Gå til innhold

Å leve med herpes

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Deppers

Jeg tror ganske sikkert at jeg har herps II. Har nok hatt det en stund, men aldri helt skjønt at det er det det har vært. Ble testa hos legen engang, men fikk ikke noe sikkert svar. Først har det helt sikkert ikke det, så kunne de ikke utelukke det.

Har vel hatt utbrudd ca 1 gang i året det siste årene. Det jeg ikke helt skjønner er at mange sier det er små blemmer som er tegnet på herpes. Jeg får derimot først og fremst en "stor" kul,(ca 1 cm) nesten som en betent talgkjertel el. no. Når jeg klemmer på denne kommer det ikke noe verk, men den blir rød og blodig i fargen. I løpet av de neste to dagene har det kommet 3-4 bittesmå blemmer rundt denne kulen, derfor tror jeg sikkert at det er herpes. Det gjør ikke spesielt vondt, bare gnisser litt når jeg går pga beliggenheten.

Det jeg lurer på til dere som har hatt herpes en stund:

* Finnes det noe å smøre på så der forsvinner/gror fortere?

* Hvor lenge varer et utbrudd ca?

* Finnes det noe naturlegemiddel man kan prøve for å forebygge utbrudd?

* Er det noe fare for at jeg smitter datteren min så lenge jeg vasker meg på hendene etter dobesøk o.l?

* Hvordan syns dere det er å leve med herpes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hver gang du er i sverige eller andre EU land kjøp ZOVIRAX. Det er små tuber med krem som gjør at blemmene forsvinner fortere og smitter ikke.

I tillegg spis kosttilskudd for å få et sterkt immunforsvar så får du ikke utslag mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deppers
Hver gang du er i sverige eller andre EU land kjøp ZOVIRAX. Det er små tuber med krem som gjør at blemmene forsvinner fortere og smitter ikke.

I tillegg spis kosttilskudd for å få et sterkt immunforsvar så får du ikke utslag mer...

Tusen takk for svaret! Fikk lyst til å dra med en gang.

Er det noen begrensning på hvor mange pakker man kan kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Fikk selv mitt første utbrudd for 1 1/2 år siden, fy satan så vondt det var! Kunne nesten ikke tisse eller samle bena på en uke... :-?

Har bare hatt 1 ubrudd etter det, ikke så kraftig som det første, men en masse klumper rundt endetarmen denne gangen da. Klødde veldig, men til å leve med.

Har lest alt jeg kan på http://olafia.no/default2.htm, men finner vel ikke noe svar på det med smitte til feks barn. Det er jo et godt spørsmål.

Fikk du herpes etter hun var født? For man må visst ta keisersnitt hvis man har utbrudd rundt en fødsel.

Skal sies at jeg var utrolig deppa da jeg fikk diagnosen, følte det som HIV light (beklager sammenligningen, er jo ikke fullt så skjebnesvangert, men..) Tenkte på framtidige partnere, at jeg måtte fortelle dem om det osv... Huttetu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En gjest

Du bør ta ekstra tilskudd av zink, det skal hjelpe mot herpes, og jeg spiser det forebyggende mot min egen herpes type 1. Så får du i alle fall færre utbrudd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk denne siden for fin informasjon:

http://boards.webmd.com/topic.asp?topic_id=90

Her kan du lære mye.

Når det gjelder å smitte andre, ev. barn så er vanlig hygiene godt nok. Vann og såpe dreper viruset.

Tenk på at 1/3 av oss har viruset. 80-90 % av de som har det, vet det ikke. Ingen symptomer eller så lette symptomer at det feiltolkes som sopp el. andre infeksjoner.

Du er heldig hvis du kun har et utbrudd i året. Det er mulig det vil brenne ut etter en stund, men du er jo fremdeles positiv for herpes simplex 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Deppers
Sjekk denne siden for fin informasjon:

http://boards.webmd.com/topic.asp?topic_id=90

Her kan du lære mye.

Når det gjelder å smitte andre, ev. barn så er vanlig hygiene godt nok. Vann og såpe dreper viruset.

Tenk på at 1/3 av oss har viruset. 80-90 % av de som har det, vet det ikke. Ingen symptomer eller så lette symptomer at det feiltolkes som sopp el. andre infeksjoner.

Du er heldig hvis du kun har et utbrudd i året. Det er mulig det vil brenne ut etter en stund, men du er jo fremdeles positiv for herpes simplex 2.

Tusen takk for tips. Skal lese der. Takk til dere andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...