Cand alt Skrevet 2. februar 2005 #21 Skrevet 2. februar 2005 Og det har jo faktisk gått en tid nå, så ungen har jo ikke disse problemene det først ble oppmeldt for. De finner jo stadig på nye problemer. Jeg skjønner faktisk ikke hvorfor de først finner en løsning og så leter etter problemene....For meg virker det som om de kun er ute etter å få ekstra bemanning!! Du høres ut som en mor som fornekter at det er et problem. Hvem i herrens navn tilråder ressurser uten at det er et behov???. Husk alltid å tenke på barnets beste. Det er ingen skam å ha et barn som trenger hjelp. Jo tidliger jo bedre.
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #22 Skrevet 2. februar 2005 Du høres ut som en mor som fornekter at det er et problem. Hvem i herrens navn tilråder ressurser uten at det er et behov???. Husk alltid å tenke på barnets beste. Det er ingen skam å ha et barn som trenger hjelp. Jo tidliger jo bedre. Ja, en kan undres... Det viser seg jo også at styrer lyver når det passer seg slik. Og at øverste sjefen for PPT bruker paragrafer og regler som ikke finne når det fattes vedtak.
Cand alt Skrevet 2. februar 2005 #23 Skrevet 2. februar 2005 Ja, en kan undres... Det viser seg jo også at styrer lyver når det passer seg slik. Og at øverste sjefen for PPT bruker paragrafer og regler som ikke finne når det fattes vedtak. Kanskje de synes det er ubehagelig å snakke med deg om det. Kan det hende at de gruer seg over din reaksjon?
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #24 Skrevet 2. februar 2005 Ja, det har jeg faktisk også tenkt..De tror kanskje jeg ikke har selvinnsikt eller ikke tør å snakke om eventuelle arvelige problemer. Men ærlig talt - jeg hadde ventet noe annet fra fagfolk! Jeg blir mye mer sint over "tåkelegging". (Men styrer lyver om helt andre ting altså)
Gjest Embla s Skrevet 2. februar 2005 #25 Skrevet 2. februar 2005 Du bør kansje skille mellom styrer i barnehagen og PPT? Hvilke regler og paragrafer er det som blir brukt (som ikke eksisterer?) Du skriver at du skrev under henvisning fordi personalet trengte veiledning og ikke for å hjelpe ditt barn.. men ser du ikke at et skolert personale er til det beste for barnet ditt? Og du sier at barnet ditt ikke lenger har problemer og at PPT har avsluttet saken (og at du ikke har tillit til dem lenger). Er du ikke fornøyd da? Hva er det du ønsker? At ppt skal fotsette arbeidet mot din vilje? Hvis du melder fra at du ikke har tillit til arbeidet de gjør er det vel greit at de avslutter? Og hva med disse flyttegreiene du skrev om først? Du hevder at PPT nekter deg å flytte? (eller har jeg missforstått?) På hvilken måte gjør de det?
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #26 Skrevet 2. februar 2005 Nå samarbeider styrer og PPT veldig sterkt da. Jeg vet ikke om den personen de bruker er skolert...(men er sikkert ok) Jeg lot PPT fortsette fordi jeg fikk så dårlig samvittighet.. De tar på en måte parti med min eks når de er så voldsomt for at ungen skal bli boende her.....De synes det er positivt at jeg bare reiser fra ungen, de tolker det slik at jeg da tenker på ungens beste.(??) Men jeg synes ikke det er så voldsomt bra å vokse opp her...Dårlig utdanna personell bl.a...Av og til kan jo flytting være et gode også(husker jo selv at jeg flyttet som ung, og det var redningen for meg ihvertfall!)
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #27 Skrevet 2. februar 2005 Jeg synes også egentlig at det er litt urettferdig..Jeg har tross alt tatt hensyn til alle andre rundt meg nå i disse årene, for at de skulle være fornøyde. Jeg har "ofret" temmelig mye. Og med en gang jeg ikke kan det lenger, så er det ingen her som bryr seg om hvordan jeg har det..da er det bare "bye- bye"..
CeeCee Skrevet 2. februar 2005 #28 Skrevet 2. februar 2005 Trådstarter.... Jeg har lest alle dine innlegg, men skjønner ikke problemet helt og er skikkelig forvirra. Embla stilte deg noen spørsmål for å få litt mer klarhet i hva som er problemet, men de har du ikke svart på. Hvis du er her for å få hjelp og støtte må du forklare saken bedre. Hilsen CeeCee.
Brunhilde Skrevet 3. februar 2005 #29 Skrevet 3. februar 2005 Trådstarter har startet ikke en, men mange liknende tråder. Jeg tror ikke "gjest" er ute etter råd og hjelp, men etter sympati og bekreftelse på at "alle andre" er noen idioter.
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #30 Skrevet 3. februar 2005 Trådstarter har startet ikke en, men mange liknende tråder. Jeg tror ikke "gjest" er ute etter råd og hjelp, men etter sympati og bekreftelse på at "alle andre" er noen idioter. Folk kan da vel ta opp saker her uten å be om råd og hjelp! Det er ihvertfall tydeligvis ingen som er på min side, og det har det heller aldri vært. Alt er helt normalt- at styrer lyver er helt ok, at PPT blir forbanna fordi jeg ikke har tillit..eller å sitte å le og fnise på møter, det er helt ok.(dette har jeg fortalt om før, så det regner jeg med man husker, for man husker jo alt jeg skriver) Skjønner at enkelte har en stor pliktfølelse for å fortelle andre hvordan jeg er..og så er det selvfølgelig veldig viktig at folk ikke blir forvirra. Takk for denne terapitimen!
Titti72 Skrevet 3. februar 2005 #31 Skrevet 3. februar 2005 Kanskje du skal ta deg en skikkelig alvorsprat med sjefen for PPT. Skriv ned hva du har opplevd og hva de/du har gjort for å komme til en ordning/hjelp til barnet. Er det så ille som du sier så burde dette ikke være et problem. Be denne sjefen om å delta i timene du har der så h*n kan se hvem som oppfører seg uprofesjonelt. Men si meg, er det kun 1 fra PPT i timene når du er der? Pleier det ikke å være 2? Hvis det er så utrolig ille som du mener, både i barnehagen og med PPT så er det bare å flytte! Ingen kan tvinge deg til å bli boende.
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #32 Skrevet 3. februar 2005 Jeg har skrevet brev, men jeg får ikke svar! Som sagt har de også nektet meg å stille flere spørsmål. Alt ser ut til å gå på hvordan de (styrer og sjefen for PPT) føler det; de innkalte til møte og bare skjelte meg ut; de følte sin profesjon tråkket på, og styrer løy meg også rett opp i trynet. Jeg har fortalt dem at jeg bor her alene, uten netverk, og ikke har andre å spørre, men det ser det ikke ut som de bryr seg noe om. Jeg gikk videre med opplegget da jeg fikk så dårlig samvittighet når de begrunnet at de ville avslutte opplegget fordi jeg ikke hadde tillit....
Gjest porselen Skrevet 3. februar 2005 #33 Skrevet 3. februar 2005 Kjære gjest, det er ikke så greit å svare deg når vi egentlig ikke vet hva problemet er. Hvis du hadde forklart litt punktvis så hadde vi kanskje forstått litt mere. Du er litt uklar i dine forklarigner. 1. Hvor langt unna barnets far har du tenkt å flytte, du trenger ikke oppgi navn på stedet men sånn ca. avstanden? 2. Hvilke problemer mener barnehagen at barnet ditt har? 3. Hvilke tiltak har PPT foreslått? Og hvorfor ønsker du ikke dette? Tror de fleste her har de beste intensjoner når de prøver å svare deg, men spørsmål etter mere opplysninger blir alltid neglisjert eller du føler deg angrepet og svarer med angrep tilbake. Du kan ikke regne med at alle er enige med deg, men du må kunne komme med konkrete eksempler hvis du ønsker konkrete svar. Og da mener jeg ikke at du skal oppgi navn, bosted osv.
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #34 Skrevet 3. februar 2005 Jeg har skrevet brev' date=' men jeg får ikke svar! Som sagt har de også nektet meg å stille flere spørsmål. Alt ser ut til å gå på hvordan de (styrer og sjefen for PPT) føler det; de innkalte til møte og bare skjelte meg ut; de følte sin profesjon tråkket på, og styrer løy meg også rett opp i trynet. Jeg har fortalt dem at jeg bor her alene, uten netverk, og ikke har andre å spørre, men det ser det ikke ut som de bryr seg noe om. Jeg gikk videre med opplegget da jeg fikk så dårlig samvittighet når de begrunnet at de ville avslutte opplegget fordi jeg ikke hadde tillit....[/quote'] Og så kan jeg også nevne at de sa at de ville vurdere å gå til andre, ytteligere opp i systemet om jeg stilte flere spørsmål..
Far til 2 Skrevet 3. februar 2005 #35 Skrevet 3. februar 2005 Jeg forutsetter at det er faglige spørsmål som relaterer seg til barnets behov du refererer til. I så fall kan jeg ikke se at du har noe å frykte. Det bør finnes en overordnet gruppe som har ansvaret for faglig og upartisk kvalitetskontroll av det PPT foretar seg. Hvis ikke har dette systemet så store feil og mangler at det snarest bør revurderes. Men viljen til å bedre situasjonen for barnet er også av avgjørende betydning. Om du ikke viser vilje til å finne en løsning på et potensielt problem viser du samtidig liten vilje til å ivareta barnet på best mulig måte. Jeg antar videre at begge foreldrene er involvert i denne saken. Kansje kan god kommunikasjon mellom foreldrene være til hjelp. Eller er det slik at ingen av foreldrene forstår PPT slik de fremstiller den ? Far til 2
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #36 Skrevet 3. februar 2005 Jeg trodde at PPT ville bygge saken på at det forelå et problem, og at de kunne legge dette fram på en saklig måte, og ikke gå videre med saken pga min samvittighet. Om de vil avslutte en sak fordi jeg ikke har tillit, er jeg da en dårlig mor? Ingen av oss foreldre har egentlig skjønt hvorfor PPT er inne i bildet.
Far til 2 Skrevet 3. februar 2005 #37 Skrevet 3. februar 2005 Jeg trodde at PPT ville bygge saken på at det forelå et problem, og at de kunne legge dette fram på en saklig måte, og ikke gå videre med saken pga min samvittighet. Om de vil avslutte en sak fordi jeg ikke har tillit, er jeg da en dårlig mor? Ingen av oss foreldre har egentlig skjønt hvorfor PPT er inne i bildet. Da foreslår jeg at du sender en skriftlig forespørsel til PPT hvor du ber om en klargjøring ettersom ingen av dere foreldre tidligere har fått informasjon om hva som er problemet. Videre tror jeg ikke du bør beskrive "din samvittighet" som sentralt i årsaken for hvorfor dere aksepterte utredningen. Det kan gi inntrykk av at du er mer opptatt av å fremstille deg selv i et godt lys fremfor å ivareta barnets behov, noe som gir feil fokus. Om dere som foreldre går samme for å få nødvendig tilbakemelding vil dere sansynligvis få bedre informasjon om problemstillingen. Det er jo umulig å finne en god løsning om en ikke forstår problemet eller årsaken til dette. Men det er like viktig å gå inn i slike samtaler med et åpent sinn. Det kan være problemer som dere ikke har sett tidligere, og da er det viktig å sette seg inn i andres forståelse for et slikt potensielt problem. Det kan også være problemstillinger som dere fornekter fordi dere er så følelsesmessig engasjert i saken. Far til 2 Far til 2
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #38 Skrevet 3. februar 2005 Alle de problemene som PPT synset om i starten er jo blitt avkreftet. Det er jo derfor jeg ikke har tillit til de lenger! Det er jo også PPT som har villet avslutte saken fordi jeg ikke hadde tillit. De har jo ikke begrunnet videre tiltak ut fra barnets behov. Jeg er ikke så "følesesmessig engasjert", for meg er det viktigere at de legger fram konkrete fakta. Det er da mest PPT som bygger på følelser - for dem er det viktig at en smiler på møter........... PS: Tror ikke det bare gjaldt i forhold til denne saken at de ville gå videre i systemet..
Far til 2 Skrevet 3. februar 2005 #39 Skrevet 3. februar 2005 Hvis saken er avsluttet så er den "avsluttet". Så lenge det er fastslått at det ikke er problemer for barnet kan jeg ikke se noen grunn til å komme med nye spørsmål rundt deres arbeidsmetoder. Det vil i så tilfelle være å generere problemer som i utgangspunktet ikke var tilstede. Dessuten behøver du ikke lenger "smile på møter" ettersom det ikke lenger er noen møter. Er det ikke bedre å legge dette bak seg fremfor å fremstå som en konflikt generator ? Far til 2
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #40 Skrevet 3. februar 2005 Jeg sier jo at jeg valgte å "samarbeide" med de videre, da jeg fikk så dårlig samvittighet når de sa at de ville avslutte saken om jeg ikke hadde tillit. Jeg syntest at når de følte seg så urettferdig behandlet av meg, og når dette gikk så ut over de så måtte jeg bare fortsette... De var jo så opprørte og skjelte meg ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå