Gå til innhold

PPT sine arbeidsmetoder

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Det ser liksom ut at når det gjelder barn så finnes ingen saksbehandlingsregler, eller krav om å å legge fram konkrete fakta. Da er det bare synsninger....men tillit skal en ha! Og som foreldre har en omtrent ingen rettighter føles det som, en skal ikke stille "vanskelige" spørsmål; da blir en sett på som en kverulant..

Folk blir helt hysteriske når det gjelder barn, særlig andres.

Videoannonse
Annonse
Gjest StoreSky
Skrevet

Lest alle innlegg og er likeforvirret om hva trådstarter egentlig vil her på KG. Råd? Veiledning? Støtte? Innspill? Skrive ifred, men ikke at noen svarer? Vet ikke jeg.

:sjenert: *tusler ut igjen*

Gjest Anonymous
Skrevet
Lest alle innlegg og er likeforvirret om hva trådstarter egentlig vil her på KG. Råd? Veiledning? Støtte? Innspill? Skrive ifred, men ikke at noen svarer? Vet ikke jeg.

:sjenert: *tusler ut igjen*

Jeg stilte noen enkle spørsmål om sakebehandlingsregler i første innlegg.

Men som vanlig henger man seg opp i at en må vite hvorfor jeg spør, og i hvilke situasjoner.

Det har jo ingen ting med saken å gjøre, siden reglene er faste uansett problem.

Typisk "sosionomsvar"- de har jo ikke peiling på lover og regler. Men drite ut folk kan de!

Skrevet

Beklager at jeg skriver dette, men hvis det er du som har laget div. innlegg tidligere også så må jeg si at det er merkelig at du ikke har klart å ordne opp i "problemet" ditt enda. Skjønner ikke hva problemet er men jeg oppfatter deg som en litt vanskelig person.

Tror det skal mye til for å komme så mye på kanten med styrer og 2 ansatte i PPT.

Gjest Anonymous
Skrevet
Beklager at jeg skriver dette, men hvis det er du som har laget div. innlegg tidligere også så må jeg si at det er merkelig at du ikke har klart å ordne opp i "problemet" ditt enda. Skjønner ikke hva problemet er men jeg oppfatter deg som en litt vanskelig person.

Tror det skal mye til for å komme så mye på kanten med styrer og 2 ansatte i PPT.

Ja, jeg er kanskje vanskelig...en blir kanskje det når ens eks truer med selvmord, og AG3, og diverse, om en flytter, og alle tror han er en slik knakende kjekk mann. Eller når en velger å studere alene....eller når svigerforeldrene kaller deg det jævligste menneske de noen gang har møtt..når barnehagen bare tar med barna på demonstasjoner uten å fortelle deg noe..når alle må mene det samme...når styrer lyver..når det er jeg som alltid stiller opp på diverse arrangement..og en får høre fra eksen at alle på bygda er imot en.....når alle her "hater" Oslofolk..når det ikke finnes sosiale møteplasser....Eller når jeg melder flytting i barnehagen så sier styrer til min eks at de er helt på gråten...

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, jeg er kanskje vanskelig...en blir kanskje det når ens eks truer med selvmord, og AG3, og diverse, om en flytter, og alle tror han er en slik knakende kjekk mann. Eller når en velger å studere alene....eller når svigerforeldrene kaller deg det jævligste menneske de noen gang har møtt..når barnehagen bare tar med barna på demonstasjoner uten å fortelle deg noe..når alle må mene det samme...når styrer lyver..når det er jeg som alltid stiller opp på diverse arrangement..og en får høre fra eksen at alle på bygda er imot en.....når alle her "hater" Oslofolk..når det ikke finnes sosiale møteplasser....Eller når jeg melder flytting i barnehagen så sier styrer til min eks at de er helt på gråten...

Ut i fra det du skriver så er det virkelig grunn til å synes synd på deg. Du bor et sted du ikke trives og i en situasjon du ikke trives i. Det er ingen god situasjon.

Det er derfor viktig at du ikke går inn i en offerrolle, men gjør noen aktive valg.

Hvis du skal bli boende, hva skal til for at ting skal bli smidigere?

Og hva blir bedre hvis du flytter?

Tror løsningsorientert kommunikasjon ovenfor PPT stedet for å diskutere hvem som har rett eller galt også er noe å vurdere.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skal flytte(nærme eller langt?) etter endt studie, det har bare tatt noen år- dessverre. Jeg kan ikke bo her uansett for det finnes ikke jobber her. Problemet er hvor ungen skal bo. Jeg føler ikke at noen her er på min side ihvertfall. PPT antydde at jeg måtte flytte slik at jeg kunne tilpasse meg eksen(Han har da aldri tilpasset seg meg)Og helvete braker jo løs om jeg nevner noe om dette til eksen. Så vi får vel se!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva er det som får (fag)folk til å tro at en "frivillig" bor på et sted uten nettverk, jobb eller venner? Og så forventer de liksom at en skal være så blid og fornøyd?

Skrevet

De har ikke lov til å la være å svare på skriftlige henvendelser. Det står i Forvaltningsloven § 11a. (saksbehandlingstid, foreløpig svar).

Forvaltningsorganet skal forberede og avgjøre saken uten ugrunnet opphold.

Dersom det må ventes at det vil ta uforholdsmessig lang tid før en henvendelse kan besvares, skal det forvaltningsorganet som mottok henvendelsen, snarest mulig gi et foreløpig svar. I svaret skal det gjøres rede for grunnen til at henvendelsen ikke kan behandles tidligere, og såvidt mulig angis når svar kan ventes. Foreløpig svar kan unnlates dersom det må anses som åpenbart unødvendig.

I saker som gjelder enkeltvedtak, skal det gis foreløpig svar etter annet ledd dersom en henvendelse ikke kan besvares i løpet av en måned etter at den er mottatt.

Skriv et nytt brev og henvis til loven.

Gjest Anonymous
Skrevet

Stakkars ... Her ser man hva årevis med mistrivsel og terror kan gjøre med en person. :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

JØSS :o har man plutselig fått så stor respekt for meg her inne nå :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet
De har ikke lov til å la være å svare på skriftlige henvendelser. Det står i Forvaltningsloven § 11a. (saksbehandlingstid, foreløpig svar).

Forvaltningsorganet skal forberede og avgjøre saken uten ugrunnet opphold.

Dersom det må ventes at det vil ta uforholdsmessig lang tid før en henvendelse kan besvares, skal det forvaltningsorganet som mottok henvendelsen, snarest mulig gi et foreløpig svar. I svaret skal det gjøres rede for grunnen til at henvendelsen ikke kan behandles tidligere, og såvidt mulig angis når svar kan ventes. Foreløpig svar kan unnlates dersom det må anses som åpenbart unødvendig.

I saker som gjelder enkeltvedtak, skal det gis foreløpig svar etter annet ledd dersom en henvendelse ikke kan besvares i løpet av en måned etter at den er mottatt.

Skriv et nytt brev og henvis til loven.

Takk for et skikkelig svar! :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hadde satt stor pris på om du ville svare på det jeg skrev til deg som svar på dette innlegget ditt. Det føles nemlig veldig sårende når folk kommer med slike innlegg som dette. Særlig når jeg først tror de er på min side, og så plutselig vender de om. :cry:

Skrevet
JØSS :o har man plutselig fått så stor respekt for meg her inne nå :ler:

Nei, jeg kan ikke si jeg har det.

Gjest Embla s
Skrevet

Ikke for å kverulere med deg, men jeg ser fortsatt ikke problemstillingen? Er det så at du tenker deg å flytte langt vekk med din og x's felles barn også gir ppt deg råd om å la være pga at barna skal fortsette å ha jevnlig kontakt med far?

I såfall (hvis det er dette som er problemstillingen din) må du jo bare vurdere hva som lar seg gjøre for deg i din situasjon - hvis det å bli innebærer at du ikke kan jobbe vil jo det være en belastning både for deg og barnet ditt.. PPT har uansett ikke noe formyndermakt når det gjelder bosted. Og det vet du vel også selv? Noe annet er det at de kan gi uttrykk for at de syns det er synd at du tenker ta med deg barnet og flytte vekk fra barnefar..

Hvilke løsning ønsker du selv på dine problemer og din situasjon? Hva tenker du kunne hjupet deg? Hva ønsker du fra ppt? hva ønsker du fra barnehagen?

Gjest Anonymous
Skrevet

At alle skjønner og ser for et vidunderlig menneske jeg er!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vil opplyse om at jeg er blitt utestengt fra dette diskusjonsforum.

Skrevet

Ja, jeg er kanskje vanskelig...en blir kanskje det når ens eks truer med selvmord, og AG3, og diverse, om en flytter, og alle tror han er en slik knakende kjekk mann.

Den har jeg selv fått fra min x ca. 1000 ganger. Og vet du hva? Han lever enda... Ta tomme trusler for det de er, tomme trusler.

Eller når en velger å studere alene....

Og problemet med det er? Skjønner ikke hva du mener her.

eller når svigerforeldrene kaller deg det jævligste menneske de noen gang har møtt..

Jeg er anmeldt til barnevernet 2 ganger av mine svigers! Tror jeg slår deg der. Jeg samarbeidet med dem og var meg selv, så fant de kjapt ut hvem som var idiotene av oss. Mine er svigers fra helvete tro du meg!

når barnehagen bare tar med barna på demonstasjoner uten å fortelle deg noe..

Det kan umulig være en så stor greie at du måtte legge deg ut med styrer av den grunn. Og ja, jeg leste dine innlegg i den saken også og syns du hisset deg opp over små ting. Slutt å gnag videre på det beinet der, det kommer ikke noe godt ut av det. Demonstrasjonen er over og du har nå sagt ifra til evnt. neste gang det er noe

når alle må mene det samme...

Det gjør ikke jeg...

når styrer lyver...

Dere har vel kommet litt skjevt ut av det med hverandre?

når det er jeg som alltid stiller opp på diverse arrangement..

Det må utrolig mange andre alenemødre også, pluss mange mødre som bor med BF også. Ikke noe uvanlig i det.

og en får høre fra eksen at alle på bygda er imot en.....når alle her "hater" Oslofolk.

Du må slutte å høre på eksen. Han er muligens sur og bitter eller bare rett og slett en idiot. Bry deg om hva de du stoler på sier, de du liker og som står deg næmest som f.eks. familien din.

når det ikke finnes sosiale møteplasser....

Kaffeer er sosiale møteplasser. Men bor du i en knøtt liten bygd så er det sikkert vanskelig å slippe inn i varmen. Men hvorfor jage etter det? Tror du at ting vi bli så mye bedre hvis du får besøk av 2 "nye" venninder som har vokst opp med din eks? Bruk heller nettet til å skaffe deg nye venner og et nytt nettverk. Det er mulig.

Eller når jeg melder flytting i barnehagen så sier styrer til min eks at de er helt på gråten...

Og så. Så lenge det ikke er du som gråter eller ditt barn så spiller det vel ingen rolle for deg. SLUTT å hør på din eks!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...