AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #81 Del Skrevet 19. desember 2017 Jeg hadde tatt han på uten problem hvis det var en hyggelig fyr som jeg likte å snakke med, men det virker som det er selve holdningen hans det er noe feil med når han faktisk løper etter en bil og hamrer på den for å slippe inn....spesielt, jeg hadde heller ikke villet hatt et slikt menneske i bilen. Det er heller ikke normalt å bare stille seg opp og forvente at andre fra jobben skal ta en på, han presser folk til å gjøre som han vil ved å gi dem dårlig samvittighet. Anonymkode: 7160f...758 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. desember 2017 #82 Del Skrevet 19. desember 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: ...og hvis han ikke er der, eller kommer for sent, skal man da stille seg inntil veikanten og vente????? Eller oppsøke huset hans og ringe på, og komme for sent på jobb selv?? Nei, for mye stress, altså.. Anonymkode: 87601...fac Da kjører man bare videre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. desember 2017 #83 Del Skrevet 19. desember 2017 14 timer siden, KillerKitty skrev: Hadde ikke falt meg inn å gjøre det samme selv, men dersom det var jeg som kjørte forbi han ville det ikke falt meg inn å kreve betaling for å plukke han opp. Er det så forferdelig fælt å gjøre andre en tjeneste? Flere burde uansett samkjøre til jobb. Jeg hadde antakelug tatt han på men sagt til han når han satte seg inn at neste gang får du spørre på forhånd om å få sitte på, og foreslått for han å kjøpe seg schooter, som jeg har nevnt tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #84 Del Skrevet 19. desember 2017 Hadde det vært meg hadde jeg på trass kjørt mye tidligere eller kjørt en annen vei hvis det hadde vært mulig. Anonymkode: 1061f...8ae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #85 Del Skrevet 19. desember 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Er en fyr som jobber noen dager i uka på samme arbeidsplass som meg. Han har ikke bil(fordi han sparer til noe) og det går ikke buss, så han pleier å stille seg i krysset hvor både jeg og andre kolleger kjører forbi når vi drar på jobb. Jeg slipper vanligvis unna fordi jeg kjører sist, og da har noen allerede tatt han på. Både jeg og andre begynner å bli litt irriterte på han. Det er forsåvidt ikke noe problem at han sitter på, men det virker som han bare forventer det. En gang var det en av oss som bare kjørte forbi han, og da la han på sprang og begynte å hamre på bilen. Han har aldri prøvd å avtale med noen om å få sitte på, han stiller seg liksom bare opp der om morgenen og forventer å bli tatt på. Han tilbyr heller ikke bensinpenger, så det er et irritasjonsmoment at han skamløst snylter på andre på den måten. Ville dere reagert på dette, eller er det vi som bør roe ned noen hakk? Hva ville dere evt. gjort? Anonymkode: 88ab5...5d1 Hva er problemet? Burde han ikke kunne forvente det hvis flere passerer ham hver morgen og han ikke har bil? Dere jobber sammen hver dag. Er det bare han som har ansvar for god stemning mellom dere? Anonymkode: 02c9d...bb2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. desember 2017 #86 Del Skrevet 19. desember 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er problemet? Burde han ikke kunne forvente det hvis flere passerer ham hver morgen og han ikke har bil? Dere jobber sammen hver dag. Er det bare han som har ansvar for god stemning mellom dere? Anonymkode: 02c9d...bb2 Han skulle spurt først 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #87 Del Skrevet 19. desember 2017 1 minutt siden, Maleficenta skrev: Han skulle spurt først Hvis ikke er han en forhatt, skamløs snylter? Ingen vei tilbake? Har du først gått over den streken er det bare utfrysning og baksnakking på kvinneguiden som gjelder? Anonymkode: 02c9d...bb2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. desember 2017 #88 Del Skrevet 19. desember 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis ikke er han en forhatt, skamløs snylter? Ingen vei tilbake? Har du først gått over den streken er det bare utfrysning og baksnakking på kvinneguiden som gjelder? Anonymkode: 02c9d...bb2 Nei. Jeg har hele tiden sagt at de må ta det opp med han. