Gå til innhold

«Norske tilstander»

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Ja du har jo rett, de ønsker kanskje å komme opp fra der de var. 

Hva tror du skjer med velferdssamfunnet ettersom belastningen øker mer og mer? Tror du skattene og velferden kuttes eller tror du skattene økes for å dekke opp for økende offentlige utgifter? Tror du vi ender som kapitalistiske USA med dårlige velferdsordninger eller med fullkommen kommunisme der det å jobbe hardt egentlig ikke lønner seg iom at man bare må skatte mer for å fø på flere som suger ut?

Selvom de ikke har så mye penger synes jeg det er rart at de har råd til biler til 1 million eller mer. Tror du de har en dårlig jobb men tar opp maks lån og bor med foerldre eller billig på andre måter? ALtså at bilen er alt de har?

Anonymkode: 010a5...c7c

NÅR de ikke har mye penger, ikke "selvom".

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bor i Oslo og har jobbet med en del muslimer opp gjennom årene. Mitt inntrykk er at mange ikke-vestlige innvandrergutter opplever lite/ingen grensesetting i hjemmet. Når guttene kommer i en viss alder, rundt 11-12 år, så har ikke moren makt over dem lenger og de kan gjøre som de vil. Jeg bor ikke på Tøyen men en annen del av byen hvor andelen innvandrere ikke er så stor. Likvel ser jeg ofte unge gutter mellom kanskje 11-16 år reke rundt i nabolaget og rundt Narvesen til nærmere midnatt. 

Slik jeg ser det vokser mange opp med en slags omsorgssvikt i hjemmet. De har kanskje foreldre som ikke snakker godt norsk og bor sammen med mange søsken i små leiligheter. Jeg tror ikke de har den oppfølgingne hjemme som mange norske barn har - med hjelp til lekser, oppbacking og rom for å snakke om hva man vil i fremtiden, osv. 

Jeg tror derfor ikke byutvikling har så mye å si. Det er vanskelig å erstatte rollen som foreldrene egentlig burde hatt. Man burde stille større krav til innvandrerforeldre - få dem til å lære seg norsk, få de ut i arbeidslivet, samt lære mer om norsk kultur.

Anonymkode: 75e2b...63e

Desverre brukes enorme mengder av familiens energi på ekstrem grensesetting for døtrene. Så det er tydelig at grensesetting er noe som prioriteres, men da basert på kjønnsdiskriminering.

Anonymkode: b51d8...be4

Skrevet

Så klippet. Men hvor er jentene? En hel by/bydel uten jenter??

Anonymkode: 52545...ab2

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bor i Oslo og har jobbet med en del muslimer opp gjennom årene. Mitt inntrykk er at mange ikke-vestlige innvandrergutter opplever lite/ingen grensesetting i hjemmet. Når guttene kommer i en viss alder, rundt 11-12 år, så har ikke moren makt over dem lenger og de kan gjøre som de vil. Jeg bor ikke på Tøyen men en annen del av byen hvor andelen innvandrere ikke er så stor. Likvel ser jeg ofte unge gutter mellom kanskje 11-16 år reke rundt i nabolaget og rundt Narvesen til nærmere midnatt. 

Slik jeg ser det vokser mange opp med en slags omsorgssvikt i hjemmet. De har kanskje foreldre som ikke snakker godt norsk og bor sammen med mange søsken i små leiligheter. Jeg tror ikke de har den oppfølgingne hjemme som mange norske barn har - med hjelp til lekser, oppbacking og rom for å snakke om hva man vil i fremtiden, osv. 

Jeg tror derfor ikke byutvikling har så mye å si. Det er vanskelig å erstatte rollen som foreldrene egentlig burde hatt. Man burde stille større krav til innvandrerforeldre - få dem til å lære seg norsk, få de ut i arbeidslivet, samt lære mer om norsk kultur.

Anonymkode: 75e2b...63e

Riktig, men man er temmelig naiv hvis man tror at flesteparten av innvandrerforeldrene har ønske om å integreres på lik linje med de andre "vantro". Husk at disse muslimene har blitt systematisk hjernevasket fra de kom ut av magen til mammaen sin.

Anonymkode: 3946b...3b5

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jentene har ikke lov til å være ute etter at klokken er sån og sån. 

Anonymkode: 1e040...baa

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Jentene har ikke lov til å være ute etter at klokken er sån og sån. 

Anonymkode: 1e040...baa

Og familieæren blir krenket hvis en jente blir sammen med en vantro. Dette gjelder ikke gutter da. :sarkasme:

Anonymkode: 3946b...3b5

Skrevet (endret)
21 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar. Ja du har jo rett, de ønsker kanskje å komme opp fra der de var. 

Hva tror du skjer med velferdssamfunnet ettersom belastningen øker mer og mer? Tror du skattene og velferden kuttes eller tror du skattene økes for å dekke opp for økende offentlige utgifter? Tror du vi ender som kapitalistiske USA med dårlige velferdsordninger eller med fullkommen kommunisme der det å jobbe hardt egentlig ikke lønner seg iom at man bare må skatte mer for å fø på flere som suger ut?

Selvom de ikke har så mye penger synes jeg det er rart at de har råd til biler til 1 million eller mer. Tror du de har en dårlig jobb men tar opp maks lån og bor med foerldre eller billig på andre måter? ALtså at bilen er alt de har?

Akkurat nå kan jeg ikke finne det jeg leste om en tidligere sovjetstat, som nå er en del av Russland, eller selvstendig.

Den artikkelen tok nettopp opp forholdet mellom dyre merkeklær, klokker, mobiler med mere, at alle pengene innbyggerene fikk tak i , gikk til slike statussymboler, mens boligen var nedslitt, liten og kald, nærmest 40-talls standard. Man brukte ikke å være så mye hjemme som vi er i Norge. Det var altså vanlig at en stylet dame med Gucci, Prada, Iphone, gikk hjem til en hybel med nedslitt linoleumsgulv og bare en kokeplate.

Jeg kan ikke si hvordan det er i innvandrertette bydeler, om det er slik at hjemmet bare er et sted man sover, ikke et sted man tar med venner.

Når forholdet mellom de som yter og de som mottar ytelser blir for skjevt, vet jeg ikke. Jeg vet heller ikke om det er blitt utredet. Eller om det er utredet, men ikke noe man skal snakke om.

Ingen politiker vil sette et tall på hvor mange man tåler å ta imot. SSB og andre statistikker er et betent område. Mange mener at andre og tredje generasjon vil bli helt integrert, og dermed vil problemet løse seg.

I Danmark offentliggjør man statistikk som viser at tredje generasjon slett ikke har det så bra. https://jyllands-posten.dk/debat/blogs/mortenjensen/ECE10066917/3-generation-bekraefter-katastrofen/

For eksempel ligger 3.generasjons fra ikke-vestlige land ”klart under niveauerne for drenge og piger med dansk oprindelse” i folkeskolen. "Det understreges af Danmarks Statistik, at der stadig er tale om små tal for 3. generations vedkommende, 416 personer i alt for den sidstnævnte gruppe. Problemet er bare, at de bedrøvelige tal, hvad angår karakterer i folkeskolen, gælder for alle årene 2013, 2014, 2015 og 2016. Antallet af 3. generations ikke-vestlige vokser år for år, men absolut intet tyder på, at tallene vil ændre sig."

I Danmark er selv det danske søsterpartiet til Ap, enige om en streng restriktiv linje. Der feirer man instrammingstiltak nr. 50 med kake! https://www.flyktninghjelpen.no/global/landprofiler/europa/danmark/

Sverige er det mest rause landet i Norden, og har tatt imot meget høye tall ikke-vestlige asylsøkere.

For å unngå å kutte i velferden, settes nå pensjonsalderen i Sverige opp. https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/uppgift-pensionsuppgorelsen-klar-presenteras-i-morgon

Det står helt klart i Expressen, at det er den sterke befolkningsveksten som er årsaken. https://www.expressen.se/dinapengar/pension/folkokningen-skenar-da-kan-pensionsaldern-hojas/

I tillegg til at etniske svensker føder mindre barn, føder ikke-vestlige innvandrere flere barn.

Malmö har store problemer: https://www.sydsvenskan.se/2016-05-20/chockhojd-skatt-hotar-malmoborna

Man unngikk å øke skatten, men  hva skjer når flere byer må ha like mye hjelp som Malmö? https://www.sydsvenskan.se/2017-10-27/oforandrad-skatt-i-malmo-nasta-ar-satsningar-pa-600-kronor-per-malmobo

Endret av ops2
Skrevet
På 16.12.2017 den 16.37, AnonymBruker skrev:

De får ikke lov til å være ute på kveldene?   Er dette nyheter?  Trodde dette var almenkunnskap!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...