Gå til innhold

Jeg skal kjøpe meg inn i bolig, men vi skal også låne på.. Hvordan løse det riktig..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg inn med 900 000 kr på samboers bolig , samtidig som vi må låne 500 000 til oppussing. 

Jeg blir medeier på resten av lånet på 2 mill.

Hvordan ville dere gjort det for at det skal bli helt riktig?

Jeg får vel mest eierandeler om vi setter inn 900 000 , og deretter låner pengene vi trenger. 

Men tenker at det blir veldig tungvint ?

Hva mener dere man skal gjøre? 

Anonymkode: 872b1...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Boligens totale verdi på dette tidspunkt, avgjør din eierandel. Er den verdt 3 millioner nå, vil du så eie 30 prosent ved å skyte inn 900 000, så fremt han betjener resterende lån.

Anonymkode: 58076...2e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker mer på hvordan man løser de rent fysiske pengene. Jeg har 900 000 på konto. Skal jeg sette inn kun 400 000 inn i lånet, eller alt? 

Vi må uansett ha 500 000 til oppussing , uten at det går ut over egenandelen/eierandelen min :-)

Takk for svarene deres! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Boligens totale verdi på dette tidspunkt, avgjør din eierandel. Er den verdt 3 millioner nå, vil du så eie 30 prosent ved å skyte inn 900 000, så fremt han betjener resterende lån.

Anonymkode: 58076...2e3

Jeg blir medlåntaker på resterende lån. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør få takst, du kjøper deg inn med den prosenten du skal, deretter tar dere opp lån.

Anonymkode: 63554...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.12.2017 den 20.07, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker mer på hvordan man løser de rent fysiske pengene. Jeg har 900 000 på konto. Skal jeg sette inn kun 400 000 inn i lånet, eller alt? 

Vi må uansett ha 500 000 til oppussing , uten at det går ut over egenandelen/eierandelen min :-)

Takk for svarene deres! 

Det enkleste er om du betaler ned 400k av lånet og beholder 500k til oppussing. Eierandelen din blir den samme uansett, og på denne måten unngår dere å måtte betale gebyrer til banken. Men sørg for all del å formalisere eierskapet gjennom tinglysning! Noe annet kan få store konsekvenser ved brudd eller dødsfall.

Anonymkode: 2e45e...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...