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lou Salome Skrevet 19. desember 2017 #89 Del Skrevet 19. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Jeg smører ikke tjukt på, er akkurat sånn det er. Og jo, det har hendt at han fysisk har stoppet bilen ved å stille seg i veibanen. Har kanskje ikke vært tydelig nok, men han får sitte på til jobb hver dag når han står der. Han sitter vanligvis på med han som kjører rett før meg, men hvis han ikke skal på jobb en dag, så tar jeg han på, om enn noe motvillig. Er jo det som får meg og de andre til å reagere, for han står der dag etter dag, og det har pågått i mange måneder nå uten at han har tilbytt noe som helst for det, så nå begynner vi å reagere. Anonymkode: 88ab5...5d1 Men herregud, hva sa du da da? Hvis ikke DET var det rette tidspunkt å ta opp med ham denne haikingen (når han stiller seg opp i kjørebanen eller banker på bilen), så vet ikke jeg hvem som er mest sosialt klønete av dere. Det var da bare å si: "syns det er litt slitsomt at du står der hver dag og liksom KREVER å sitte på, selvsagt kan du godt sitte på akkurat i dag, siden du insisterer, men det hadde vært så mye greiere hvis du spurte om det passet på forhånd. Egentlig foretrekker jeg å kjøre alene, men kanskje vi kan lage en ordning at jeg plukker deg opp her fast et par dager i uka? En tjeneste i ny og ne er greit, men som fast ordning vil jeg gjerne ha litt kompensert (det hadde ikke jeg bedt om). Jeg sitter ofte i min egen verden sånn på morgenkvisten, og ønsker egentlig ikke selskap, men hvis du ikke har andre muligheter, så er det bedre at vi lager en avtale. Å banke sånn i bilen min syns jeg ikke er særlig greit". 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #90 Del Skrevet 19. desember 2017 Når du omtaler vedkommende som «en fyr» så høres det ikke ut for meg som du snakker om en kollega. Det høres ut som en totalt fremmed person. Men siden dere jobber på samme arbeidsplass så antar jeg at dette faktisk er en kollega. Synes selv det er rart at han ikke har spurt om å få sitte på. Men du skriver at det bare er noen dager i uken det er snakk om. Det er flere kollega han sitter på med. Er det så ille da? Hvem som plukker han opp varierer. Og hvor mye og til hvem av dere skal han evt betale? Er det egentlig riktig å ta seg betalt i det hele tatt? Hvis han skal avtale å sitte på, hvem av dere skal han da avtale med? Kanskje denne ordningen han selv har valgt til syvende og sist faktisk er den beste. Har dere avtale så må den som har avtalen gi beskjed til han ved sykdom o.l... Anonymkode: e367c...ec7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #91 Del Skrevet 19. desember 2017 Kommunikasjon er ikke ts og kollegaenes sterkeste side virkerdet som.... Hva med å snakke sammen?? Si til han at det er ok med et par dager i blant, men at du trenger litt alenetid i bilen? Eller bare spør hvorfor han ikke har ordnet seg med en avtale med noen? Snakk sammen!! Anonymkode: 0cef4...184 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #92 Del Skrevet 19. desember 2017 42 minutter siden, Lou Salome skrev: Men herregud, hva sa du da da? Hvis ikke DET var det rette tidspunkt å ta opp med ham denne haikingen (når han stiller seg opp i kjørebanen eller banker på bilen), så vet ikke jeg hvem som er mest sosialt klønete av dere. Det var da bare å si: "syns det er litt slitsomt at du står der hver dag og liksom KREVER å sitte på, selvsagt kan du godt sitte på akkurat i dag, siden du insisterer, men det hadde vært så mye greiere hvis du spurte om det passet på forhånd. Egentlig foretrekker jeg å kjøre alene, men kanskje vi kan lage en ordning at jeg plukker deg opp her fast et par dager i uka? En tjeneste i ny og ne er greit, men som fast ordning vil jeg gjerne ha litt kompensert (det hadde ikke jeg bedt om). Jeg sitter ofte i min egen verden sånn på morgenkvisten, og ønsker egentlig ikke selskap, men hvis du ikke har andre muligheter, så er det bedre at vi lager en avtale. Å banke sånn i bilen min syns jeg ikke er særlig greit". Ingenting av det skjedde med meg, men med han som kjører like før meg. Anonymkode: 88ab5...5d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #93 Del Skrevet 19. desember 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du omtaler vedkommende som «en fyr» så høres det ikke ut for meg som du snakker om en kollega. Det høres ut som en totalt fremmed person. Men siden dere jobber på samme arbeidsplass så antar jeg at dette faktisk er en kollega. Synes selv det er rart at han ikke har spurt om å få sitte på. Men du skriver at det bare er noen dager i uken det er snakk om. Det er flere kollega han sitter på med. Er det så ille da? Hvem som plukker han opp varierer. Og hvor mye og til hvem av dere skal han evt betale? Er det egentlig riktig å ta seg betalt i det hele tatt? Hvis han skal avtale å sitte på, hvem av dere skal han da avtale med? Kanskje denne ordningen han selv har valgt til syvende og sist faktisk er den beste. Har dere avtale så må den som har avtalen gi beskjed til han ved sykdom o.l... Anonymkode: e367c...ec7 Vel tja, vi jobber på en stor arbeidsplass med 300 ansatte og jobber på forskjellige avdelinger. Unaturlig for meg å se på han som en kollega egentlig. Anonymkode: 88ab5...5d1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #94 Del Skrevet 19. desember 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva er problemet? Burde han ikke kunne forvente det hvis flere passerer ham hver morgen og han ikke har bil? Dere jobber sammen hver dag. Er det bare han som har ansvar for god stemning mellom dere? Anonymkode: 02c9d...bb2 Det blir spesielt god stemning når man hamrer på bilen til folk. Anonymkode: 7160f...758 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #95 Del Skrevet 19. desember 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel tja, vi jobber på en stor arbeidsplass med 300 ansatte og jobber på forskjellige avdelinger. Unaturlig for meg å se på han som en kollega egentlig. Anonymkode: 88ab5...5d1 Siden du opplever det som unaturlig å se på han som kollega, så antar jeg at dere det ikke ser hverandre på arbeidsplassen. At dere jobber på forskjellige avdelinger som ikke samarbeider i hverdagen. At han er litt fremmed. Da forstår jeg virkelig ikke at han bare stiller seg i krysset og forventer at dere skal plukke han opp. Merkelig! Anonymkode: e367c...ec7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #96 Del Skrevet 19. desember 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden du opplever det som unaturlig å se på han som kollega, så antar jeg at dere det ikke ser hverandre på arbeidsplassen. At dere jobber på forskjellige avdelinger som ikke samarbeider i hverdagen. At han er litt fremmed. Da forstår jeg virkelig ikke at han bare stiller seg i krysset og forventer at dere skal plukke han opp. Merkelig! Anonymkode: e367c...ec7 Stemmer, ser han kun tidvis i kantina i lunsjen. Eneste vi har tilfelles er at vi gikk på samme skole, men hadde aldri noe kontakt der. Anonymkode: 88ab5...5d1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #97 Del Skrevet 19. desember 2017 På 18. desember 2017 den 18.23, AnonymBruker skrev: Poenget er ikke at noen av oss trenger betaling, men synes det er temmelig uhøflig å stille seg opp der man ikke er til å unngå, uten at man har avtalt noen ting, og uten å tilby noe for tjenesten når han får sitte på. Det er liksom en forskjell på å spørre på forhånd om man får sitte på, og å guilttrippe noen til å ta han på fordi han stiller seg på en plass der han vet folk som skal samme vei må stoppe opp, i og med at det er et kryss. Synes det er så kalkulert på en måte. Anonymkode: 88ab5...5d1 Så la være å slippe han på Anonymkode: 1cbf0...6eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #98 Del Skrevet 19. desember 2017 Syntes dere irker tafatte. Jeg hadde kjørt tidlig slik at jeg møtte på han, og sagt "flere av oss syntes du er veldig frekk som krever å sitte på slik, det er snakkis på arbeidsplassen, og vurderer å ta det opp med sjefen da det lager dårlig stemning. Om du vil sitte på med noen, må du avtale, og såklart betale for deg, noe annet er frekk snylting" Anonymkode: 0892e...ff2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 20. desember 2017 #99 Del Skrevet 20. desember 2017 spent på reaksjonen hans når dere tar det opp med han, om dere tar det opp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #100 Del Skrevet 20. desember 2017 12 hours ago, Honey Dew said: Dere får spleise på en brukt sykkel til han ja Anonymkode: 25565...41d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå