Gjest Priyanka Skrevet 16. desember 2017 #41 Del Skrevet 16. desember 2017 Hvis du bor sammen med utleier, og du ikke kan få henne til å innrømme det skriftlig, så tar du opp en samtale mellom dere hvor dere diskuterer saken, og hun innrømmer faktum. Deretter lar du saken være, helt til du sier opp. I oppsigelsen skriver du at siste måneds leie trekkes fra tidligere innbetalt depositum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #42 Del Skrevet 16. desember 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg leier av en litt spesiell dame og jeg hadde store problemer med å finne en rimelig bolig så jeg godtok å betale depositumet kontant fremfor å opprette bankkonto osv så jeg trengte bare betale en månedsleie i depositum (6000 kr). Hun har økonomiske problemer og har det alltid trangt selvom hun er godt voksen og burde hatt jobb. Så hun sa at hun hadde brukt depositumet for å betale løpende regninger og at dette er noe hun "alltid" gjør men at alle tidligere leieboere har fått tilbake depositumet når de flyttet ut. Er dette egentlig lov? Eller greit? Hun spør ofte moren sin om hjelp økonomisk og jeg er litt bekymret for at jeg faktisk ikke får disse pengene siden hun ikke akkurat har 6000 til overs når hun lever så stusselig som hun gjør. Anonymkode: edd09...129 Ikke betal neste måneds husleie, denne har du i realiteten allerede betalt. Så ber du henne gå i nettbanken å opprette depositumskonto, og dit fører du det nye depositumet. Anonymkode: ecb6a...256 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå