AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #41 Skrevet 15. desember 2017 1 hour ago, Arkana said: Da utelukker man seg selv fra ganske mange mulige partnere. Ny partner har kan hende også barn fra tidligere ekteskap og er selvfølgelig ikke villig til å ofre sine barns ve og vel for andres. Men det er jo et personlig valg og om man mener at å bo slik er verdt det på tross av hva man evt gir opp så er det selvfølgelig greit. For meg hadde det vært helt utelukket å bo slik, ikke med egen hypotetiske eks og i allefall ikke med noen andres. At slike leiligheter nå lages tyder jo på at noen tross alt ønsker å bo slik og det er jo fint at det finnes muligheter for de som trives på denne måten. Man utelukker seg selv fra mange partnere etter alle valg man tar, at man utelukker noen partnere pga valget om å gjøre det best mulig for barna, så får det bare være. Barna kommer først. Anonymkode: 5aa6d...9e7 2
Grønt blad Skrevet 15. desember 2017 #42 Skrevet 15. desember 2017 Jeg synes det er supert at det bygges slike boliger. De er ikke for alle, men det er noen som ønsker en slik løsning. En ryddig kontrakt i tilfelle en av dem vil selge/bo annerledes, må selvsagt på plass. Det må være fint for barn å slippe å flytte, og det å ha en egen bolig der barna bor fast og som de voksne flytter ut/inn av, er kostbart. Dette er for de som er ferdig med konflikter, og som samarbeider bra.
AnonymBruker Skrevet 18. februar #43 Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (På 14.12.2017 den 22.28): Jeg hadde foretrukket at vi leide en ekstra bolig, beholdt stedet vi bodde på som felles - og at vi voksne flyttet på oss inntil en av oss fikk ny samboer. Disse boligene virker ikke spesielt optimale når man kommer i ny livssituasjon med partner/kjæreste, og det virker litt ugunstig. Om man liker at barnet kan gå der de vil så funker det kanskje, men jeg ville jo ikke likt at barnet hele tiden var hos far fordi han fikk lov til mer/hadde etellerannet gode der som gjorde at han tilfeldigvis bare gikk dit. Tror det er lettere om det iallefall er to ulike leiligheter i ett bygg - eller nabobygg, ikke rett ved siden av hverandre. Dessuten tipper jeg dette resulterer i mange nye parkonstellasjoner og nye konflikter innad i blokka Alle er jo single og nyskilt, og gira på å komme seg videre. Anonymkode: e8a17...8d8 Det går helt til du må vaske og rydde din eks sitt rot og skitt hver uke når dere bytter hus. Single menn er ikke akkurat kjent for å være renslige og ryddige. Anonymkode: 19f89...fc5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå