penger kan han vel godt bruke når han har barna hos seg. Fatter ikke at han har gått med på en så utnyttende avtale. Anonymkode: 7527c...96f Er det ikke en fordel at barna har det "godt" når de er hos meg også? Han gjør jo dette til det beste for barna.... Anonymkode: 09cac...608 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #8 Del Skrevet 20. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du vært i flere banker og hørt? Høres rart ut at du ikke skal få lån, da du har 1,5 mill i egenkapital. Men hvor mye lån søker du om? Anonymkode: 01c7c...3e2 Jeg søker om 2,5 mill. Bare hørt med min egen bank, men får høre litt rundt med flere tenker jeg. Anonymkode: 09cac...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #9 Del Skrevet 20. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Som betyr at du skal ha hans penger i stedefor å ta deg av dine egne barn? Hans penger kan han vel godt bruke når han har barna hos seg. Fatter ikke at han har gått med på en så utnyttende avtale. Anonymkode: 7527c...96f Fordi far er vel en oppegående mann, som bryr seg om barna sine, og at de skal ha det bra hos mor og, ikke bare hos far. De 4000 kr er ikke mye, men det kan være nok til at mor kan ha bolig med ett soverom ekstra, så barna slipper å dele rom. Og du vet at man kan kreve bidrag gjennom Nav, og er det sånn at de har 50%, men den ene tjener mye mer enn den andre, så må man betale bidrag. Anonymkode: 01c7c...3e2 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #10 Del Skrevet 20. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg søker om 2,5 mill. Bare hørt med min egen bank, men får høre litt rundt med flere tenker jeg. Anonymkode: 09cac...608 Men har de sagt noe, om du kan få mindre i lån? For 2,5 er jo mye med din inntekt. Kan hende det er mer realistisk med rundt 2 mill. Anonymkode: 01c7c...3e2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #11 Del Skrevet 20. desember 2017 Jeg er alene med to barn, har de 60 %. Tjener rundt 800 i året. Har ca 4000,- i bidrag. Har 2,7 i lån på bolig verdt 3,4. Ikke medlåntaker eller kausjonist. Var null problem. Anonymkode: 7c72f...e40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #12 Del Skrevet 20. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men har de sagt noe, om du kan få mindre i lån? For 2,5 er jo mye med din inntekt. Kan hende det er mer realistisk med rundt 2 mill. Anonymkode: 01c7c...3e2 Nei, de sa ikke noe om mulighet for mindre beløp heller... Anonymkode: 09cac...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #13 Del Skrevet 20. desember 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg søker om 2,5 mill. Bare hørt med min egen bank, men får høre litt rundt med flere tenker jeg. Anonymkode: 09cac...608 2,5 mill er jo veldig mye i forhold til inntekten din. Nesten 6 ganger, faktisk, da synes jeg ikke det er det minste rart du får avslag. De færreste banker er villig til å gi så mye som 5 ganger egen inntekt lenger engang. I stedet for å søke om et bestemt beløp, spør dem hvor mye de er villige til å låne deg. Jeg ville aldri tatt opp så mye lån i forhold til egen inntekt, så jeg ville også tenkt meg om om dette virkelig er lurt. Og jeg har ikke unger engang, mens du har hele 3 stk. Anonymkode: 796ba...8d7 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SesameStreet Skrevet 20. desember 2017 #14 Del Skrevet 20. desember 2017 Er det ikke sånn at de kan gi maks fem ganger inntekt om dagen? Så du endte vel på rundt 2 mill? Etter det er det vel fratrekk fordi du har barn også regnes det ut hvor høyt lån du kan ha? Det var ihvertfall hva de gjorde her. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #15 Del Skrevet 20. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er alene med to barn, har de 60 %. Tjener rundt 800 i året. Har ca 4000,- i bidrag. Har 2,7 i lån på bolig verdt 3,4. Ikke medlåntaker eller kausjonist. Var null problem. Anonymkode: 7c72f...e40 Du skjønner vel at det skriver har null relevans for TS. TS har 50% flere barn enn deg, og du har over 90% høyere inntekt. Med reglene som ble innført i år så er TS avskåret fra å få lån, mens du kan få lån på ca 3 mill. Flott at du deler "solskinn historien" din, men det hjelper nok neppe TS noe. Anonymkode: d9214...c8d 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 20. desember 2017 #16 Del Skrevet 20. desember 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg søker om 2,5 mill. Bare hørt med min egen bank, men får høre litt rundt med flere tenker jeg. Anonymkode: 09cac...608 Det er jo veldig høyt lån i forhold til inntekt da. Jeg fikk låne totalt ca 1,9 mill, som faktisk var litt mer enn kjøpesummen, etter at faren til barna mine døde og jeg satt alene med 6 barn under 18 år. Hadde da 0 i EK, men hadde langt høyere inntekt enn det du har. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #17 Del Skrevet 20. desember 2017 Prøv flere banker. Jeg slet med å få lån da jeg var alene med to barn og fikk nei i flere banker. Men så traff jeg rette banken. ❤️ Anonymkode: c35a6...a8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #18 Del Skrevet 20. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og jeg regner med å få 1,5 mill i egenkapital så fort huset vårt er solgt. Det var dette med å selge skinnet før bjørnen er skutt da... At du "regner med å få" er ganske langt fra å ha, det er kanskje det banken tenker også? Anonymkode: 699a2...2c1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pautina Skrevet 20. desember 2017 #19 Del Skrevet 20. desember 2017 Hvis du får avslag i alle vanlige banker og alt du forteller stemmer burde Husbanken kunne hjelpe deg, tror du passer akkurat inn i det de driver med 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #20 Del Skrevet 20. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du skjønner vel at det skriver har null relevans for TS. TS har 50% flere barn enn deg, og du har over 90% høyere inntekt. Med reglene som ble innført i år så er TS avskåret fra å få lån, mens du kan få lån på ca 3 mill. Flott at du deler "solskinn historien" din, men det hjelper nok neppe TS noe. Anonymkode: d9214...c8d TS stilller kun ett spørsmål: Noen alenemødre her som har boliglån? Så å si til ab at det hun skriver har null relevans for TS er vel ikke helt riktig? Ab svarer bare på spørsmålet. Selv er jeg også alenemor og har boliglån på 1,7 mill. Anonymkode: ef9f0...9dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå