Gjest Mysticgirl Skrevet 20. desember 2017 #61 Del Skrevet 20. desember 2017 På 18.12.2017 den 19.47, AnonymBruker skrev: Jeg jobber på et tannlegekontor, og vi har nesten alltid godteri på pauserommet, og mange av oss drikker ofte brus også. Practice what you preach? Not so much😂 Anonymkode: efafb...0c7 Ingen hull, ingen jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #62 Del Skrevet 20. desember 2017 Selv har jeg aldri drukket brus på jobb (bortsett fra en gang da vi kjøpte champagnebrus og drakk den av champagneglass for å feire en kollega ) og har aldri sett noen av kollegaene mine gjøre det heller, men dette høres ut som et veldig tøysete forbud. Anonymkode: 20e6b...705 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #63 Del Skrevet 20. desember 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv har jeg aldri drukket brus på jobb (bortsett fra en gang da vi kjøpte champagnebrus og drakk den av champagneglass for å feire en kollega ) og har aldri sett noen av kollegaene mine gjøre det heller, men dette høres ut som et veldig tøysete forbud. Anonymkode: 20e6b...705 Og dette er hvilken bransje? 😴😴😴😴 Anonymkode: eea2e...345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
schwifty Skrevet 20. desember 2017 #64 Del Skrevet 20. desember 2017 http://www.who.int/mediacentre/news/releases/2015/sugar-guideline/en/ "4 March 2015 ¦ Geneva - A new WHO guideline recommends adults and children reduce their daily intake of free sugars to less than 10% of their total energy intake. A further reduction to below 5% or roughly 25 grams (6 teaspoons) per day would provide additional health benefits." Hvis du drikker en 0.5 liters flaske med Cola så får du rundt 53 gram sukker i deg. Det er 3 gram over maks anbefalt sukkerinntak på en daglig basis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 20. desember 2017 #65 Del Skrevet 20. desember 2017 10 minutter siden, schwifty skrev: http://www.who.int/mediacentre/news/releases/2015/sugar-guideline/en/ "4 March 2015 ¦ Geneva - A new WHO guideline recommends adults and children reduce their daily intake of free sugars to less than 10% of their total energy intake. A further reduction to below 5% or roughly 25 grams (6 teaspoons) per day would provide additional health benefits." Hvis du drikker en 0.5 liters flaske med Cola så får du rundt 53 gram sukker i deg. Det er 3 gram over maks anbefalt sukkerinntak på en daglig basis. Hvorfor mener du at sjefen har ansvar for å passe på at folk ikke får i seg for mye sukker? Argumentet til sjefen var dessuten miljø. Om han mener arbeidsmiljø eller om han tenker på jordkloden vår vites ikke. Jeg drikker ikke brus på jobb, men jeg ville gjort det om jeg var deg for å se hva som skjer.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cleangal Skrevet 20. desember 2017 #66 Del Skrevet 20. desember 2017 Jeg tror jeg hadde fått akutt trassalder hvis sjefen hadde kommet med en sånn beskjed. Heldigvis har ikke sjefen for vane å legge seg opp i hva jeg drikker eller spiser på jobb. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #67 Del Skrevet 20. desember 2017 Be han skaffe en Berkey vannrenser til jobben, jeg skal love deg at du ikke savner brus da. Det er ikke et rensesystem som man fester til krana eller noe, men en beholder som står på benken som man fyller opp. Med ferskpresset sitron og litt honning er det millioner ganger bedre enn brus, og det alene gjør faktisk en forskjell på vannet. Anonymkode: 59548...63f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
schwifty Skrevet 20. desember 2017 #68 Del Skrevet 20. desember 2017 Akkurat nå, penny_ skrev: Hvorfor mener du at sjefen har ansvar for å passe på at folk ikke får i seg for mye sukker? Argumentet til sjefen var dessuten miljø. Om han mener arbeidsmiljø eller om han tenker på jordkloden vår vites ikke. Jeg drikker ikke brus på jobb, men jeg ville gjort det om jeg var deg for å se hva som skjer.. Ville du trives på en arbeidsplass som har mye sykefravær? Det er vel rundt der jeg vil tippe sjefen prøver å jobbe imot med å sette fokus på sunnhet i hverdagen. Helst så burde vi som individet klare å regulere dette selv, men så er vi bare mennesker som handler etter våre impulser, og det er uheldig med tanke på fristelsene vi møter i hverdagen. Er man ikke obs på dette så sklir det fort ut. http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1080/140349404100410019172 En jeg gikk i videregående med fikk diabetes 2 (mens vi gikk på skole sammen), og viste meg et sår som var typisk for diabetere. Personen hadde med seg sjokolade og brus hver eneste dag på skolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 20. desember 2017 #69 Del Skrevet 20. desember 2017 (endret) 22 minutter siden, schwifty skrev: Ville du trives på en arbeidsplass som har mye sykefravær? Det er vel rundt der jeg vil tippe sjefen prøver å jobbe imot med å sette fokus på sunnhet i hverdagen. Helst så burde vi som individet klare å regulere dette selv, men så er vi bare mennesker som handler etter våre impulser, og det er uheldig med tanke på fristelsene vi møter i hverdagen. Er man ikke obs på dette så sklir det fort ut. http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1080/140349404100410019172 En jeg gikk i videregående med fikk diabetes 2 (mens vi gikk på skole sammen), og viste meg et sår som var typisk for diabetere. Personen hadde med seg sjokolade og brus hver eneste dag på skolen. Ja, ikke sant. Hver eneste dag. Om man vil ha en brus av og til på jobb, så bør man "få lov" til det. Sjefen kan ikke styre hva de gjør når de kommer hjem, så de daglige brusdrikkerne får det i seg uansett. Dette er ikke sjefens ansvar. Dessuten kan de vel bare spise en sjokolade i stedet om brus er ulovlig. Aner ikke hva sjefen legger til grunn her egentlig, annet enn at det har med miljø og gjøre. Endret 20. desember 2017 av penny_ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
schwifty Skrevet 20. desember 2017 #70 Del Skrevet 20. desember 2017 12 minutter siden, penny_ skrev: Ja, ikke sant. Hver eneste dag. Om man vil ha en brus av og til på jobb, så bør man "få lov" til det. Sjefen kan ikke styre hva de gjør når de kommer hjem, så de daglige brusdrikkerne får det i seg uansett. Dette er ikke sjefens ansvar. Dessuten kan de vel bare spise en sjokolade i stedet om brus er ulovlig. Aner ikke hva sjefen legger til grunn her egentlig, annet enn at det har med miljø og gjøre. Alle bekker små, gjør om til en stor Å. https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2016/03/15/195205583/usunt-kosthold-koster-oss-154-milliarder-hvert-ar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21. desember 2017 #71 Del Skrevet 21. desember 2017 (endret) 4 timer siden, schwifty skrev: Alle bekker små, gjør om til en stor Å. https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2016/03/15/195205583/usunt-kosthold-koster-oss-154-milliarder-hvert-ar I så tilfelle bør alle arbeidsplasser forby alt som ikke er sunt da? Alle kantiner må slutte å selge brus, snop og kaker også. Men jeg syns nå det blir ganske sykt at andre skal bestemme hva voksne skal ha lov til å spise/drikke og ikke. Endret 21. desember 2017 av Maleficenta 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 21. desember 2017 #72 Del Skrevet 21. desember 2017 4 timer siden, schwifty skrev: Alle bekker små, gjør om til en stor Å. https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2016/03/15/195205583/usunt-kosthold-koster-oss-154-milliarder-hvert-ar Skal vi forby alt som ikke er sunt? Alt er usunt i feile mengder så og vann 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #73 Del Skrevet 21. desember 2017 På 18.12.2017 den 20.16, Maleficenta skrev: Å whatever. Du skjønner hva jeg mener. De fleste med phd sitter på kontor. Om det er leger så står de uansett ikke å drikker brus mens de jobber. Hva de drikker i lunsjpausen har ingen noe med uansett med mindre det er alkohol Eh... På 18.12.2017 den 21.04, Priyanka skrev: Lege og psykolog er profesjonsstudier, ikke PhD. Sosionomer har bachelor eller master, det samme har vanligvis pedagoger også. Det med PhD er som regel folk som ender opp som forskere, siden de har forsket og tatt doktorgrad. Du er vel klar over at leger, psykologer, sosionomer og andre kan ha en PhD? For å jobbe som overlege på sykehus er det som regel krav om doktorgrad eller tilsvarende kompetanse for eksempel. Anonymkode: dab50...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Priyanka Skrevet 21. desember 2017 #74 Del Skrevet 21. desember 2017 3 hours ago, AnonymBruker said: Eh... Du er vel klar over at leger, psykologer, sosionomer og andre kan ha en PhD? For å jobbe som overlege på sykehus er det som regel krav om doktorgrad eller tilsvarende kompetanse for eksempel. Anonymkode: dab50...8e1 LOL, er vel svært få som har det som jobber klinisk. Kjenner svært mange leger og psykologer, men for all del, tro det du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 21. desember 2017 #75 Del Skrevet 21. desember 2017 12 timer siden, schwifty skrev: Ville du trives på en arbeidsplass som har mye sykefravær? Det er vel rundt der jeg vil tippe sjefen prøver å jobbe imot med å sette fokus på sunnhet i hverdagen. Helst så burde vi som individet klare å regulere dette selv, men så er vi bare mennesker som handler etter våre impulser, og det er uheldig med tanke på fristelsene vi møter i hverdagen. Er man ikke obs på dette så sklir det fort ut. http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1080/140349404100410019172 En jeg gikk i videregående med fikk diabetes 2 (mens vi gikk på skole sammen), og viste meg et sår som var typisk for diabetere. Personen hadde med seg sjokolade og brus hver eneste dag på skolen. Da er det vel bare å drikke sukkerfri. Ellers er det nok veldig få som får diabetes type 2 på videregående og jeg har aldri sett noen som har fått diabetisk fotsår på så kort tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #76 Del Skrevet 21. desember 2017 10 minutter siden, Illuminatum skrev: Da er det vel bare å drikke sukkerfri. Ellers er det nok veldig få som får diabetes type 2 på videregående og jeg har aldri sett noen som har fått diabetisk fotsår på så kort tid. Poenget er at sjefen sier det er forbudt, da er det faktisk forbudt. Som leder så forventer jeg faktisk lydighet, enten det gjelder brusforbud eller om jeg ber deg stå på et ben og holde en presentasjon. Ber jeg deg, så skal du gjør det uansett. Anonymkode: 8fa64...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 21. desember 2017 #77 Del Skrevet 21. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Poenget er at sjefen sier det er forbudt, da er det faktisk forbudt. Som leder så forventer jeg faktisk lydighet, enten det gjelder brusforbud eller om jeg ber deg stå på et ben og holde en presentasjon. Ber jeg deg, så skal du gjør det uansett. Anonymkode: 8fa64...3df Det var en kommentar til at det var helseskadelig å drikke så mye sukker. Ellers har ledere ingen hjemmel for å kreve brusforbud i seg selv. Arbeidssituasjonen kan medføre at du ikke kan nyte dette i arbeidstid men bare i pauser. Det er grenser for arbeidsgivers styringsrett, men det kjenner du sikker til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr. Kilmister Skrevet 21. desember 2017 #78 Del Skrevet 21. desember 2017 På 18.12.2017 den 17.45, AnonymBruker skrev: Kan sjefen forby oss å ha med brus på jobb? Sjefen sa at det er så dårlig for miljøet..men ærlig talt, vi er kunnskapsbedrift med masters/phd og er godt voksne! 👩⚕️👨⚕️😲 Anonymkode: eea2e...345 Vet du noe, jeg vet ikke hva du jobber med, men tror jeg hadde gitt en lang faen i å hva han hadde sagt. Dønn ærlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #79 Del Skrevet 21. desember 2017 5 minutter siden, Illuminatum skrev: Det var en kommentar til at det var helseskadelig å drikke så mye sukker. Ellers har ledere ingen hjemmel for å kreve brusforbud i seg selv. Arbeidssituasjonen kan medføre at du ikke kan nyte dette i arbeidstid men bare i pauser. Det er grenser for arbeidsgivers styringsrett, men det kjenner du sikker til. Styringsrett gjelder hvilke oppgaver man kan få tildelt, ikke brusforbud eller at man forventer 100% lydighet generelt. Anonymkode: 8fa64...3df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 21. desember 2017 #80 Del Skrevet 21. desember 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Styringsrett gjelder hvilke oppgaver man kan få tildelt, ikke brusforbud eller at man forventer 100% lydighet generelt. Anonymkode: 8fa64...3df I alt annet enn slavekontrakter er det ingen hjemmel for 100% lydighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå