Nyttig Skrevet 18. desember 2017 #21 Del Skrevet 18. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er en fyr som jobber noen dager i uka på samme arbeidsplass som meg. Han har ikke bil(fordi han sparer til noe) og det går ikke buss, så han pleier å stille seg i krysset hvor både jeg og andre kolleger kjører forbi når vi drar på jobb. Jeg slipper vanligvis unna fordi jeg kjører sist, og da har noen allerede tatt han på. Både jeg og andre begynner å bli litt irriterte på han. Det er forsåvidt ikke noe problem at han sitter på, men det virker som han bare forventer det. En gang var det en av oss som bare kjørte forbi han, og da la han på sprang og begynte å hamre på bilen. Han har aldri prøvd å avtale med noen om å få sitte på, han stiller seg liksom bare opp der om morgenen og forventer å bli tatt på. Han tilbyr heller ikke bensinpenger, så det er et irritasjonsmoment at han skamløst snylter på andre på den måten. Ville dere reagert på dette, eller er det vi som bør roe ned noen hakk? Hva ville dere evt. gjort? Anonymkode: 88ab5...5d1 Hvor langt har personen å gå eller sykkle til jobb? Kan personen ta buss? Uansett, bare kjør forbi med god samvittighet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootyhunter Skrevet 18. desember 2017 #22 Del Skrevet 18. desember 2017 ser ikke helt problemet her. Her er du urimelig. det koster deg ikke en eneste kalori og la han sitte på. og bensinpenger ? uansett om du kjører ham eller ikke så bruker du bensin. du bruker ikke mer bensin om han sitter påså du taper ingenting på det men gjør en god gjerning. eneste grunnen til at du ikke gidder og blir så fort frustrert pga dette er fordi du føler han er sjiipt og han er irriterende. dere jobber på samme sted, trivsel, samarbeid og at alle kommer godt i lag er viktig på jobben. slik hverdagsdrama du lager nå er helt unødvendig, tar deg 2 sek å plukke ham opp 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #23 Del Skrevet 18. desember 2017 39 minutter siden, Bootyhunter skrev: ser ikke helt problemet her. Her er du urimelig. det koster deg ikke en eneste kalori og la han sitte på. og bensinpenger ? uansett om du kjører ham eller ikke så bruker du bensin. du bruker ikke mer bensin om han sitter påså du taper ingenting på det men gjør en god gjerning. eneste grunnen til at du ikke gidder og blir så fort frustrert pga dette er fordi du føler han er sjiipt og han er irriterende. dere jobber på samme sted, trivsel, samarbeid og at alle kommer godt i lag er viktig på jobben. slik hverdagsdrama du lager nå er helt unødvendig, tar deg 2 sek å plukke ham opp For det første er morgenstunden på vei til jobb veldig viktig. Er avhengig av å høre høy(rar) musikk og synge høyt for å våkne skikkelig og få opp humøret. Skal selvsagt ikke være så kjip at jeg ikke tar på folk på grunn av det, men grunnen til at jeg ikke vil ha han på er jo fordi han er så uforskammet som tidligere nevnt i tråden. Da nyter jeg heller den morgenstunden alene, gidder ikke å la han ta fra meg det når han er så frekk som han er. Anonymkode: 88ab5...5d1 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #24 Del Skrevet 18. desember 2017 48 minutter siden, Nyttig skrev: Hvor langt har personen å gå eller sykkle til jobb? Kan personen ta buss? Uansett, bare kjør forbi med god samvittighet. Tre timer å gå, vet han sykla før men det tar ca en time. Bussen som går dit går en halvtime for sent, men tror ikke han ville betalt for det uansett. Anonymkode: 88ab5...5d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #25 Del Skrevet 18. desember 2017 Hadde seriøst reist en halvtime før bare for å slippe. Sånne snyltere vil jeg ha meg frabedt. Hadde han spurt pent skulle han så klart få sitte på, men når han løper etter bilen å slår i den (jeg hadde klikka om noen slår løs på min bil) for å kreve å sitte på så hadde jeg faktisk låst dørene, hatt opp ruta bittelitt og fortalt hva jeg mente om sånn oppførsel. Anonymkode: 74729...79e 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 18. desember 2017 #26 Del Skrevet 18. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Koster ikke noe ekstra, men den rolige morgenstunden i bilen betyr mye for mange. Jeg ville ofret den for noen som spurte pent og betalte for seg, men ikke den her. Anonymkode: 1a062...279 Ikke rart det er mye bilkø i norge. En og en person i hver bil 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #27 Del Skrevet 18. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er en fyr som jobber noen dager i uka på samme arbeidsplass som meg. Han har ikke bil(fordi han sparer til noe) og det går ikke buss, så han pleier å stille seg i krysset hvor både jeg og andre kolleger kjører forbi når vi drar på jobb. Jeg slipper vanligvis unna fordi jeg kjører sist, og da har noen allerede tatt han på. Både jeg og andre begynner å bli litt irriterte på han. Det er forsåvidt ikke noe problem at han sitter på, men det virker som han bare forventer det. En gang var det en av oss som bare kjørte forbi han, og da la han på sprang og begynte å hamre på bilen. Han har aldri prøvd å avtale med noen om å få sitte på, han stiller seg liksom bare opp der om morgenen og forventer å bli tatt på. Han tilbyr heller ikke bensinpenger, så det er et irritasjonsmoment at han skamløst snylter på andre på den måten. Ville dere reagert på dette, eller er det vi som bør roe ned noen hakk? Hva ville dere evt. gjort? Anonymkode: 88ab5...5d1 Interessant. Et slags sosialt eksperiment? Anonymkode: 02c9d...bb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootyhunter Skrevet 18. desember 2017 #28 Del Skrevet 18. desember 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det første er morgenstunden på vei til jobb veldig viktig. Er avhengig av å høre høy(rar) musikk og synge høyt for å våkne skikkelig og få opp humøret. Skal selvsagt ikke være så kjip at jeg ikke tar på folk på grunn av det, men grunnen til at jeg ikke vil ha han på er jo fordi han er så uforskammet som tidligere nevnt i tråden. Da nyter jeg heller den morgenstunden alene, gidder ikke å la han ta fra meg det når han er så frekk som han er. Anonymkode: 88ab5...5d1 faen for en dum unnskyldninng. " jeg er nødt til å høre på musikk veldig høyt og synge og derfor kan han ikke sitte på " 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootyhunter Skrevet 18. desember 2017 #29 Del Skrevet 18. desember 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde seriøst reist en halvtime før bare for å slippe. Sånne snyltere vil jeg ha meg frabedt. Hadde han spurt pent skulle han så klart få sitte på, men når han løper etter bilen å slår i den (jeg hadde klikka om noen slår løs på min bil) for å kreve å sitte på så hadde jeg faktisk låst dørene, hatt opp ruta bittelitt og fortalt hva jeg mente om sånn oppførsel. Anonymkode: 74729...79e legg kvinneprivilegiet fra deg . du er ikke en prinsesse 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #30 Del Skrevet 18. desember 2017 Synes han er veldig frekk, og jeg hadde kjørt forbi med god samvittighet. Jeg trives også med mine sangstunder i bilen på vei til jobb, og hadde ikke ofret dette for å tørrprate med en irriterende snylter av en kollega! Når det er sagt så lar jeg gjerne folk som spør en gang i ny og ne sitte på Anonymkode: 4ab8a...290 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #31 Del Skrevet 18. desember 2017 Kan ikke dere andre som kjører forbi der avtale å sitte på med hverandre? Så har dere plutselig full bil, og siden han ikke har avtalt noe med noen må han stå igjen? Hvis dere greier å utføre det noen dager m han jo finne en alternativ løsning, eller faktisk tilby kompensasjon til en av dere for å sitte på. Anonymkode: 0408f...131 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 18. desember 2017 #32 Del Skrevet 18. desember 2017 1 hour ago, Bootyhunter said: ser ikke helt problemet her. Her er du urimelig. det koster deg ikke en eneste kalori og la han sitte på. og bensinpenger ? uansett om du kjører ham eller ikke så bruker du bensin. du bruker ikke mer bensin om han sitter påså du taper ingenting på det men gjør en god gjerning. eneste grunnen til at du ikke gidder og blir så fort frustrert pga dette er fordi du føler han er sjiipt og han er irriterende. dere jobber på samme sted, trivsel, samarbeid og at alle kommer godt i lag er viktig på jobben. slik hverdagsdrama du lager nå er helt unødvendig, tar deg 2 sek å plukke ham opp Nå er det jo ikke bare TS som har problem med vedkommende, men flere andre. Hvorfor skal TS og andre kollegaer har utgifter til reisevei og ikke den som sitter på/snylter? Den som sitter på sparer jo en haug med penger ved å ikke har transportutgifter. Det er en grunn til at staten har satt enkelte satser pr km når det kommer til bilbruk! 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #33 Del Skrevet 18. desember 2017 Kan han ikke bare ta en Uber. Anonymkode: ba3db...d21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #34 Del Skrevet 18. desember 2017 32 minutter siden, Bootyhunter skrev: legg kvinneprivilegiet fra deg . du er ikke en prinsesse Å i hvilken verden tror du at jeg er en kvinne? Anonymkode: 74729...79e 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #35 Del Skrevet 18. desember 2017 2 timer siden, Bootyhunter skrev: faen for en dum unnskyldninng. " jeg er nødt til å høre på musikk veldig høyt og synge og derfor kan han ikke sitte på " Det er ikke en unnskyldning, men en av grunnene til at jeg foretrekker å kjøre uten han. Som sagt hadde saken hadde sett helt annerledes ut om han skrapet sammen litt verdighet og slutta å være en frekk jævla snylter, men sånn er det nå dessverre ikke. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan han ikke bare ta en Uber. Anonymkode: ba3db...d21 Har ikke Uber på bygda Anonymkode: 88ab5...5d1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 18. desember 2017 #36 Del Skrevet 18. desember 2017 (endret) 2 timer siden, Morten1 skrev: Nå er det jo ikke bare TS som har problem med vedkommende, men flere andre. Hvorfor skal TS og andre kollegaer har utgifter til reisevei og ikke den som sitter på/snylter? Den som sitter på sparer jo en haug med penger ved å ikke har transportutgifter. Det er en grunn til at staten har satt enkelte satser pr km når det kommer til bilbruk! De må ta dette opp med han det gjelder, evt slutte å ta han på... evt tips han om å kjøpe seg scooter Endret 18. desember 2017 av Maleficenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KillerKitty Skrevet 19. desember 2017 #37 Del Skrevet 19. desember 2017 Hadde ikke falt meg inn å gjøre det samme selv, men dersom det var jeg som kjørte forbi han ville det ikke falt meg inn å kreve betaling for å plukke han opp. Er det så forferdelig fælt å gjøre andre en tjeneste? Flere burde uansett samkjøre til jobb. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 19. desember 2017 #38 Del Skrevet 19. desember 2017 Kan dere ikke bare la være å plukke ham opp? Mannen har et ansvar for å komme seg på jobb for egen maskin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyttig Skrevet 19. desember 2017 #39 Del Skrevet 19. desember 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Tre timer å gå, vet han sykla før men det tar ca en time. Bussen som går dit går en halvtime for sent, men tror ikke han ville betalt for det uansett. Anonymkode: 88ab5...5d1 Når det er sykkelføre bør han sykle, 1 time er jo grei avstand. Halvtime for sent, sikker på den ikke går så han kan komme før arbeidstiden starter? Uansett så ville jeg avtalt et opplegg med kjøring om flere kun vekslet på, eller at han betalte en sum til deg som fast passasjer hver uke. Gratis skal du ikke kjøre på noen i så store mengder om du ikke ønsker det selv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeilaS Skrevet 19. desember 2017 #40 Del Skrevet 19. desember 2017 En kollega satt på med meg til og fra jobb. Vi skulle samme vei, men måtte ta en liten omvei. Etter en uke luftet jeg det for henne om betaling. Hun skjønte ikke hvorfor hun måtte betale. Vi skulle jo uansett samme vei, så ble ikke noe ekstra å betale. Da fikk hun sitte på med noen andre. Hun gadd ikke å betale da heller, så nå må hun ta buss. Når jeg dra fra jobb, så står hun ofte nede ved veien med busstoppet og ser sur ut. 🙊 Hun snakker ikke til meg jobb Det er normal høflighet å betale for seg. Man må jo betale når man tar buss. Hvis jeg skulle sitte på med noen til og fra jobb, så hadde selvsagt tilbud meg å betale.Jeg vil ikke snylte på andre Du får si "enten må du betale litt for deg eller må du finne noen andre eller gå" 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå