AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #61 Del Skrevet 19. desember 2017 Hva om han er fattig. Ville det ikke da være en god gjerning å plukke han opp? Anonymkode: e01f0...807 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #62 Del Skrevet 19. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva om han er fattig. Ville det ikke da være en god gjerning å plukke han opp? Anonymkode: e01f0...807 Syns fortsatt han bør spørre om skyss å ikke bare kreve Anonymkode: 74729...79e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #63 Del Skrevet 19. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva om han er fattig. Ville det ikke da være en god gjerning å plukke han opp? Anonymkode: e01f0...807 Ja, hva så? Fattige har ikke krav på å få sitte på med andre som har tatt seg råd til å kjøpe seg bil. Fyren spør ikke engang, han krever og forventer å få ting gratis som andre betaler for. Anonymkode: 556ec...1b0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 19. desember 2017 #64 Del Skrevet 19. desember 2017 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så i stedet for å spørre, så skal han ta det for gitt at han bare kan få lov til å sitte på med folk? Det går faktisk busser til/fra jobben hans, og det er INGEN menneskerett å få lov til å sitte på med kollegaer. At han må vente i 40 minutter på bussen er noe mange andre også gjør, så jeg synes ikke synd på ham. Anonymkode: 8396c...115 Snille dere er ! Å tilby seg. Gud forby. Jaja. Sånn er nå denne verden iblant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #65 Del Skrevet 19. desember 2017 11 minutter siden, NotNaomi skrev: Snille dere er ! Å tilby seg. Gud forby. Jaja. Sånn er nå denne verden iblant. Å tilby seg å la en kollega sitte på med deg til/fra jobb skal være en frivillig handling, ikke noe man skal stå der og kreve. Og at denne fyren i tillegg løper etter bilene og slår på dem for å få kollegaene til å stoppe - er det en slik verden du vil ha, kanskje? At man skal true seg til å sitte på bare fordi man velger bort bussen? Hva er galt med bussen? Den tilbyr deg også skyss til/fra jobb - ser ikke helt problemet? Anonymkode: 8396c...115 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #66 Del Skrevet 19. desember 2017 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns fortsatt han bør spørre om skyss å ikke bare kreve Anonymkode: 74729...79e Han krever da ikke? Tror ts overdriver. Han står vel ikke midt i veibanen og stopper kjøretøyet? Kollegaene har nok fint valget å bare kjøre forbi. Er nok bare ts som legger tykt på her.. De synes bare det er ubehagelig, får dårlig samvittighet, å skulle kjøre forbi en kollega som står der med bedende hundeøyne og håper på skyss. :-) Anonymkode: e01f0...807 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 19. desember 2017 #67 Del Skrevet 19. desember 2017 KOMMUNIKASJON et nøkkelen her. Ta en prat med han. Hvor forbanna vanskelig er det egentlig?!.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktualia Skrevet 19. desember 2017 #68 Del Skrevet 19. desember 2017 Først og fremst: den derre bankinga på bilen er ikke greit. For øvrig syns jeg han har funnet en løsning som er veldig enkel for alle parter. Han står i veikanten, og den som kommer dit først plukker ham opp. Ingen planlegging eller avtaler nødvendig, ikke noe ekstra mas når man er seint ute eller syk. Hvis han hadde avtalt skyss så burde han kanskje betale litt, men på denne måten er det jo minimalt med heft og plunder for alle parter, ser ikke helt problemet her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 19. desember 2017 #69 Del Skrevet 19. desember 2017 (endret) 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å tilby seg å la en kollega sitte på med deg til/fra jobb skal være en frivillig handling, ikke noe man skal stå der og kreve. Og at denne fyren i tillegg løper etter bilene og slår på dem for å få kollegaene til å stoppe - er det en slik verden du vil ha, kanskje? At man skal true seg til å sitte på bare fordi man velger bort bussen? Hva er galt med bussen? Den tilbyr deg også skyss til/fra jobb - ser ikke helt problemet? Anonymkode: 8396c...115 Nettopp. Det skal være en frivillig handling :-) så..synd ikke noen tilbyr seg frivillig. Istedenfor at han må vente på bussen i 40 minutter. Ikke helt ok å slå i bilen , det er det jo ikke. Kanskje han trodde vedkommende ikke så ham. Og han lagde vel ingen bulker eller ramponerte bilen heller. Fader , jeg syns bare at noen er så jævli sære og egoistiske. Istedenfor å plante om ham bak ryggen hans , så burde en heller bli enige om å la han få sitte på. Men det er vel for mye forlangt. Rettelse : ikke plante ham da :-D plapre om han mente jeg jo. Endret 19. desember 2017 av NotNaomi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #70 Del Skrevet 19. desember 2017 Hva om flere av dere går sammen og avtaler kollektiv bilkjøring? Dere er tydeligvis mange som kjører samme vei (det tar jo tre timer å gå fra der han rare kollegaen står og venter). Da kan det lages økonomiske avtaler som også kan inkludere den rare kollegaen. At det sitter ett menneske i hver sin bil gjør meg litt uvel.. Vinn-vinn for alle, også miljøet. Anonymkode: 7f991...c54 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 19. desember 2017 #71 Del Skrevet 19. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva om han er fattig. Ville det ikke da være en god gjerning å plukke han opp? Anonymkode: e01f0...807 Gode gjerninger hadde ikke vært så dumt iblant :-D hm. Men det faller visst vanskelig for noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 19. desember 2017 #72 Del Skrevet 19. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva om flere av dere går sammen og avtaler kollektiv bilkjøring? Dere er tydeligvis mange som kjører samme vei (det tar jo tre timer å gå fra der han rare kollegaen står og venter). Da kan det lages økonomiske avtaler som også kan inkludere den rare kollegaen. At det sitter ett menneske i hver sin bil gjør meg litt uvel.. Vinn-vinn for alle, også miljøet. Anonymkode: 7f991...c54 Er ikke bare han som er " rar " her om en spør meg. Her kjører de forbi en etter en. Samme vei. Til samme jobb. Men å la ham stå der i krysset uten å være villig til å ta ham med. Nei , DET er rarere syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #73 Del Skrevet 19. desember 2017 7 minutter siden, NotNaomi skrev: Er ikke bare han som er " rar " her om en spør meg. Her kjører de forbi en etter en. Samme vei. Til samme jobb. Men å la ham stå der i krysset uten å være villig til å ta ham med. Nei , DET er rarere syns jeg. Ja, jeg er enig i det, gav ham den beskrivelsen for enkelhets skyld. Men han burde ha snakket med kollegaer om skyss, og ikke bare stå der og forvente dag etter dag. Det er bare sosialt klønete, og skaper unødvendige ubehagelige situasjoner for alle. En muntlig avtale ville løst det. Anonymkode: 7f991...c54 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #74 Del Skrevet 19. desember 2017 8 minutter siden, NotNaomi skrev: Gode gjerninger hadde ikke vært så dumt iblant :-D hm. Men det faller visst vanskelig for noen. Det er mye lettere å gjøre gode gjerninger når man selv får bestemme hva og når, og ikke minst når "mottakeren" viser at han/ hun faktisk verdsetter det. Ut fra det ts sier, har vi her et tilfelle der en kollega tar det for gitt at andre skal løse en situasjon han selv har satt seg i. Han er ikke syk og han har ikke vært uheldig på noen måte, han bare prioriterer annerledes så han kan bruke pengene sine på noe annet enn transport. Innlegget passer like godt i gjerrigknarktråden, for det handler om en snylter som mener at det er en selvfølge at andre belastes med kostnadene han selv ikke vil ta. Anonymkode: 0ae7d...2b5 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 19. desember 2017 #75 Del Skrevet 19. desember 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg er enig i det, gav ham den beskrivelsen for enkelhets skyld. Men han burde ha snakket med kollegaer om skyss, og ikke bare stå der og forvente dag etter dag. Det er bare sosialt klønete, og skaper unødvendige ubehagelige situasjoner for alle. En muntlig avtale ville løst det. Anonymkode: 7f991...c54 Enig i det. Men så er det de som ikke tør spørre av en eller annen grunn. Ikke vet jeg hvorfor han ikke gjør. Det vet vel ingen. Men det hadde ikke kostet meg mer enn et åndedrag å tilby meg. Da jeg studerte var det en som alltid stoppet mens jeg sto og ventet på buss. Han var en fyr som elsket å spille ZZ topp HØYT i bilen. Om morgenen :-D fyttekatta. Men han var snill som stoppet , og en våknet jo kan en si :-D Syns en kan være snill som både tilbyr og mottar med andre ord :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #76 Del Skrevet 19. desember 2017 Og i en annen tråd i sommer svarte flesteparten at det går mer drivstoff med flere i bilen. Å gire ned for å stoppe sliter på girkassa osv. Kjente en dame som så seg lei på at fire av kollegaene alltid ville sitte på uten å tilby seg å betale litt. Hun begynte å sykle til jobb. Ville tatt det opp med han, men ville ikke laget en fast avtale. Ved sykdom blir han stående der. Forstår ikke helt hva ts mener likevel, bruker ikke bussen lenger tid enn en privatbil? Bussen har flere stans. Anonymkode: e26bf...456 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 19. desember 2017 #77 Del Skrevet 19. desember 2017 Dere får spleise på en brukt sykkel til han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Benson Skrevet 19. desember 2017 #78 Del Skrevet 19. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det ville kostet meg mye å ta ham med. På grunn av at jeg HATER small-talk, og er generelt en innadvent person. Ser for meg pinlige tausheter i bilen, eller tørrprat over vær og vind og gamle, syke tanter og favorittfarger når jeg bare har lyst til å sitte i egne tanker og høre på MIN musikk. I tillegg ser jeg for meg at det blir styr når jeg f.eks. må være hjemme med sykt barn - eller når jeg av en el. annen grunn skal på jobb litt tidligere eller senere, på kort varsel. Jeg hater å måtte stresse med å huske å varsle ham, i tillegg til sjef, barnehage/skole eller lignende. Det er nok stress som det er om morgenen. Jeg hater følelsen av at folk er avhengige av meg, og at jeg må informere dem om hvert skritt jeg tar. (Har mer enn nok med denne ansvarsbyrden overfor mine egne barn) Liker å være FRIIII og selv bestemme når jeg drar på jobb, ti minutt før eller senere en dag, uten å stresse med tanken på at denne personen står og venter eller ikke har rukket å komme seg ut i krysset. Jeg ville tatt ham med hvis han hadde spurt pent (hadde ikke fått meg til å si nei), og forventet litt kompensasjon som en flaske vin i ny og ne eller at han kjøpte lunsj for meg i kantina på jobben innimellom. Anonymkode: 87601...fac 3 timer siden, Katten.2.0 skrev: This. Introverts unite! Yes! Skal jeg drive med tvungen small talk på morgenen, så skal jeg hvert fall ha betalt for det! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #79 Del Skrevet 19. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han krever da ikke? Tror ts overdriver. Han står vel ikke midt i veibanen og stopper kjøretøyet? Kollegaene har nok fint valget å bare kjøre forbi. Er nok bare ts som legger tykt på her.. De synes bare det er ubehagelig, får dårlig samvittighet, å skulle kjøre forbi en kollega som står der med bedende hundeøyne og håper på skyss. :-) Anonymkode: e01f0...807 Nei, han bare løper etter og banker i bilen. Er ikke det å kreve så vet ikke jeg ... Anonymkode: 504dc...9fc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #80 Del Skrevet 19. desember 2017 Ts her. Jeg smører ikke tjukt på, er akkurat sånn det er. Og jo, det har hendt at han fysisk har stoppet bilen ved å stille seg i veibanen. Har kanskje ikke vært tydelig nok, men han får sitte på til jobb hver dag når han står der. Han sitter vanligvis på med han som kjører rett før meg, men hvis han ikke skal på jobb en dag, så tar jeg han på, om enn noe motvillig. Er jo det som får meg og de andre til å reagere, for han står der dag etter dag, og det har pågått i mange måneder nå uten at han har tilbytt noe som helst for det, så nå begynner vi å reagere. Anonymkode: 88ab5...5d1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå