AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #21 Skrevet 18. desember 2017 Mine foreldre holdt også på slik og gjør det forstatt. Mamma sparer feriedager til å ta ut før jul for å få VASKET! Jeg syns hun er sprø... vi reiser oftest bort i jula, så her er det ingen julevask utover det normale. Vi tar heller vårrengjøring, da er det så deilig å få alt helt rent, få inn den friske vårlufta, bytte farger interiøret osv! Og ikke minst har vi jo da mye bedre tid. Hvorfor stresse med det rett før jul? Anonymkode: 3dd9d...484 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #22 Skrevet 18. desember 2017 I utgangspunktet ikke noe mer enn normalt. Vi har vært syke i over en uke, så det ser jo ikke ut her egentlig. En liten sjau blir det forhåpentligvis før jul Anonymkode: 40377...baa
Gjest Faerunpedia Skrevet 18. desember 2017 #23 Skrevet 18. desember 2017 Vasker ikke mer enn ellers. Har storrengjøring to ganger i året, men den tar jeg ikke til jul.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #24 Skrevet 18. desember 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har litt inntrykk av at det ble vasket mye mer til jul før enn nå. Husker fra da jeg var barn at mamma brukte nettene på å vaske da der nærmet seg jul. Og hun var helt skutt da julaften kom (med tre barn og full jobb i tillegg). Hun skuret alle kroker, tak og i hver en skuff. Sånn blir det ikke her. Og har aldri vært. Vi har to små barn på hhv 1 og 2 år og skjønner ikke hvordan vi skulle ha vasket rundt i tillegg? Vi har ikke familie i nærheten, så ingen avlastning til vasking osv. Føler ikke jeg har overskudd til så mye når barna er lagt og huset shinet. Vi har vaskehjelp hver 10. dag, så tenker jeg bare tar litt ekstra på torsdag, nå før jul. Det blir årets julevask. Så får vi heller ha noen hyggelige ettermiddager sammen nå i førjulstiden, i stede for å stå med hodet i bøtta.. jeg orker rett og slett ikke. Anonymkode: 57d58...e55 Jeg jobber som renholder og har noen private hus også. Føler at når jeg går inn til 8 av 10 stk så er det nesten helt rent når man kommer inn. Likevel ønsker disse 8 full nedvask! Man vasker kun for å vaske, for å vite at det er vasket. Mens andre steder, hadde vel en kunde til jul nå som faktisk trengte en nedvask og bestilte det. Så en kunde som har kjempe behov for nedvask, men ikke syns det er så viktig. Selv så vasker jeg en helt vanlig vask uten noe ekstra hjemme hos meg selv. Jeg vet at dusjen har et behov før jul, men ellers er jeg veldig avslappet. Anonymkode: 20e21...0ad
ItchyBitchySpider Skrevet 18. desember 2017 #25 Skrevet 18. desember 2017 Er det bare alenemødre som svarer her, eller er det påfallende mange i et forhold som skriver "JEG vasker"? Lever vi ikke i 2017?
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #26 Skrevet 18. desember 2017 1 minutt siden, ItchyBitchySpider skrev: Er det bare alenemødre som svarer her, eller er det påfallende mange i et forhold som skriver "JEG vasker"? Lever vi ikke i 2017? Svarer for oss som par faktisk, men det er jeg som svarer så svarer jeg i jeg-form. Samboer er dessuten flinkere til å rydde og å holde det ryddig enn meg, så når det kommer til renhold så er det mer mitt felt. Samtidig som han tar seg av mye av matlagingen så tar jeg klesvask. Anonymkode: 20e21...0ad
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #27 Skrevet 18. desember 2017 Just now, ItchyBitchySpider said: Er det bare alenemødre som svarer her, eller er det påfallende mange i et forhold som skriver "JEG vasker"? Lever vi ikke i 2017? Vel, jeg får være litt motvekt og si at JEG vasker svært lite. Har ryddet i matskuffen og-skapet på kjøkkenet og vasket der, ellers har jeg i samarbeid med 6-åringen tatt en litt grundigere støvtørking enn vanlig. Mannen skal i løpet av de nærmeste dagene vaske badet og resten av kjøkkenet, også tar han over gulvene på lille julaften. Anonymkode: 06618...608
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #28 Skrevet 18. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vel, jeg får være litt motvekt og si at JEG vasker svært lite. Har ryddet i matskuffen og-skapet på kjøkkenet og vasket der, ellers har jeg i samarbeid med 6-åringen tatt en litt grundigere støvtørking enn vanlig. Mannen skal i løpet av de nærmeste dagene vaske badet og resten av kjøkkenet, også tar han over gulvene på lille julaften. Anonymkode: 06618...608 Ja også skal han vaske vinduene, det glemte jeg. Han har også hengt opp julegardiner, satt opp treet og generelt tatt seg av pyntingen. Føler meg rent lat, men jeg må nesten kompensere for de damene som gjør alt hjemme synes jeg. Anonymkode: 06618...608
Puny Skrevet 18. desember 2017 #29 Skrevet 18. desember 2017 Jeg har vasket oppå kjøkkenskapene i dag det er det jeg gidder av ekstra anstrengelse tror jeg. Ellers skal jeg bare vaske slik jeg vanligvis gjør.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #30 Skrevet 18. desember 2017 Ikke like tette barn som deg. En på 6 mnd og en på snart 2. Her har jeg tatt litt og litt fra november. Vasket vinduer. Vasket ordentlig bak sofaer, tørker støv oppi(har en tendens til å glemme det til vanlig). Vasket badet( vegger, oppi kommoder, inni hyller osv) og det vanlige på bad som tas ofte skal tas igjen neste uke. Vasket inni alle hyller på stue og oppå alle skap. Har som mål og ta inni de verste skuffene/skapene på kjøkkenet. Om jeg rekker! Ellers har det gått mest i det man gjør ellers. Tørke støv av ting og tang. Og vaske gulv. Anonymkode: 4e622...6a8
Gjest GoldenLioness Skrevet 18. desember 2017 #31 Skrevet 18. desember 2017 Jeg vasker heller i omganger. Litt her og der og litt nøyere der og der. Sånn sett så blir det aldri behov for skikkelig vask da det stort sett er rent i kåken.
VoodooChild Skrevet 18. desember 2017 #32 Skrevet 18. desember 2017 Jeg forstår ikke helt hvorfor huset/leiligheten tilsynelatende er mye mer urent når det nærmer seg jul, enn ellers i året. Jeg vasker leiligheten min jevnlig etter behov, og har null plass for ekstra stress når julen nærmer seg.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #33 Skrevet 18. desember 2017 Har vokst opp på 80-tallet med en mor som sto hodestups i vaskebøtta natt til julaften. Da jeg våknet var huset SKINNENDE rent overalt, til og med boder og vaskerom. Kan ikke huske hun var spesielt sliten, men sånt legger man kanskje ikke like godt merke til som barn... det sitter i meg at det skal være rent til jul, men jeg skurer ikke skuffer og skap slik hun gjør. Jeg tar en litt nøyere vask over det hele. Jeg må ha det rent og ryddig til jul, ellers så tror jeg at det hadde plaget meg faktisk. Selv om det sikkert er så ut å være pirkete på husarbeidsfronten for tida. Uansett, jula kommer og den blir fin. Anonymkode: d342e...869
A4-livet Skrevet 18. desember 2017 #34 Skrevet 18. desember 2017 Siden vi har vært slappe med vasking i det siste tar jeg fri på fredag for å ta en skikkelig rundvask (og handle). Pleier ikke vaske noe mer enn vanlig til jul, men akkurat i år treng det litt ekstra
Zoey Skrevet 18. desember 2017 #35 Skrevet 18. desember 2017 Jeg vasker helt ned (inni skuffer, tørke taklister, vaske trekk på enkelte møbler, et par gulvmatter osv) to ganger i året, en gang på våren og en gang på høsten. Da tar jeg alle vinduer inne og ute samtidig, og vasker dyner og puter. Hele helgen går med og vi står i det begge to. Til jul er det bare en grundig helgevask (rydde, støvtørk, speil, gulver, vask av badet osv) hvor vi bytter sengetøy og har alt så fresh vi gidder på lillejulaften, så kan vi se på tv og spise klementiner og se hybelkaniner formere seg i hele julehelgen. Fordeler gjerne julvasken over uken før jul.
michi88 Skrevet 18. desember 2017 #36 Skrevet 18. desember 2017 I år har jeg faktisk renset sofaen, vasket gardiner og flatene på kjøkkenet. Resten er vanlig vask. Liker best å vaske etter jul. For det blir mye fett etter julematen. Glitter og julepapir osv finner jeg overalt med 3 små...
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #37 Skrevet 18. desember 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har litt inntrykk av at det ble vasket mye mer til jul før enn nå. Husker fra da jeg var barn at mamma brukte nettene på å vaske da der nærmet seg jul. Og hun var helt skutt da julaften kom (med tre barn og full jobb i tillegg). Hun skuret alle kroker, tak og i hver en skuff. Sånn blir det ikke her. Og har aldri vært. Vi har to små barn på hhv 1 og 2 år og skjønner ikke hvordan vi skulle ha vasket rundt i tillegg? Vi har ikke familie i nærheten, så ingen avlastning til vasking osv. Føler ikke jeg har overskudd til så mye når barna er lagt og huset shinet. Vi har vaskehjelp hver 10. dag, så tenker jeg bare tar litt ekstra på torsdag, nå før jul. Det blir årets julevask. Så får vi heller ha noen hyggelige ettermiddager sammen nå i førjulstiden, i stede for å stå med hodet i bøtta.. jeg orker rett og slett ikke. Anonymkode: 57d58...e55 Ok. God jul, ho-ho 🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻😀 Anonymkode: b8e64...f8e
Innlandsmannen Skrevet 18. desember 2017 #38 Skrevet 18. desember 2017 Litt men ikke så fryktelig mye
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #39 Skrevet 18. desember 2017 10 timer siden, ItchyBitchySpider skrev: Er det bare alenemødre som svarer her, eller er det påfallende mange i et forhold som skriver "JEG vasker"? Lever vi ikke i 2017? Selv om sosialister har vedtatt likestilling så betyr ikke det at naturen og gener endres. Menn er menn og kvinner er kvinner! 😱 Anonymkode: b8e64...f8e
Biloba Skrevet 18. desember 2017 #40 Skrevet 18. desember 2017 Nedvask av bad og kjøkken, det trengtes nå. En del vinduer bør også tas igjen etter høststormene. Ellers litt grundigere enn helgevask på rom som kommer til å være i bruk, pluss såvidt rydde litt i boder i tilfelle noen av gjestene blir hjelpsomme og skal inn der med noe eller en dør blir stående åpen. Gammeldags rundvask til jul kommer nok aldri til å bli rutine her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå