Gå til innhold

Hvordan bli en mer iskald bitch?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For oss jenter/damer som føler/har følt oss i overkant følsomme, usikre, små, mindreverdige, mistenksomme og sjalu i et forhold med en mann som, på bakgrunn av sin oppførsel, får oss til å føle oss nettopp slik og dermed får oss til å bruke ekstremt mye energi på en mann i stedet for oss selv:

Hvordan kan vi damer som føler og engster oss for mye bli mer uanfektet, klare å gi mer faen og ta bedre vare på oss selv? Tips?

 

Anonymkode: 7a3a4...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis en mann oppfører seg på en måte som gjør at man føler seg usikker, mindreverdig, mistenksom og sjalu, så har som regel magefølelsen rett og reaksjonen er en naturlig reaksjon på hans oppførsel. Det er et forhold man ikke burde være i, for da er det noe muffins med han. 

Anonymkode: 83c32...a48

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi mer faen. Enkelt og greit. Vær fri og god og snill så kan du gjøre som du vil. Vær heller singel ell og være med noen som tråkker en ned. Gi faen bare

Anonymkode: 378d0...469

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi mer faen. Enkelt og greit. Vær fri og god og snill så kan du gjøre som du vil. Vær heller singel ell og være med noen som tråkker en ned. Gi faen bare

Anonymkode: 378d0...469

Jeg skulle til å skrive det samme.

Anonymkode: 2f718...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også trenger oppskrift. Slutte å bry meg så hardt. 

Anonymkode: 94a77...967

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi faen, vær egoistisk, sette dine behov foran andre. Fokuser på f.eks. skole/jobb enn relasjoner. Ta valg basert på logikk/fornuft enn på følelser. Styrketrening er en bra måte å få opp selvtillit. 

Anonymkode: a9723...492

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobb med deg selv og egen selvtillit, gjør de ting du trives med og gi mer faen i hva folk tenker - for hva er egentlig det verste som kan skje? Folk som trekker deg ned trenger du ikke uansett

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lurer på hvordan du kan gi mer faen, og så sier folk at du skal bare gi mer faen? Det må jeg jammen si var et godt og nyansert råd! ;) 

 

Trådstarter, jeg kunne ha lært deg alt om å være en iskald bitch, men jeg vil ikke anbefale det. Ja, en dame som ikke bryr seg er kul og alle vil være henne og alt det der, men - hallo! - hun er kald. Hvem vil være kald?

Dessuten vil mange som ikke er naturlig kule, men som prøver å være kule, ende opp med å forsøke å sluke langt større kameler enn de er komfortabel med - tilgi utroskap, tåle at mannen er med andre, etc - og dermed vil de dypest sett ha det vondt. Det er misforstått selvtillit, det er i mine øyne dørmatteoppførsel.

Det du skal gjøre, er å ha fokuset på DEG. Gjøre de tingene som gjør DEG godt, gå bort fra de menneskene som gjør DEG vondt. Om en mann oppfører seg på en måte som du stadig føler at du er utrygg, så skal du gå din vei, ikke tilpasse deg han. Mange er så redd for at når de avviser andre så vil ingen til slutt være med de. Det kunne ikke blitt mer feil. 

Jo mer dårlig oppførsel du tør å avvise, jo flere vil stå parat til å oppføre seg bra. Det er fordi du setter opp verdien på deg selv. Du vil ikke lengre trenge å bekymre deg for hva kjæresten din gjør, for han vil gjøre alt for å tilfredsstille deg. 

(Dette er hva folk egentlig ser på som hard og kald oppførsel, men de gjør feil når de skal herme, og svelger kameler i stedet.)

Et sted på veien der, bør du forøvrig stoppe. Det er bra å ha visse standarder. Men det er ikke bra å avvise alle :) 

 

Du kan ikke endre andre, bare deg selv. Har du feil kjæreste, må du dumpe han, heller enn å forsøke å endre han. Enig i denne;

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis en mann oppfører seg på en måte som gjør at man føler seg usikker, mindreverdig, mistenksom og sjalu, så har som regel magefølelsen rett og reaksjonen er en naturlig reaksjon på hans oppførsel. Det er et forhold man ikke burde være i, for da er det noe muffins med han. 

Anonymkode: 83c32...a48

(Eller kanskje en smultring eller kransekake ;))

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bit er jo selvtillit, og det er ikke gjort over natten. Det er en lengre prosess, som krever litt.

Det er menneskelig å bli usikker, og noen ganger følsom. Det gjelder alle. Men noen har mer stolthet enn andre, og setter krav. Jeg tror det bunner ut i oppvekst, men det er nok til en viss grad et personlighetstrekk. Kanskje er det også knyttet til selvdisiplin? Jeg takler ikke dårlig oppførsel fra menn ett sekund, og jeg gir ikke etter uansett hvor tiltrukket jeg er. Det virker som om menn rundt meg "lukter" dette, og de som er ute etter å utnytte holder seg mer unna. 

Ellers må du bygge et liv du er fornøyd med, og som krever litt av deg. Jo mer du er dedikert til jobb, sosialt liv, hobbyer og annet, jo mindre tid og energi har du til å sitte og stirre på tlf og vente på at meld tikker inn.

Anonymkode: 9cde4...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

For oss jenter/damer som føler/har følt oss i overkant følsomme, usikre, små, mindreverdige, mistenksomme og sjalu i et forhold med en mann som, på bakgrunn av sin oppførsel, får oss til å føle oss nettopp slik og dermed får oss til å bruke ekstremt mye energi på en mann i stedet for oss selv:

Hvordan kan vi damer som føler og engster oss for mye bli mer uanfektet, klare å gi mer faen og ta bedre vare på oss selv? Tips?

 

Anonymkode: 7a3a4...17b

Det første du må gjøre, er å slutte å assosiere det å være litt tøff og kunne ta vare på seg selv med å være en "iskald bitch". Jeg er så lei av at kvinner som oppfører seg på en måte som for menn skal være en selvfølge, liksom skal være "bitch". 

Ellers er det jo lurt å ha andre lidenskaper i livet enn menn, evne til selvhevdelse og lav krenkbarhet. De to sistnevnte kan man faktisk øve på. Det er også lurt å kutte ut dårlige folk i livet sitt så raskt som mulig. Mange har en altfor sterk tro på at "han forandrer seg sikkert snart..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du være ei iskald bitch? Det er ingen som liker ei iskald bitch.

Vær god og varm mot de som gir deg noe, ignorer resten.

Ellers kommer du til å ende opp som Hufsa. Brr, det er kaldt det. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

For oss jenter/damer som føler/har følt oss i overkant følsomme, usikre, små, mindreverdige, mistenksomme og sjalu i et forhold med en mann som, på bakgrunn av sin oppførsel, får oss til å føle oss nettopp slik og dermed får oss til å bruke ekstremt mye energi på en mann i stedet for oss selv:

Hvordan kan vi damer som føler og engster oss for mye bli mer uanfektet, klare å gi mer faen og ta bedre vare på oss selv? Tips?

 

Anonymkode: 7a3a4...17b

Å være en kald bitch vil ikke føre noe godt med seg. 

Jobb helle med deg selv og selvbildet ditt. Sett krav til deg selv om hva menn du vil ha i livet ditt. Om du er trygg på deg selv så lyser det ut av deg og det finner menn veldig attraktivt. 

En usikker og sjalu dame endre som oftest opp alene.

Får en mann deg til å føle deg dritt så er du enkelt og greit ikke sammen med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...