Gå til innhold

Drikkeleker som underholdning på julebord hvor deltakerne er fra 20 til 60?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går kveld hadde jeg lovet å hente pappa som var på julebord.  Avtalen var senest klokka to på natta, men han antok at det ville bli rundt midnatt, så jeg ble veldig overrasket da jeg fikk en melding fra ham i 22-tida om at han var på vei hjem med siste buss, så jeg behøvde ikke hente ham allikevel.  Jeg var glad til for å slippe å ut å kjøre "midt i natta", så jeg tenkte ikke mer over det der og da.

I dag snakket jeg med mamma som fortalte at pappa hadde vært skuffa over julebordet.  Julebordet ble arrangert i kantina på arbeidsplassen, med mat fra et cateringselskap og "fri flyt" av drikkevarer.  De hadde vært ca 30 stykker som møtte opp.  De yngste i 20 årene og de eldste, bl.a. pappa, rundt 60.  Så det er ganske stort aldersspenn.  Pappa (og det meste av "den eldre garde") hadde dratt samtidlig pga at etter at maten var fortært var "underholdningen" det var lagt opp til diverse drikkeleker.  Bl.a. "beer pong".

Jeg synes det høres skikkelig merkelig ut å legge opp til som "underholdning" på et firmajulebord med stort aldersspenn på deltakerene.  Det burde jo være forståelig at godt voksne mennesker ikke nødvendigvis synes det er veldig kult med drikkeleker?  Personlig har jeg vel kun vært borti det i russetiden og på noen veldig fuktige fester i studietida.  

Anonymkode: 0b629...e3d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg vært ansatt hadde jeg klaget til forman eller noe.
selv unge mennesker ønsker ikke beer pong på en firma fest. 
Det er fullstendig latskap. 
Kunne lagt opp til morsomme ting, i stede for forkastelige leker kun tenåringer finner morsomt når de sniker seg ut toalett vinduet... noen burde definitivt klage. Tillitsverve burde informeres. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør noe hyggelig med faren din kanskje, siden han ble så skuffet. 
Dere kan ha en skikkelig familie kveld og få han i bedre humør. :) 
Skjønner godt at han er skuffet. Hadde sannsynligvis ditchet festen selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.  

Jeg har ikke snakket med pappa direkte, men jeg tipper han kommer til å ta det opp.  Han var vel heller ikke alene om å reagere, i følge mamma hadde jo flere gått samtidig som ham.  Skjønte på mamma at maten hadde vært bra og de hadde hatt det hyggelig før og under måltidet, så det var han jo fornøyd med, men å kaste pingpong baller i halvfulle ølglass så han ikke underholdningsverdien i og stakk.  Forståelig nok, hadde gjort det samme selv.

Ts

Anonymkode: 0b629...e3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i femtiårene og ble nylig introdusert for beer ping. Syntes det var gøy jeg :laugh:

Men ellers synes jeg det var litt rart å lage innlegg på kg om julebordet til firmaet faren din jobber i. Skjer lite for tida?

Anonymkode: e2ad8...632

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem ønsker å bli dritings foran kollegaer og halvpresset til å drikke seg snydens? Nei, takk. Handler ikke om alder, men om dårlig dømmekraft

Anonymkode: d56ef...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...