Gå til innhold

Er de fleste KG brukere ensomme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har mann og unger, arb.kollegaer, familie, bekjente og noen få virkelig nære venner. Jeg syns det er deilig å være helt alene og anonym på kg. Deilig å få lov til å ha meninger uten å ha en roøle.

Anonymkode: c9b70...e55

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle 3 årene jeg gikk på vgs. var jeg veldig aktiv på KG. Jeg hadde ingen venner, så etter skolen var jeg hjemme hele tiden. Ble jo ensomt og derfor søkte jeg hit hvor jeg kunne skrive med andre mennesker. Syns det var veldig hyggelig, og her fikk jeg meg flere nettvenner!

I høst flyttet jeg for å studere, og livet mitt tok en helomvending. Jeg fikk uteolig mange venner og er mer sosial enn jeg noen gang har vært. KG ble glemt, rett og slett. Jeg har ikke vært aktiv her på flere måneder! Er tilbake nå fordi jeg er på juleferie i hjembyen og da så og si er tilbake til "gamle rutiner".

Så dette har fått meg til å undre. Er det slik med dere også, eller er det bare slik i mitt tilfelle? 

Anonymkode: 60509...908

Er overhode ikke ensom, kan ikke huske at jeg noen gang har følt meg ensom 🙂

KG er på mobilen som jeg konstant har med og har vel blitt litt «avhengig». KG har temaer for det meste og det er et morsomt tidsfordriv! 👍🏻

Gøy å tulle litt ;-)

Anonymkode: 66f04...57d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A National Acrobat

Jeg tror folk flest syns det å være ensom er skikkelig tabu, og vil mest sannsynlig ikke innrømme det for seg selv engang. 

Jeg har vært ensom hele livet. Har ikke alltid vært alene, men jeg har alltid vært ensom. Det spiller ingen rolle om jeg er med folk eller ikke. 

Endret av A National Acrobat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kronisk syk og er sengeliggende store deler av tiden og er da naturligvis mye alene. KG dekker litt av det sosiale behovet jeg har de dagene jeg ikke orker å snakke med folk i det virkelige liv.

Prøvde å kutte ut KG en stund, men syns det ble litt tomt uten. Når man er så mye alene er det fint å få litt input fra andre mennesker, uten at det tar for mye krefter. Stort sett deltar jeg ikke engang i samtaler og diskusjoner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mann og unger, arb.kollegaer, familie, bekjente og noen få virkelig nære venner. Jeg syns det er deilig å være helt alene og anonym på kg. Deilig å få lov til å ha meninger uten å ha en roøle.

Anonymkode: c9b70...e55

👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell

Jeg er ikke ensom. Jeg stikker innom her når jeg trenger å komme unna og være litt for meg selv. For meg selv og for meg selv...dere er jo selvfølgelig her, men det er så deilig med folk som ikke krever noe av meg og samtaler jeg kan hoppe inn i eller ignorere etter smak, behag og dagsform :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ensom, har samboer, familie og venner, driver med organisert idrett, frivillig arbeid og er i full jobb. Men bruker kg  på mobilen når jeg har dødtid (venter på noe, kollektivtransport), trenger en pause på jobb, eller som nå før jeg sovner. Synes det er morsomt tidsfordriv innimellom.

Anonymkode: 9c0a3...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

er her fordi jeg ikke har noen andre å snakke med, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Synes jeg bare blir avvist og maser om profesjonell hjelp og har ventet fem måneder. Kan heller ikke snakke med foreldrene og legen, synes de sårer mer enn å forstå. Venner har alltid vært vanskelig å få... har akkurat vært igjennom et samlivsbrudd på flere år, han virker ikke til å bry seg og savne meg, heller glad for å bli kvitt meg vel, ingen er glad i meg mest sannsynlig... for ellers hadde folk vist mer interesse og tatt kontakt. mistet til og med for noen år siden bestevenninna mi etter mange år og det virker ikke som om hun heller ofrer en eneste tanke. Det er så lett for andre å drite i meg, og skulle gjerne hatt noen å være sammen med og eller en psykolog akkurat nå. Men det får jeg ikke enda jeg står på. Til og med møtt en fyr som bare stakk etter sex og ikke tatt kontakt igjen, aldri opplevd noe lignende før, pluss noen andre som var veldig veldig interessert for så å ikke ville møte meg plutselig... dør av å ha det sånn, og vet ikke hva jeg skal gjøre for å ha andre mennesker rundt meg og det med å glede andre og tilbake... hvorfor kan ikke jeg også oppleve det... har også blitt mye dårlig behandlet opp gjennom årene pluss stonewalled uten grunn... av både eks, svigerinne, venninner, kompiser, klassekamerater, kunder osv...

Anonymkode: d2834...069

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Føler meg ikke ensom. Men orker ikke å være så sosial så ofte ellers. Det krever ikke så mye å være her , og velger selv hva jeg vil engasjere meg i. Så  en lettvint måte å være " sosial " på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker KG til prokrastinering i leseperioder, for å få tiden til å gå når jeg venter på noe og er litt rastløs og når jeg ligger i sengen og egentlig bør sove, men ikke er trøtt. Nå ser jeg ikke på det som å være sosial når jeg er på KG. 

Anonymkode: 7aa57...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært mye på KG i begge mammaperm periodene. Ellers aldri. Vil si jeg er her når jeg har mye ledig tid og kjeder meg. 

Anonymkode: 03376...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke ensom. Har en jobb jeg trives i, barn som bor hjemme og venner. Det er folk rundt meg stort sett hele tiden. Heldigvis for det, for slik har det alltids vært. Samtidig har jeg vært gjennom en vanskelig periode i livet mitt nå. Jeg er ikke den som er så flink å prate med venner og familie om alt, og da er det greit å lese litt om andres problemer. her på KG. ...  Få tankene over på noe annet...:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er smertefullt ensom. 

Anonymkode: 58bf2...cbe

:klem:

Anonymkode: 96d69...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en supersosial jobb og litr tid til kg når jeg kommer hjem til hud, mann oh barn... Men nå er jeg langtidssykmeldt og bruker derfor kg som tidsfordriv.. men ikke for å få nettvenner.

Anonymkode: 627b6...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...