Gå til innhold

Julegave til barns venner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye legger dere i gaver til barns venner? Jeg har en gutt på ti år. 

En av vennene fikk for 100, en for 80, en til 60 og fire til sånn ca 30. Bestevennen fikk for 200. 

Syns det ble litt mye.. skulle ønske alle gavene hadde vært ca 30 - 40 kr . 

Hvor mye bruker dere? 

Anonymkode: fae84...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min eldste er 12 år og de er seks jenter som er mye sammen. De kjøper alle julegaver til hverandre hvert år. Begynte på rundt 50 kr. I år har hun brukt ca 100-150 kr per stk.

Anonymkode: fd116...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn som er 10 år, gir ikke julegave til sine venner. Datteren min gir til sine beste venninner, hun er 16 år. Men hun bruker sine egne penger. 

Anonymkode: 408c8...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye legger dere i gaver til barns venner? Jeg har en gutt på ti år. 

En av vennene fikk for 100, en for 80, en til 60 og fire til sånn ca 30. Bestevennen fikk for 200. 

Syns det ble litt mye.. skulle ønske alle gavene hadde vært ca 30 - 40 kr . 

Hvor mye bruker dere? 

Anonymkode: fae84...8b4

Vi kjøper ikke julegaver til barnas venner. Herlighet julegavehysteriet tar aldri slutt.  :raven:

Anonymkode: b7cc9...404

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte gaver til mine venner da jeg vokste opp på 80-tallet, så det er ikke akkurat noe "nytt julehysteri".
Var som regel billige ting eller godteri. 100-200 blir for mye.

Anonymkode: 5bd99...6dd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøper ikke julegaver til barnas venner. Unødvendig å skulle bruke penger på småting som uansett drukner i de voldsomme gavene barna får fra foreldre og besteforeldre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene kjøper selv, de får litt penger til å kjøpe gaver for. Men da er det snakk om å kjøpe litt godteri eller en liten julepynt til 10-20 kroner til hver. Ikke nær den prisklassen du nevner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 kr til hver? Kjærlighet på pinne eller kindersjokolade? 

Jeg syns noen av gavene ble litt dyre.. redd for å skape press eller sure miner. 

Men de på ca 30 er jeg fornøyd med. Og hva er uansett galt med å gi til venner? Kjekt for barna det. 

Anonymkode: fae84...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12-åringen min har kjøpt gaver til 5-8 venninner hver jul opp gjennom årene (sånn ca).

Prøver ihvertfall å holde oss under hundrelappen. "Kosesokker", en dusjsåpe (vi handlet da vi var i Tyskland i november, sparte en del på det!), jeg har strikket et par pannebånd (12-åringen har og noen venninner ønsket seg også), fleecepledd eller pelspledd, noe julepynt osv... Går som regel greit hvis man klarer å planlegge litt... Men jeg prøver å holde det så billig som mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Ild skrev:

Vi har to barn, den ene gir til tre venner og den andre til 8. Gavene koster fra 25-700 kr. 

Håper du skrev feil, at du mener 100, ikke 700 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, ForestRun skrev:

Håper du skrev feil, at du mener 100, ikke 700 :) 

Jeg mener 700. Sønnen vår har hatt lyst til å kjøpe nettopp den gaven i flere år og i år sa vi ja til det. 

Til sønnen vår har vi til sammenlikning kjøpt en gave til 200 kr til jul, vi er i den heldige situasjonen at vi ikke er (trenger å være) så opptatt av hva ting koster så lenge mottakeren blir glad for det. 

Endret av Ild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 hours ago, AnonymBruker said:

Vi kjøper ikke julegaver til barnas venner. Herlighet julegavehysteriet tar aldri slutt.  :raven:

Anonymkode: b7cc9...404

Jeg og venninnene mine ga hverandre gaver på 80-tallet, så det er ikke en ny greie akkurat. Det var jo veldig gøy som barn å plukke ut gaver til venninner :) Var ikke veldig dyre ting.

Anonymkode: e56fe...47b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6-åringen her har kjøpt til 4 venner, alle 4 er mye på besøk hos oss og hun hos dem. Prisen endte på 50-100kr.

Anonymkode: 7a570...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt til to av barnets venner, den ene får for ca 300, men der er vi også venner med foreldrene og har kjent dem i en del år. Den andre får for ca 100.

Anonymkode: ae942...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er 7, de er 7 jenter i klassen. Skulle egentlig lage til hverandre, men så fikk jeg melding av mammaen til bestevenninna til min datter om at de hadde kjøpt noe hun ønsket seg, så jeg måtte ikke kjøpe det. Det syns jeg var veldig koselig 😊 Så der kjøper vi noe til bestevenninna, og pris er egentlig ikke så viktig. Den leverer vi privat, og de andre vennene følger vi planen med siden de andre foreldrene helst ville at barna skulle lage. Da jeg var liten kjøpte vi til venninner for 60-80 kr, 90-tallet. Så ingen nymotens julehysteri nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...