Gå til innhold

Hvor mye vasker dere til jul?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vasker ikke til jul

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasker som vanlig til jul, liker å ta "spesielle steder" til våren :-) 

Skrevet

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar en skikkelig rundvask. Begynner i november. Tar for meg ett og ett rom. Vasker vegger, vinduer, tak og gulv. Rydder i kommoder, leker. Fjerner gamle/for små klær, ødelagte leker osv. Rydder i badeskap og kjøkkenskap. Rydder bod. Osv.. og ja, det blir sene kvelder når ungene sover. 

Jeg kunne gjort dette hele året, men liker best skippertakmetoden. 😂 

Har tre barn. Full jobb. 

Har og vårrengjøring, men ikke fullt så heftig. På våren vil jeg helst ordne ute, så julerengjøring er fint. 

Anonymkode: a1691...f8d

Samme her. Er så deilig å få ordnet ordentlig opp før jul. 

Anonymkode: b59bc...014

Skrevet

Vi tar en husvask (der også ungene hjelper til), litt nøyere enn ellers. Tørker støv i krinkelkroker og vasker gulv med grønnsåpe. Mest fordi det er deilig å ha ferie i rent og koselig hus. Men kommer aldri til å gidde å stresse noe voldsomt med det. Det viktigste er å finne roen og kose oss sammen, ikke sitte på julaften og være utbrent.

Anonymkode: cdfe5...221

Skrevet

Skulle gjerne hatt det skinnende rent til jul, men det får vi ikke til. Fra midten av november har vi knapt hatt en eneste dag der det ikke har vært noe ekstra (juleavslutninger, julefrokoster, julekonserter, juletrefest, nissefest, Luciafrokost, helgebesøk av slekta, avslutning for speider'n, avslutning for korpset, avslutning for håndballen, alle barnas klasser, julebord for de voksne... og så skal vi bake pepperkaker, lage julepynt og se et par juleforestillinger som kvalitetstid sammen).

Jeg fatter ikke helt hvor vi skulle tatt den ekstra tiden fra, jobben er jo like travel som ellers i året. Og hvis vi tar julevasken for tidlig på høsten er effekten for lengst borte i slutten av desember.

Vi vasker/rydder det vi rekker hver helg, og gjør ekstra innsats (vaske inni kjøkkenskap, rydde i boder, sortere barnetøy osv) gjennom året når vi får ånden over oss. Til jul gjør vi det så rent og ryddig vi kan, og det er det.

Anonymkode: 139eb...0bc

Skrevet

Jeg fatter og begriper ikke hvorfor enkelte har behov for å vaske så voldsomt før jul. Det er den mørkeste tiden i året, altså den tiden hvor eventuell skit synes MINST, i tillegg til at det er enorme mengder ting som skal gjøres og mer enn nok stress uten vasking i tillegg. 

Jeg har heldigvis ikke vokst opp med julevask-tradisjoner. Både hjemme hos ho mor, og nå hjemme hos oss, vaskes det ikke noe spesielt til jul. Vi tar helt vanlig husvask hver søndag, og gjør ikke noe som helst mer ut av det selv om det er jul. 

Jeg har en venninne som har vokst opp med ekstreme julevasktradisjoner, som i at tak og vegger og gardiner og alt skal vaskes. Og hun holder på sånn hun også.... Og det skal helst gjøres på lillejulaften, så det ikke rekker bli skittent igjen til julaften. Dette til tross for at de ikke har noe besøk i julen i det hele tatt. Blir helt oppgitt når hun klager på hvor stress det. La nå være, da!!!

Anonymkode: 1c139...139

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...