Gå til innhold

Kan jeg anmelde dette eller ikke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Gjelder twitter, og fikk mld av en bruker der at jeg så ut som "en jævla ape". Og at han gledet seg til han møtte meg. Han sletta brukeren sin nå.

Men er dette noe å anmelde?

Anonymkode: 5cf9c...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei , velkommen til internett. Stygg og unødvendig støtende kommentar, men ikke trakassering eller drapstrussel , og en beskjed på twitter fra slettet bruker gir ikke politiet mye å gå etter. Hadde det vært terror advarsel ville de satt inn ressurser på det, men ikke av en sånn kommentar. 

Anonymkode: b4183...b5e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hadde jeg ikke brukt energi på å tenke på engang. Folk kan lire av seg mye dritt, men det der var patetisk.

Anonymkode: 9c600...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det der hadde jeg ikke brukt energi på å tenke på engang. Folk kan lire av seg mye dritt, men det der var patetisk.

Hva mener du? Han skrev"Som jeg gleder meg til jeg ser deg", og hvor jævla feit jeg var osv osv? Det er ikke stygt å skrive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei , velkommen til internett. Stygg og unødvendig støtende kommentar, men ikke trakassering eller drapstrussel , og en beskjed på twitter fra slettet bruker gir ikke politiet mye å gå etter. Hadde det vært terror advarsel ville de satt inn ressurser på det, men ikke av en sånn kommentar. 

Anonymkode: b4183...b5e

Ehh, han skrev jo "som jeg gleder meg til jeg ser deg, det skal bli koselig", i negativ forstand. Han sletta tweeten med engang dog, men dem kan vel finne en sletta tweet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? Han skrev"Som jeg gleder meg til jeg ser deg", og hvor jævla feit jeg var osv osv? Det er ikke stygt å skrive?

Jeg mente at de stygge kommentarene der, hadde jeg bare latt prelle av, og ikke brydd meg om. Han var rett og slett teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mente at de stygge kommentarene der, hadde jeg bare latt prelle av, og ikke brydd meg om. Han var rett og slett teit.

Ja, men hva med. "Som jeg gleder meg til å se deg, så koselig det skal bli", i negativ forstand. Som en trussel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men hva med. "Som jeg gleder meg til å se deg, så koselig det skal bli", i negativ forstand. Som en trussel. 

For at noe skal være straffbart som trussel må det for det første være trussel om straffbar atferd og for det andre være egnet til å fremkalle alvorlig frykt hos mottaker. Det der er milevis unna å faktisk fremkalle noen alvorlig frykt hos deg, skulle jeg tro, selv om det ikke er noe hyggelig å høre.

Så finnes det jo mindre alvorlige paragrafer også, du kan ta en kikk på straffelovens § 266 om hensynsløs atferd. Dette er nok likevel altfor harmløst til at politiet hadde brukt ressurser på det, og det er egentlig greit. Ikke bærer det preg av forfølgelse heller hvis det er en enkeltmelding fra en bruker en gang.

Jeg skjønner at det ikke er noe gøy, og det er selvfølgelig ikke noe hyggelig gjort. Men dette er sånt svært mange opplever på nett en eller annen gang, og du frykter vel neppe oppriktig for liv og helse. Da er nok det beste rett og slett å bare tenke på at dette tross alt ikke påvirker livet ditt på noe vis og at det finnes idioter der ute. Og la det bli med det.

Anonymkode: a72fe...caa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike lavpannede idioter er vel ingenting å bry seg om? 

Anonymkode: ff133...0a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en klassisk idiot. Forundrer meg ikke at det var en mann.

Anonymkode: 389c8...5c5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det var veldig stygt. Det spørs bare om man skal bry politiet med det. Jeg ville ikke anmeldt noe sånt. 

Du kan vurdere å anmelde hvis noen plager deg over tid eller det kommer ordentlige trusler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har blitt utsatt for den gjennomsnittlige mannen. De sitter på nettet og skriver skit til kvinner hele dagen.

Anonymkode: a2399...4ef

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du politiet skal gjøre med dette?

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du har blitt utsatt for den gjennomsnittlige mannen. De sitter på nettet og skriver skit til kvinner hele dagen.

Og her ser vi den gjennomsnittelige kvinnen da eller? Som skylder alle problemer på menn og ikke har noe eget liv?

Anonymkode: cb6b1...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi alle kvinner er liksom SÅÅÅÅÅ snille, til enhver pris...

:ironi:

Anonymkode: ff133...0a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Axl Rose
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå å legg deg! Sent for små jentebarn nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Gjelder twitter, og fikk mld av en bruker der at jeg så ut som "en jævla ape". Og at han gledet seg til han møtte meg. Han sletta brukeren sin nå.

Men er dette noe å anmelde?

Hvis dette er noe du har sikret bevis for at stod skrevet så kan du anmelde. Om ikke annet så for å statuere ett eksempel. 

Anonymkode: 8a0b2...69c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Evilposelos skrev:

Ja, det kan du. Mobbing på internett er ikke lov

Kan jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Axl Rose skrev:

Velkommen til nettet. Du kan anmelde men det blir henlagt. 

Tweeten fra vedkommende er sletta nå dog. Kan ikke man finne en sletta tweeet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...