Gå til innhold

Dømt pga overvekt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Føler meg mindre verdt enn andre mennesker på grunn av at jeg er tjukk. Blir forskjellsbehandlet. Var for eksempel på ferie og følte meg direkte mobbet. Når jeg skulle gå ombord i en båt kom det sånn 3 menn for å hjelpe meg, selv om jeg klarer dette helt fint selv! Han ene mannen holdt meg i hånda og ropte ÅÅÅÅÅH akkurat som han løftet et tonn. Han løftet meg ikke engang, bare holdt fordi de tydeligvis insisterte på det.. opplevde også at de åpenlyst pekte på meg og snakket på sitt språk mens de lo. 

På ferie opplevde jeg også at noen kommenterte "you are so big" sånn 2 ganger i en setning, helt ute av det blå. Når jeg kommer på restauranter kommer de løpende med større stoler, selv om jeg passer i de de har. Utrolig ydmykende og jeg blir sint. Jeg og samboer skulle også gå ned til en elv i dette landet og da var det en lokal som ropte "ITS NOT GOOD FOR HER"! han mente at jeg ikke klarte å gå ned der fordi det var litt bratt.. kan ikke jeg få avgjøre sånt selv? 

Skjønner ikke hva det er med folk som tror det er greit. Jeg vet selv at jeg er feit og trenger ikke dømmende blikk eller stygge kommentarer. Opplever ofte at folk stirrer både i Norge og utland. Enda jeg møter blikket dems fortsetter de. Dette er voksne mennesker. 

Jeg føler meg i fin form. Jeg er frisk. Det eneste er at jeg blir fortere andpusten enn andre, men jeg er ikke handikappet. Har selvfølgelig tenkt å gå ned i vekt fordi jeg vet det ikke er bra, men trenger ikke alle kommentarene og blikkene.. 

Anonymkode: 3c892...874

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må si jeg lurer på hvor diger du egentlig er, for jeg er også godt overvektig og har aldri opplevd noe av dette. 

Anonymkode: 1f107...14c

• Liker 25
Skrevet

Hvilket land er du i? I noen asiatiske land der befolkningen er små og tynne har jeg opplevd litt «vantrohet» når de ser meg. Litt freakshow aktig med meg som hovedperson... jeg forsøker å ikke tenke så mye på det. For dem er jeg kanskje et freakshow, men jeg vet selv at jeg er i god form og klarer meg godt. 

Anonymkode: d7e01...467

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må si jeg lurer på hvor diger du egentlig er, for jeg er også godt overvektig og har aldri opplevd noe av dette. 

Anonymkode: 1f107...14c

Det jeg beskriver over har vært i et asiatisk land. Føler meg ikke sååå stor. Men vet jeg er veldig overvektig, men føler jeg kan gjøre det andre folk gjør. 

Skrevet

Hvilket land er du i? I noen asiatiske land der befolkningen er små og tynne har jeg opplevd litt «vantrohet» når de ser meg. Litt freakshow aktig med meg som hovedperson... jeg forsøker å ikke tenke så mye på det. For dem er jeg kanskje et freakshow, men jeg vet selv at jeg er i god form og klarer meg godt. 

Ja er i et asiatisk land. Men ser da at de har store mennesker her også. Sånn jeg føler det også. Virker som de tror jeg knapt kan gå 

Skrevet

Det samme har jeg hørt at veldig høye mennesker har opplevd i asiatiske land. Og generelt hvite/vestlige mennesker som har reist på avsides steder med lite turisme. Tror de gjør det mer av nysgjerrighet enn for å være slemme. Og mulig det er andre sosiale koder der enn her.

Ellers så er det da mange her til lands også som glor ganske åpenlyst om noen skiller seg ut på en eller annen måte.

• Liker 3
Skrevet

Håper du at asiatene leser dette og vil endre sin kultur? 
Beklager, men jeg har altså ALDRI sympati med de som drar til fjerne land og klager over at det er så ille der.
Som gjest gjør du gode miner til slett spill og observerer at javel, slik har de det her. En tar skikken der en kommer, for å si det slik. Vil du ha alt som du er vant til, må du bli hjemme.

• Liker 4
Skrevet

Hvor stor er du TS? 

Anonymkode: d81d3...0d4

• Liker 2
Skrevet

Hva veier du og hvor høy er du? Slik du beskriver andre sin reaksjon virker det jo som om du er betraktelig mye større enn andre overvektige, noe du ikke er enig i?

Anonymkode: b393b...d04

• Liker 3
Skrevet (endret)
2 timer siden, Thyra skrev:

Det samme har jeg hørt at veldig høye mennesker har opplevd i asiatiske land. Og generelt hvite/vestlige mennesker som har reist på avsides steder med lite turisme. Tror de gjør det mer av nysgjerrighet enn for å være slemme. Og mulig det er andre sosiale koder der enn her.

Ellers så er det da mange her til lands også som glor ganske åpenlyst om noen skiller seg ut på en eller annen måte.

Sant det, jeg er veldig høy til å være kvinne og opplevde i Thailand at flere kommenterte det og gjerne lo seg ihjel etterpå også.

Nå er ikke høyde noe sårt for meg, men kunne jo vært det (det var litt det da jeg var fjortis f. eks.), så dette thai-folket som er berømt for å være så hyggelige er jo på mange måter ganske uforskammede. Det kalles jo "land of smiles", og ja de smiler og ler hele tiden, men å le av folk er jo ikke alltid hyggelig liksom :fnise:

Endret av Cuntzilla
  • Liker 5
Skrevet

Tror ikke man trenger å være så ekstremt overvektig i enkelte asiatiske land for å bli ledd av og gjort narr av. Har en bekjent som er kraftig, litt sånn vanlig litt eldre mann. Da han var i Kina for noen år siden og skulle sykle, hadde han opplevd at kineserne holdt på å le seg i hjel. De hadde gestikulert og vist med armer og bein at de trodde at sykkelen kom til å kollapse under ham. Kulturforskjeller ...

Anonymkode: 2570e...785

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, GauteS skrev:

Beklager, men jeg har altså ALDRI sympati med de som drar til fjerne land og klager over at det er så ille der.
Som gjest gjør du gode miner til slett spill og observerer at javel, slik har de det her. En tar skikken der en kommer, for å si det slik. Vil du ha alt som du er vant til, må du bli hjemme.

Hun gjorde vel antakeligvis miner til slett spill og "godtok" at det var sånn det var der, men velger å blåse ut om det her som anonym på et nettforum. Og nei det hjelper neppe å bli hjemme. Selv om vi i Norge er mer vant med høye og store mennesker så er det ikke fritt for glanende folk som mister all folkeskikk så snart de ser noe uvant, her heller.
Du mangler sympati med folk som klager over ubehagelige opplevelser og går inn i tråden her for å klage over hvor irriterende du synes dette er, og det er din greie. vi har alle våre utfordringer.

Anonymkode: bfd52...918

• Liker 4
Skrevet
23 minutter siden, GauteS skrev:

Er ikke kun asiatere. Har også opplevd at folk ler og stirrer i Norge. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg beskriver over har vært i et asiatisk land. Føler meg ikke sååå stor. Men vet jeg er veldig overvektig, men føler jeg kan gjøre det andre folk gjør. 

I Asia har de et litt annet syn på det. Jeg veier 60 kg og er 160 cm høy og ble alltid kalt «fat» der. 

Anonymkode: 18f5b...e94

• Liker 7
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva veier du og hvor høy er du? Slik du beskriver andre sin reaksjon virker det jo som om du er betraktelig mye større enn andre overvektige, noe du ikke er enig i?

Anonymkode: b393b...d04

Jeg er i tillegg veldig høy til å være kvinne. Har mesteparten av vekten over rumpe/hofte så vet at det partiet ser veldig stort ut.. 

kanskje jeg er større enn jeg selv tror

Skrevet

Det der høres så grusomt ut at jeg hadde brukt alt jeg hadde av ressurser og viljestyrke på å gå ned i vekt. Selvfølgelig for helsen, men jeg hadde dødd av å oppleve det som du beskriver. Stakkars deg. 

Anonymkode: b6527...ba4

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du mangler sympati med folk som klager over ubehagelige opplevelser og går inn i tråden

Ubehagelige opplevelser i Langtvekkistan, var poenget, men det ble vel litt for innviklet for en knapt middels AB.
Ja, jeg gikk inn i tråden og meldte fra om min uenighet. Det er faktisk akkurat det en skal gjøre på et diskusjonsforum. Hvis ingen er uenig, blir det jo ingen diskusjon.

Skrevet

Aldri opplevd noe slikt, men så har jeg ikke vært i Asia heller. :)

Men har en venninne som har vært der, 185 og 50 kg på tur i Kina. Hun og en venninne gikk inn på en sånn fancy butikk der de skreddersyr klær og slikt. Og der fikk hun høre at hun var smellfeit, og så ut som en kjempe og det var ikke måte på... Ble ikke noe handel der for å si det slik.

Anonymkode: 05a08...2f1

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri opplevd noe slikt, men så har jeg ikke vært i Asia heller. :)

Men har en venninne som har vært der, 185 og 50 kg på tur i Kina. Hun og en venninne gikk inn på en sånn fancy butikk der de skreddersyr klær og slikt. Og der fikk hun høre at hun var smellfeit, og så ut som en kjempe og det var ikke måte på... Ble ikke noe handel der for å si det slik.

Hvis de tallene du nevner stemmer så er denne venninnen din så tynn og avmagret at ingen, selv ikke asiatere, hadde kommet på å kalle henne "smellfeit"

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de tallene du nevner stemmer så er denne venninnen din så tynn og avmagret at ingen, selv ikke asiatere, hadde kommet på å kalle henne "smellfeit"

Du vet nok bedre enn venninnen min hva hun veier og hva som skjedde på ferien hennes. Folk bærer kiloene forskjellig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...