Gå til innhold

Alltid fått penger på konto, plutselig har nav bestemt seg for å gi meg kontantkort

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

Serr kunne jeg det, hadde jeg vel ikke måtte jeg vel ikke søke om nødhjelp vel..

De fikk søknaden på onsdag, det var to før meg, var på kontoret i 10 min, aldri opplevd at det har gått så kjøpt vanligvis tar det 1 time til 2 timer..

Anonymkode: 17199...b07

Hun ringte meg i går i tilegg, når det har vært verre kø har de klart det. Så nei den unskyldningen kjøper jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble ikke noe løsning.

så utrolig irriterrende med saksbehandler som ikke en gang bryr seg.

Min saksbehandler reiste på 3 ukers ferie og hadde glemt å ordne med neste utbetaling til meg... (og ingen andre kunne gjøre det fikk jeg vite).

Anonymkode: b3363...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min saksbehandler reiste på 3 ukers ferie og hadde glemt å ordne med neste utbetaling til meg... (og ingen andre kunne gjøre det fikk jeg vite).

Anonymkode: b3363...41e

Typisk.. Jeg har oppdaget at min saksbehandler er på gulvet nesten hver dag... Ikke rart hun ikke har tid til å hjelpe meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialtjenesten kan ikke kjøre ut penger til alle tider. Det er en kjøring per dag, på Nav kontoret jeg jobber på er det kl 11:00. Så hvis saksbehandleren din har fattet vedtaket ditt etter kjøring, så må pengene anvises på kontantkort for at du skal få pengene før helgen.

Anonymkode: c0c89...d68

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Sosialtjenesten kan ikke kjøre ut penger til alle tider. Det er en kjøring per dag, på Nav kontoret jeg jobber på er det kl 11:00. Så hvis saksbehandleren din har fattet vedtaket ditt etter kjøring, så må pengene anvises på kontantkort for at du skal få pengene før helgen.

Jeg leverte søknaden kl 1230 på onsdag, hun ringte meg igår å snakket meg, de har hatt plenty of time. og alltid klart det før med mye mer søknader, jeg gjentar det var to stk før meg, jeg var på kontoret i 10 min, vanligsvis tar det 1.5 timer ca.

Og det jeg reager mest på er når hun velger å ringe, 15 min før stengetid, hadde hun ringt en liten time før kunne jeg ha gått tidligere fra skolen og hevet meg på buss og tbane for å rekke kontoret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte om det var mulig, hun skulle sjekke om det var greit o hung ringe meg igjen, jeg fikk sms om at det var ok. (sikkert fordi det var opoptatt  da jeg prøvde å få tak i han og andre familiemedlemmer)

Herregud man ikke ringer 15 min før dørene stenger!

Har du ikke noe mat i skapene?? Kanskje du kan låne en hundrelapp av faren din eller noen da? Være litt løsningsorientert. Ikke bare legge ansvaret for deg selv over på andre.

Anonymkode: e81b3...40e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Typisk.. Jeg har oppdaget at min saksbehandler er på gulvet nesten hver dag... Ikke rart hun ikke har tid til å hjelpe meg..

Men det var ikke henne jeg snakket med, saksbehandler virker som en hyggelig dame, men at hendene er tight down og rett og slett ikke har tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

en å overføre på konton

Dama ringer 15 min! femten min før dørene stenger til nav kontoret, jeg sitter i byen på sentrum og har ikke mulighet til å rekke.

noen som har opplevd dette ? 

Håper nav at jeg ikke skulle rekke og dermed spare penger?

De har hatt 2 dager på nødhjelpen og snakket med damen i går (dagen etter at jeg leverte søknad)ved samme tid!

Saksbehandleren din på Nav  betaler deg da ikke ut av egen lomme, og kunne nok ikke brydd seg mindre om Nav ligger 700 kroner i pluss eller minus... Hvis du ikke fikk henta kontantkortet ditt i dag, og nå står uten mat i helgen må du oppsøke sosial og ambulant akutt tjeneste som holder til på legevakta i Storgata 40.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saksbehandleren din på Nav  betaler deg da ikke ut av egen lomme, og kunne nok ikke brydd seg mindre om Nav ligger 700 kroner i pluss eller minus... Hvis du ikke fikk henta kontantkortet ditt i dag, og nå står uten mat i helgen må du oppsøke sosial og ambulant akutt tjeneste som holder til på legevakta i Storgata 40.

Takk for tips :)

Er ikke så illle heldigvis.

Bare reagere på at jeg har en aktivitsplan som viser at jeg er på skolen hver fredag, og måten nav oppfører seg ved å ringe i siste liten, viser at de ikke har undersøkt noe særlig,og går utifra jeg later meg hjemme foran tven, og kunne løpe ned på 2 min.

De har i det minste satt opp en time på onsdag, men jeg synes den timen burde ha vært på mandagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare reagere på at jeg har en aktivitsplan som viser at jeg er på skolen hver fredag, og måten nav oppfører seg ved å ringe i siste liten, viser at de ikke har undersøkt noe særlig,og går utifra jeg later meg hjemme foran tven, og kunne løpe ned på 2 min.

De har i det minste satt opp en time på onsdag, men jeg synes den timen burde ha vært på mandagen.

Men hva er krisen hvis du har mat og dopapir? Da er det vel ikke nødhjelp?

Anonymkode: f16a8...6f6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er krisen hvis du har mat og dopapir? Da er det vel ikke nødhjelp?

Anonymkode: f16a8...6f6

Hvordan min sitausjon og hvorfor jeg søker om dette har du ingenting med.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det ikke er så ille så skulle du ikke hatt nødhjelp i det hele tatt. Det sier seg selv NØDHJELP, prøvde du bare å svindle til deg ekstra penger? Nå tar jeg IP adressen din!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er så ille så skulle du ikke hatt nødhjelp i det hele tatt. Det sier seg selv NØDHJELP, prøvde du bare å svindle til deg ekstra penger? Nå tar jeg IP adressen din!

Fordi jeg har foreldre som har kjøpt inn mat til oss for helgen til at jeg for pengene på mandag, som da kommer til å gå til betale tilbake det lånet?

Hvorfor jeg gidder å forklare skjønner jeg ikke, lykke til å skaffe ip adressen min :laugh:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ei venninne en gang som utnyttet det med nødhjelp ekstremt. Påsto hun ikke hadde penger til bleier for sønnen  etc.... Nei når man bruker pengene på røyk, godteri og festing så er ikke det så rart. Sier ikke at ts gjør det samme altså men tror det er endel snyltere der ute. 

Anonymkode: 3720f...dbf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ei venninne en gang som utnyttet det med nødhjelp ekstremt. Påsto hun ikke hadde penger til bleier for sønnen  etc.... Nei når man bruker pengene på røyk, godteri og festing så er ikke det så rart. Sier ikke at ts gjør det samme altså men tror det er endel snyltere der ute. 

Du er klar over at man må levere 3 hele måneder med kontoskrift.

Og det er små penger man mottar, ikke sånn man gå ut på byn, reise, gå resturant og etch.-

klarer du det på 700 kr på en mnd er jeg imponert..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at man må levere 3 hele måneder med kontoskrift.

Og det er små penger man mottar, ikke sånn man gå ut på byn, reise, gå resturant og etch.-

klarer du det på 700 kr på en mnd er jeg imponert..

Det her er ca 15-20 år siden. Hun hadde med kontoutskrifter men de kunne jo ikke vite hva hun gjorde med pengene hun tok ut i minibank (som var mer vanlig da enn nå), derfor kunne de ikke si "ser du har trekt kortet på det og det utestedet e.l". Jeg mente at hun brukte opp pengene (trygd/lønn) sine på diverse festing etc også gikk hun og fikk nødhjelp på slutten av mnd. Hun hadde jo ingen betydelig inntekt i utgangspunktet men det lille hun hadde ble misbrukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det her er ca 15-20 år siden. Hun hadde med kontoutskrifter men de kunne jo ikke vite hva hun gjorde med pengene hun tok ut i minibank (som var mer vanlig da enn nå), derfor kunne de ikke si "ser du har trekt kortet på det og det utestedet e.l". Jeg mente at hun brukte opp pengene (trygd/lønn) sine på diverse festing etc også gikk hun og fikk nødhjelp på slutten av mnd. Hun hadde jo ingen betydelig inntekt i utgangspunktet men det lille hun hadde ble misbrukt. 

Det er ikke mulig pr dagsdato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mulig pr dagsdato.

Det er bra at noe har blitt bedre i NAV. Det var allerede den gang 600-700 kr i nødhjelp så det beløpet har tydeligvis ikke blitt oppjustert i løpet av årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leverte søknaden kl 1230 på onsdag, hun ringte meg igår å snakket meg, de har hatt plenty of time. og alltid klart det før med mye mer søknader, jeg gjentar det var to stk før meg, jeg var på kontoret i 10 min, vanligsvis tar det 1.5 timer ca.

Og det jeg reager mest på er når hun velger å ringe, 15 min før stengetid, hadde hun ringt en liten time før kunne jeg ha gått tidligere fra skolen og hevet meg på buss og tbane for å rekke kontoret!

Men altså, du tror vel ikke hun bevisst satt og ventet med å ringe? At hun sjekket aktivitetsplanen din tidligere på dagen og likevel drøyde med å ta kontakt? Hun satt neppe med hendene i fanget tidligere på dagen uten å gjøre noe - at du ikke så flere en et par andre da du var innom betyr jo ikke at hun ikke kan ha det travelt og mer enn nok å gjøre. Det mest irriterende jeg visst da jeg jobbet i offentlig forvaltning var alle som ringte og maste og ikke skjønte hva som tok sånn tid, for søknaden deres var så enkelt og opplagt og burde da ikke ta så lang tid å behandle - men tanken på at saksbehandleren også hadde andre saker enn akkurat deres - saker som kanskje til og med var prioritert høyere, eller bare hadde kommet inn tidligere, falt dem ikke inn...

Anonymkode: 568e6...738

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bra at noe har blitt bedre i NAV. Det var allerede den gang 600-700 kr i nødhjelp så det beløpet har tydeligvis ikke blitt oppjustert i løpet av årene. 

Og bra er det, nødhjelp fra det offentlige skal kun være nødhjelp, ikke noe å meske seg med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...