mittnavn Skrevet 22. desember 2017 #21 Del Skrevet 22. desember 2017 3 timer siden, herremann skrev: folk bør bry seg om hverandres matvaner. folk bør bry seg om hverandre generelt. er så alt for mange som gir blaffen i kosthold, fysisk aktivitet osv og som faller utenfor grunnet sykdom. og gjett hvem som blir sittende med regninga? jo, oss som ikke får lov å påpeke andres matvaner. Voksne folk skal få lov til å passe på matvanene sine selv, det er ikke andres oppgave å prøve å "fikse" det. Uansett, når folk kommer med sånne kommentarer er det ikke for å hjelpe dem, men for å være morsom eller frekk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #22 Del Skrevet 22. desember 2017 Det er veldig mange som sitter og høylytt detaljinformerer oss med diabetes i hva vi kan og ikke kan spise. Ikke ha de peiling. Ikke har de manerer, og ikke har de noe med hva vi spiser, - så hold kjeft for F**n! Anonymkode: 4348d...023 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #23 Del Skrevet 22. desember 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Men fokuset ditt er på hvordan andre skal endre seg, ikke hvordan du skal håndtere noe som er et problem for deg. Anonymkode: b3bd6...90b Det vet jeg, men dette går jo da på folkeskikk. Er det så vanskelig å oppføre seg? Jeg syns det er det samme som å si til noen "oj du var feit/tynn/kvisete/brei over ræva!" Det er bare visse ting man ikke sier! Er nemlig noe som heter empati, folk kan bli lei seg. Og jeg vet jeg er sensitiv rundt det her, men syns det er frekt. Var en periode jeg var veldig deppa og ikke spiste. Da var det gærent og.. Anonymkode: 3b210...00b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie123 Skrevet 22. desember 2017 #24 Del Skrevet 22. desember 2017 Opplever det stadig, dessverre. Har en spiseforstyrrelse og det gjør ikke akkurat den bedre av å få slike kommentarer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #25 Del Skrevet 22. desember 2017 Folk legger seg opp i alt for tiden. Istedenfor å passe på seg selv så blander de seg inn i andres liv... Det er sååå idiotisk Anonymkode: 0e008...426 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #26 Del Skrevet 23. desember 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du syns det er greit at andre kritiserer maten din? Du har en fetish for det lissom eller? Jeg kan ikke noe for at jeg sliter med mat, når jeg har det kjipt så spyr jeg. Hvis noen kritiserer maten min så tenker jeg med en gang at de hinter til at jeg er feit. OG det er alltid menn som sier sånt, nesten aldri damer. Fordi menn eier ikke følelser eller empati tydeligvis. Anonymkode: 3b210...00b Ja, det er noen ganger litt teit at uvitende folk kommenterer maten til andre. Forstår du har problemer med mat og når du har det kjipt så spyr du. Men saken er at man velger selv hvordan man vil reagerer på andre, og så tenker jeg at det kan være bra å prøve å forandre måten du reagerer på når andre kommenterer maten din. Hvis du prøver å ikke bry deg om andre folks meninger om maten din/deg, så blir det lettere etterhvert. Det kan være både menn og kvinner som lirer av seg dumme kommentarer om mat, men skjønner du har opplevd at flest menn sier sånt. Prøv så godt du kan å hev deg over det etterhvert - selv om det ikke er så lett! Øvelse gjør mester Anonymkode: 6db81...d54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #27 Del Skrevet 23. desember 2017 Ja, dette er en uting. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor andre har et behov for å komme med kommentarer om hva og hvordan andre spiser. De potensielle negative konsekvensene overgår jo hva enn disse menneskene får ut av å slenge ut disse kommentarene. Så min oppfordring er: tenk litt på samtalepartneren før man snakker. Mat er faktisk noe mange har problemer med, og potensielt sett kan man også fostre opp problemer som ikke har vært der med det opphenget i andres matinntak. Anonymkode: 3f6d3...6a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #28 Del Skrevet 23. desember 2017 On 18.12.2017 at 10:19 PM, AnonymBruker said: Det er så uhøflig å kommentere hva/hvor mye andre spiser syns jeg! Og jeg har litt issues med mat pga dette. Som f.eks en dag hadde jeg tatt en stor porsjon fra salatbaren i kantina, fordi jeg var sulten. Så sa kollegaen min: skal du virkelig spise SÅ mye? seriøst? Da snudde jeg, helte ut maten og stakk fingeren i halsen, og gråt hele dagen Vet at folk ikke er synske, men man kan tenke litt før man kommenterer andres matvaner. Det kan være sensitivt. Skjønner ikke vitsen heller, la nå folk spise hva de vil. Flere som har møtt sånne folk? Anonymkode: 3b210...00b Jeg syns det er et kompliment å bli kommentert matvaner på. Det holder meg skjerpet til å spise sunt. Noe som over tid bare vil takkes for. Anonymkode: b549d...a0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #29 Del Skrevet 23. desember 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er et kompliment å bli kommentert matvaner på. Det holder meg skjerpet til å spise sunt. Noe som over tid bare vil takkes for. Anonymkode: b549d...a0f Hva har det med saken å gjøre? Det er ingens business hva man spiser. Uansett så spiser jeg sunt, men noen dager er jeg mer sulten enn andre dager. Det er det ingen som har noe med faktisk. Men jeg har nå lunch for meg selv så ingen ser meg på jobb, så da slipper jeg sånne kommentarer Anonymkode: 3b210...00b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #30 Del Skrevet 23. desember 2017 Det verste er vel de som skal fortelle hva du skal spise, det er kake på jobben eller noe annet junk. ALLE SKAL spise...."skal du ikke ha kake??" "jooo, ta et kakestykke da" "Så koooselig!" Spis hva DU vil, men husk at du blir hva du spiser i det lange løp. Anonymkode: 2d790...40b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #31 Del Skrevet 23. desember 2017 5 hours ago, AnonymBruker said: Hva har det med saken å gjøre? Det er ingens business hva man spiser. Uansett så spiser jeg sunt, men noen dager er jeg mer sulten enn andre dager. Det er det ingen som har noe med faktisk. Men jeg har nå lunch for meg selv så ingen ser meg på jobb, så da slipper jeg sånne kommentarer Anonymkode: 3b210...00b Det det har med saken å gjøre er at jeg takker de for tilbakemeldingene mer enn å bli sur. Anonymkode: b549d...a0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #32 Del Skrevet 23. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Spis hva DU vil, men husk at du blir hva du spiser i det lange løp. Anonymkode: 2d790...40b Bedre å være en søt, myk og formfull bløtkake enn et flatt, hardt og tørt knekkebrød Hint: den floskelen funker dårlig. Anonymkode: f9526...621 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supernova17 Skrevet 24. desember 2017 #33 Del Skrevet 24. desember 2017 Jeg blir rasende og provosert av å lese gjennom denne tråden, men heldigvis er mange enige med meg. Det er så unøvendig å kommentere andres matvaner. Etter mange år med spiseforstyrrelser kan jeg etter egen erfaring si det er dumt å blande seg for mye inn i andres mat. Folk må lære seg å passe på sine egne matvaner. Hvis noen sa et eneste skjevt ord til meg om min mat kunne jeg kaste opp mange ganger for "bare" én kommentar. Dette bør alle slutte med! De som sier de finner det motiverende eller ikke har noe i mot at andre kommenterer, har ikke problemer med dette. De må også slutte å kommentere, selv om de er så heldige å ikke slite med det selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #34 Del Skrevet 25. desember 2017 På 22.12.2017 den 20.51, herremann skrev: folk bør bry seg om hverandres matvaner. folk bør bry seg om hverandre generelt. er så alt for mange som gir blaffen i kosthold, fysisk aktivitet osv og som faller utenfor grunnet sykdom. og gjett hvem som blir sittende med regninga? jo, oss som ikke får lov å påpeke andres matvaner. Folk bør bry seg om hverandre. Dersom du påpeker hva andre spiser fordi du bryr deg om dem, så mangler du kunnskap om konsekvensene av å kommentere slikt. Regninga du er bekymret for vokser pga slike kommentarer. Både menneskelig og økonomisk. Anonymkode: f0bce...5b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #35 Del Skrevet 25. desember 2017 Alt etter som, men enkelte forsyner seg vel grovt feks med kakebord i selskaper slik siste som kommer ikke får smakt, går an å forsyne seg to ganger, er noe som heter folkeskikk også da... Anonymkode: 14386...0de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #36 Del Skrevet 25. desember 2017 Jeg får stadig kommentarer på at jeg spiser så lite. Jeg er helt normalvektig, ikke noe syklig tynn. Jeg har alltid hatt dårlig appetitt på morgenen og ettermiddagen, og spiser derfor lite på jobb. Jeg får kommentarer som "oj, skal du bare spise det der?" nesten daglig. Det er skikkelig ubehagelig å sitte og spise på jobb nå. Anonymkode: bdd67...102 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå