Gå til innhold

Helt grønn på baking - logistikkspm

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er helt vanvittig grønn på julebaking (all baking og matlaging, for å være ærlig!), men jeg bor i utlandet og vil gjerne vise vennene mine norsk julegodis.

Jeg har ADD og sliter med å holde fokus, særlig når det er flere ting å holde styr på. Håpte dere kunne fortelle meg hvilke av disse jeg bør begynne med, altså i hvilken rekkefølge jeg bør jobbe? 

Kokosmakroner (bruker oppskrift fra Det Søte Liv)

Kokkosboller (Oppskrift fra aperitif.no)

Risboller (Oppskroft fra bakeprosjektet.no)

Kakemenn (fra Mylittlekitchen.no)

Mandelsjokoladekuler (ikke funnet oppskrift ennå)

Jeg har kommet på langt som å skjønne at jeg bør lage kakemenndeigen dagen før bakedagen og la den ligge i kjøleskapet over natten... Men så, hvor bør jeg starte? Hjelp meg å strukturere dette så jeg ikke failer fullstendig! Tusen takk ❤️

Anonymkode: 33896...39e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg ikke giddet lese noen av oppskriftene, men jeg antar kokosbollene innebærer at koskos-fyllet må stå og stivne før du kan ha over sjokolade. Så det er jo ikke verre enn at du begynner med kakemennene (dagen før utbaking), og så lager kokosmassen, og deretter lager alt det andre, og har sjokolade på kokosbollene. 

Anonymkode: b73d2...f5a

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor det virker som du prøver å lage alt på en gang. Hvorfor ikke bare lage noe en gang og noe annet en annen gang?
Ting blir ikke nødvendigvis vellykket første gangen man lager det heller, ta deg tid til å prøve ut hver oppskrift uten å stresse med tiden. Evt prøv ut oppskriftene på forhånd før du skal lage sammen med andre?

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Uni said:

Jeg skjønner ikke hvorfor det virker som du prøver å lage alt på en gang. Hvorfor ikke bare lage noe en gang og noe annet en annen gang?
Ting blir ikke nødvendigvis vellykket første gangen man lager det heller, ta deg tid til å prøve ut hver oppskrift uten å stresse med tiden. Evt prøv ut oppskriftene på forhånd før du skal lage sammen med andre?

Det var egentlig planen, men pga endring i hjemreisedatoer blant vennene er det plutselig bare i morgen vi kan møtes for julekveld! Ergo, jeg må starte i dag..

Anonymkode: 33896...39e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...