AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #1 Del Skrevet 19. desember 2017 Alltid hvert år får jeg tabell trekk og det er oppført tall for inntekt og renteinntekt mye høyere enn de reelle tallene, enda de vet at jeg har fått endret til prosenttrekk hvert år fordi jeg er ufør. Og så skulle jeg inn og endre det på nett og be om prsenttrekk. Lørdag sto det; Du kan sæke om dette fra den 19 desember. Og det kom opp et rødt varselssignal når jeg forsøkte å huke av på det etter kl 24 i natt, som nå er den 19 desember. Så jeg logget inn nå og forsøkte å endre, men nå står det: du kan søke om dette fra den 20 desember.... Jeg kommer til å ringe skatteetaten imorgen om jeg ikke får huket av for dette på nett imorgen tidlig, men skal ikke det være mulig å huke av dette nå når det faktisk sto den 19 i går??? Hva? Har andre fått samme problem? Anonymkode: 168b4...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 19. desember 2017 #2 Del Skrevet 19. desember 2017 Er det et stort problem at du ikke får endret neste års skattekort før dette årets jul? Jeg sliter litt med å forstå det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #3 Del Skrevet 19. desember 2017 10 minutter siden, T-Rex skrev: Er det et stort problem at du ikke får endret neste års skattekort før dette årets jul? Jeg sliter litt med å forstå det. For de av oss med angst og stresslidelser er det best å få slikt unnagjort snarest mulig. Men nå avsporer du fra trådens tema og du bidrar ikke til noe som helst konstruktivt her. Som å svare på om du opplever samme problem ved endring av skattekortet. Anonymkode: 168b4...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 19. desember 2017 #4 Del Skrevet 19. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker said: For de av oss med angst og stresslidelser er det best å få slikt unnagjort snarest mulig. Anonymkode: 168b4...d8c Er det sånn fatt får du ha meg unnskyldt. Men faktum er at det er helt minimalt med ekstra skatt du eventuelt betaler (og får igjen etter skatteoppgjøret), om det tar en måned ekstra å få fikset dette. Det var egentlig det jeg mente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #5 Del Skrevet 19. desember 2017 Slapp av. Jeg har ikke fått skattekortet mitt enda en gang. Anonymkode: b2e89...871 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #6 Del Skrevet 19. desember 2017 20 minutter siden, T-Rex skrev: Er det sånn fatt får du ha meg unnskyldt. Men faktum er at det er helt minimalt med ekstra skatt du eventuelt betaler (og får igjen etter skatteoppgjøret), om det tar en måned ekstra å få fikset dette. Det var egentlig det jeg mente. Det er over 1000 pr mnd i forskjell så utgjør ganske mye for meg. Anonymkode: 168b4...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #7 Del Skrevet 19. desember 2017 Jeg får samme beskjed. Utrolig irriterende, for jeg vil bare få endra det så det er gjort. Ellers er det fort gjort at jeg glemmer det. Stod 19. i helga og i går, mens i dag stod det 20. Hvis det står 21. i morgen ringer jeg og skatteetaten. Så kan de svette litt før jul også, sånn som meg Anonymkode: d109b...3a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 19. desember 2017 #8 Del Skrevet 19. desember 2017 Just now, AnonymBruker said: Det er over 1000 pr mnd i forskjell så utgjør ganske mye for meg. Anonymkode: 168b4...d8c Hvordan skjer det, da? Ja, ja, du skal få slippe å legge ut økonomien din her. Jeg har bare veldig vanskelig for å se at det blir så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #9 Del Skrevet 19. desember 2017 Akkurat nå, T-Rex skrev: Hvordan skjer det, da? Ja, ja, du skal få slippe å legge ut økonomien din her. Jeg har bare veldig vanskelig for å se at det blir så mye. Ved at de trekker 1000 mer i skatt pr mnd enn de gjør nå? Ved skatteoppgjøret får jeg tilbake ca 4-5000 i skatt med prosenttrekket, og jeg har ikke råd til å "miste" eller "spare"" den tusenlappen i skatt hver måned. Ikke er det anbefalt å la de trekke så mye i skatt heller sies det. Anonymkode: 168b4...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #10 Del Skrevet 19. desember 2017 3 minutter siden, T-Rex skrev: Hvordan skjer det, da? Ja, ja, du skal få slippe å legge ut økonomien din her. Jeg har bare veldig vanskelig for å se at det blir så mye. Feil skattetrekk kan da utgjøre langt mer enn 1000 kr i mnd. I fjor ble jeg trukket over 6000 for mye i mnd. Anonymkode: b2e89...871 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #11 Del Skrevet 19. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får samme beskjed. Utrolig irriterende, for jeg vil bare få endra det så det er gjort. Ellers er det fort gjort at jeg glemmer det. Stod 19. i helga og i går, mens i dag stod det 20. Hvis det står 21. i morgen ringer jeg og skatteetaten. Så kan de svette litt før jul også, sånn som meg Anonymkode: d109b...3a5 Da er vi to! Anonymkode: 168b4...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #12 Del Skrevet 19. desember 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feil skattetrekk kan da utgjøre langt mer enn 1000 kr i mnd. I fjor ble jeg trukket over 6000 for mye i mnd. Anonymkode: b2e89...871 Anonymkode: 95d0b...f44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #13 Del Skrevet 19. desember 2017 28 minutter siden, T-Rex skrev: Hvordan skjer det, da? Ja, ja, du skal få slippe å legge ut økonomien din her. Jeg har bare veldig vanskelig for å se at det blir så mye. Det er da ikke uvanlig at det kan bli 1000kr og enda mer. Det kommer jo helt an på hva som ligger til grunn for skatteberegningen. Hos meg er det f.eks 2.000.000 feil i grunnlaget. Så det er jeg litt ivrig på å få endret. Anonymkode: d109b...3a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #14 Del Skrevet 19. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 95d0b...f44 Hvorfor gjør du dette? Jeg og har opplevd det! Anonymkode: 168b4...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #15 Del Skrevet 19. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 95d0b...f44 ? Anonymkode: b2e89...871 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #16 Del Skrevet 20. desember 2017 Kontaktet skatteetaten angående den luken om prosentsats, og fikk vite at de hadde feil i systemet som de holder på å rette opp i. Og da er det bare å vente til romjulen eller noe med å forsøke å sende inn på nytt visst. Databugs....... ååååååh! Anonymkode: 168b4...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #17 Del Skrevet 20. desember 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kontaktet skatteetaten angående den luken om prosentsats, og fikk vite at de hadde feil i systemet som de holder på å rette opp i. Og da er det bare å vente til romjulen eller noe med å forsøke å sende inn på nytt visst. Databugs....... ååååååh! Anonymkode: 168b4...d8c Jeg ringte også, og han skjønte ikke hvorfor det ikke funket. Men han endret tallene for meg da, så da har jeg fått endret skattekortet mitt uansett. Anonymkode: d109b...3a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #18 Del Skrevet 20. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ringte også, og han skjønte ikke hvorfor det ikke funket. Men han endret tallene for meg da, så da har jeg fått endret skattekortet mitt uansett. Anonymkode: d109b...3a5 Men får du tabell eller prosenttrekk? Anonymkode: 168b4...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #19 Del Skrevet 20. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men får du tabell eller prosenttrekk? Anonymkode: 168b4...d8c Jeg vil ha prosent, så jeg ba om det. Anonymkode: d109b...3a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #20 Del Skrevet 21. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil ha prosent, så jeg ba om det. Anonymkode: d109b...3a5 Ok. Nå fikk jeg endelig endret og huket av for prosenttrekk. Anonymkode: 168b4...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå